Gå til innhold

Erfaring med å reise med liten baby til syden?


Opsideisi-j5år+litefrø<3

Anbefalte innlegg

Vi skal reise til Puerto rico i begynnelsen av januar, vi har fått turen av min familie,, de vet enda ikke at jeg er gravid.

Da er lille bare 2 mnd.. er usikker på om jeg kan reise da, eller bare må si fra meg turen...

det er jo på vinteren så det er vel ikke såå varmt dær da.....

Hmm....Har dere vært i syden med så småe babyer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Opsideisi :)

 

Vi dro til Gran Canaria med jenten vår i februar i fjor. Da var hun 7 mnd, så det er jo en hel del i forskjell men jeg ville bare si at det gikk strålende. Spør på reisebyrået om de kan legge inn at du ønsker krybbe til babyen på flyet tur retur. De garanterer som regel ikke for det, men vi fikk ihvertfall, og det var gull verd. Da kan babyen sove og leke i den som henger på veggen rett forran deg slik at dere alle får hvile. Flyturen dit er på ca 5 timer fra vestlandet, så det blir jo en stund å holde en baby. Det med dotter i ørene kan forhindres med amming, flaske, men ikke begynn før du er på vei opp i luften slik at barnet ikke er mett før du er på toppen, og det samme ned igjen. Det fungerte ihvertfall fint for oss. Smukk hjelper også ganske godt. Gran Canaria er rent og fint, så det er ikke store forskjellen fra Norge, men ekstra hygiene er jo alltid å anbefale. Hannah elsket temperaturen, og fikk ligge i bleien i vognen midt på vinteren.. Helt herlig :) Hun lærte seg å krype der faktisk for hun syntes det var så kjekt å se seg rundt i nytt miljø :) Reise/babyseng får du ofte leie på hotellet, og enkelte har også barnevogn (av varierende kvalitet) og vippestoler til utleie, det er bare å ringe og høre med de.

Jeg snakket med en på et reisebyrå og hun skulle reise til karibien med sin når den var 1 mnd og være der lenge. Det anbefales vel gjerne ikke av legene, men de små er jo tilpassningsdyktige. Eneste er jo at alt er veldig nytt hvis dere er førstegangsforeldre, og en bruker ofte de 3 første mnd til å komme seg inn i en fin rutine og bli trygg.. men dette varierer jo fra familie til familie.

Håper du fikk noen nyttige innspill. God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei, vi fikk vår første lille pode juni 2008

å dro til egypt desember2008 han var trossalt 6mnd da men det gikk helt supert!!! jeg tror det at å dra med en på 2 mnd til syden på vinterstid går helt ypperlig.

når vi var i egypt var det som en vanlig norsk sommer uke, så det går nok bra.

 

ei vennine av meg er fra finland å de har flydd frem og tilbake med dems jr siden han var 1mnd gammel, uten problemer.

 

så deter bare å glede dere, turen blir nok en suksess:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dro til Singapore da vår lille var 5 mnd.12 timer med fly hver vei.Vi fikk krybbe på flyet,den var gull verdt:) Jeg fullammet småen da vi var på tur,det var veldig praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuusen takk for nyttige svar!! =)

Har ei vennine som dro til syden med sin baby da hun var 3 mnd, å d gikk bare fint...

Må vel bære vente å se d ann... man vet jo aldri hvordan babyen blir... om d blir kolikkbaby blir d vel værre kansje... men sydenturen ska ikke være betalt for i slutten av november, så jeg har nå enda godt tid å tenke å vurdere :)

Jeg er bare redd for hva folk vil si, om d kommer til å bli snakk om at jeg er dom som drar med så liten baby til syden... men om alt er bra med babyen så er d vel ikke så farlig,, d er vel ikke varmere dær da enn d er her på sommeren... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...