Gå til innhold

*Nøtta*s tanker rundt det som skjer nå.. :)


*Nøtta*

Anbefalte innlegg

søndag 7. februar 2010

Positiv test!

 

Stod opp tidlig og var forventningsfull.

 

Jeg valgte den letteste metoden,og tisset i en kopp. Sikkert en veldig grei løsning da jeg var noe skjelven på hånden. ;)

Rart det der!

 

Tisset,dyppet og ventet....og ventet...3 minutter skulle det ta... jeg måtte ut og gi kattene mat for å drive tiden.:)

Kom inn igjen på badet og joda..to streker! Ene noe svakere enn den andre,men like fullt to streker!

 

O'lykke og angst i samme åndedrag!

Skyndte meg å ta den andre testen jeg hadde liggende også.

Positiv * 2!

 

For å pine pappa som lå oppe i senga og helt sikkert lurte på hva som foregikk,så tok jeg meg goooo' tid før jeg gikk opp.

Var innom stuen en tur for å samle meg litt og la det sige inn.

Gravid? Herreguuud!! :) :)

 

Inn på badet,hente testene og opp trappen.

Der titter det to søvdrukne øyne opp over dynekanten- fulle av spørsmålstegn.

Pappa får testene og bruksanvisning i henda og beskjed om å sjekke for oss.

 

Ansiktsutrykket hans var ubetaling når han skjønte det! Han var så glad...glad og forundret på en gang. :)

Man kunne se hele han gløde.

 

hele søndagen gikk med på å la ting synke inn.

Kan man stole på to tester?

Følelsene var glede og angst for at dette ikke var sant på samme tid.

 

Men det rare var at kattene merket noe.

Den ene var såååå kjærlig og oppmerksomhetssyk denne dagen. Ville bare opp, opp, opp.

Jeg er helt sikker på at hun var glad for at jeg hadde oppdaget "lillenøtta" nå.

 

 

*mandag 8. februar 2010

Mandagmorrablues!

Fri fra jobben... må-få-dette-bekreftet-av-lege-raskest-mulig!

 

Kunne komme imorgen med urinprøve.

Hele dagen har blitt tilbragt på diverse forum,og har lest og lest alt jeg har kommet over om graviditet og prøvd fastsette termin.

 

Jeg kom frem til 19.Oktober. Oktoberbarn. :)

Høsten er en flott tid! <3

 

Følelsene er fortsatt "uvirkelig" og både jeg og pappa har måttet gjenta for oss selv i det uendelige "det VAR 2 streker der ikke sant??"

 

Tullinger! :)

 

Har kjent mange murringer i magen idag,akkurat som om mens er rett rundt hjørnet.

Det har blitt rås i gulvbelegget mellom stue og bad. ;)

Det gjør fotsatt vondt å reise seg for brått.

 

 

*Tirsdag 9. februar 2010

Første legetime.

 

Ut på tur-aldri sur!

 

Legetime klokken 08.30.

 

Måtte lyve for mamma idag..(det er ikke(!!) lov foresten ;-) ).

Sa at pappa hadde glemt telefonene sin hjemme og at jeg måtte inn på jobben hans med den.

Sannheten var jo at jeg skulle til legen,men det kunne jo ikke hun få vite.

Du er fortsatt hemmelig for andre enn meg og pappa. Vår lille,store hemmlighet. <3

 

Desverre så viste legetesten ikke at jeg var gravid.

Jeg ble litt skuffet,jeg er jo sikker på at jeg er det,og var ikke forberedt på negativt resultat.

Fikk beskjed om å komme tilbake om 6 dager. Det er leeenge det! :-o

 

Suste opp på apoteket og kjøpte to nye tester.

Kom hjem,tisset på pinnen med en gagn,selvom man helst skal vente til morgenen. Og også denne viste positivt resultat.

Hva skal man tro?

Inn på forum og søke råd og "trøst".

Snille jenter fortalte meg at jeg helst sikkert var gravid og at legetester ikke er så sensitive som selvtester.

 

Godt er det,for det hadde vært rart med mensmurringer,ømme bryster og konstant rar sultenfølelse uten.

Det føles fortsatt ut som om noe skal slite av inni meg hver gang jeg reiser meg opp for brått.

 

 

*Onsdag 10. februar 2010

Onsdag.

 

Våknet kjemepetidlig og var helt uthvilt...veldig uvanlig for denne kroppen. Sulten.

 

Tok siste testen,kjempepositiv. :)

Jeg ER nok gravid.

 

Ringte til legen og fikk maset meg til å komme med urinprøve på fredag og ikke vente til mandag som først avtalt.

Det er leenge til mandag!

 

Dessuten er det morsdag på søndag,og pappa og jeg har såå lyst å gi deg i morsdagsgave til de vordene bestemødrene. :)

Men synest det er greit å ha det sort på hvitt hos legen først.

Så nå krysser jeg fingrene for at testen er positiv da.

Kjenner jeg gruer meg litt itilfelle den ikke er det.

 

Helsen idag har vært bra.

Ikke så mange murringer idag,har faktisk savnet det litt, ble litt "småbekymret",men iløpet av kvelden så tok det seg opp og den velkjente "slitefølelsen" er atter på plass. Hurra! :)

 

Måtte fortelle det til C og G idag..C lo av de 4 testene mine. ;)

Men ellers var de glade.

De var begge enige om at dette kom til å bli den søteste Ålesundsbebien ever- og det har de selfølgelig helt rett i. :)

 

 

*Torsdag 11. februar 2010

4+5

 

Idag har det vært rolig. Ikke merket særlig til at nøtta finnes inni der.. litt stusselig,og kan ikke unngå å tenke "dårlige tanker".

 

Men samtidig så burde man vel bare være glad til for at man ikke har slitsomme symptomer?

 

Har bestemt at jeg vil ha tidlig ultralyd,og kommer til å bestille dette til uke 9-10,tenker jeg. :)

Vil jo finne ut om alt står bra til.

 

Jeg har også fått avklart at jeg er to dager lengre på vei enn først antatt. Rart-men de to dagene betyr såååå mye. På lørdag er jeg 5 fullgåtte uker "allerede"!

 

Imorgen skal jeg levere ny urinprøve hos legen,håper den viser positivt resultat da.

Ikke at det gjør så mye om den ikke gjør det,nå er jeg jo forberedt. Gravid ER jeg jo åkke som. ;)

 

 

*Fredag 12. februar 2010

Bekreftelsen.

 

Var kjempenervøs idag før jeg leverte inn urinprøven på legekontoret.

 

Men ingen fare- idag lyste det et rødt kryss mor oss-og alt er bare velstand! :) :)

 

Pappa'n ble såååå glad! det er liksom dette han har ventet litt på da,å få en "offentlig" bekreftelse før han kunne slippe løs gleden sin helt og holdent.

Smilte fra øre til øre ,gjor,n! :)

"Nå er vi i gang"- sitat pappa. :)

 

Var litt småkvalm idagtidlig,men gikk over i 11-tiden.

Også iveld har ejg vært litt småuggen,men ikke noe å prate om.

 

 

*Lørdag 13. februar 2010

5 Uker!

 

En pitteliiiten milepæl.. 5 fulgåtte uker idag! :) Føles bra,et steg nærmere de magiske 12 ukene.. men leeenge igjen enda. Men jeg tror og håper at lillenøtt skal klenge seg fast inni der og vokse seg stor. :) Må det!

 

Idag har jeg ikke merket oe særlig av noenting...litt vondt på venstre side i magen,"bekymrer" meg litt over den faktisk- hadde jo vondt der før graviditet også. Prøver å ikke tenke for mye på det.

 

Etter alt jeg har lest om graviditeter og symptomer o.l den siste uken,så har jeg skjønt at "alt" er normalt!

Så lenge du ikke blør friskt blod er alt som regel helt fint.

 

Var på jobb idag,og ikke mindre enn tre ganger var det spøkt om at ejg var gravid.

Tror du jeg følte meg teit når jeg spøkte tilbake om det eller?

Men kan trøste meg med at det er noen som vil føle seg enda dummere når de får vite at denne dagen VAR jeg faktisk gravid. Hihi!

 

Imorgen er det morsdag..og Valentines Day.

OG den store dagen da vi skal fortelle besteforeldrene dine at du melder din ankomst i Oktober. <3

Blir spennende og tidenes beste morsdagsgave tenker jeg. :)

 

 

*Søndag 14. februar 2010

Morsdag - og bomben slippes!

 

Fortalte det til mamma,svigers og søskenene til pappa idag.

 

Hihi!

 

Igår var jeg og pappa avgårde og kjøpte noen søøøøte små sokker med påskriften "Mom+Dad=Me",som jeg pakket inn i en fin eske sammen med en positiv graviditetstest.

(artig å kjøpe de første plaggene... en viss fare for å ta av på denne fronten kjente jeg. ;) )

 

Denne søte pakken fikk mamma'n min.

Jeg vet ikke hva ejg skal skrive om reaksjonene jeg,for jeg tror ikke hun vet selv hvordan hun reagerte. Hehe! :-D

Med forundring og vantrohet...?

 

men så fikk hun summet seg og spurt "Skal du ha baby???"

:) :) :)

Og deretter tok hun heeelt av! Så nå skal hun strikke sokker,klær,vognteppe i lilla-som HUN skal bruke når hun triller,kjøpe en nydelig liten kommode hun har sett,som hun skla ha hjemme hos SEG. Den skal hun fylle med klær hun liker-så jeg ikke skal bry meg med hvordan babyen ser ut når hun passer. Hihi! Det er vel unødvendig å fortelle at våres smak er vidt forskjellig?!

Nei,hun var rett og slett strålende fornøyd!

 

Svigers reagerte vel likens...litt mindre entusiastiske,men veldig,veldig glad! De hadde begynt å bekymre seg for om vi muligens var sterile. ;-P

De har virkelig v-e-n-t-e-t på dette! Spesielt svigerfar- så nå krysser han fingrene for en liten gutt som skla oppgkalles etter ham. ;)

 

Og svigermor hadde alvorsprat med pappa om viktigheten å være supportiv og støttende fremover,når jeg forandret meg. ;)

Om han ikke vasket gulvet nå,så måtte jeg bare ringe henne. Hehe,en kjekk melding det da? ;)

 

Søsken reagerte jo også selfølgelig positivt.

 

Det festligste med hele dagen er jo at alle ble helt tatt på senga!

det er ikke så lenge siden vi bestemte oss for at vi i det hele tatt ønsket oss barn,og langt mindre har vi fortalt til noen at vi prøver- så dette var virkelig en bombe.

 

En herrrlig,fantastisk bombe! <3

 

 

Har hatt en del stikksmerter i venstre side idag,samt følt meg litt urven til tider.

 

 

*Mandag 15. februar 2010

Jobben informeres..

 

*nervøs,nervøs,nervøs*

 

Hva vil sjefen si? Det store spørsmålet...

Også på bursdagen hans da!? ;)

 

Mannet meg opp og buste ut med det.

Reaksjonen- glede fra den kvinnelige delen av ledelsen og et forbløffet uttrykk i "the big boss" ansikt.

Hehe,men ingen sure miner what so ever!

O'lykke!

Fikk beskjed om at viss alle hadde planlagt dette så bra som meg så hadde det aldri vært et problem! Fint sagt synest jeg.

 

Dessuten så "er du jo så ung at du vil nok ikke få noe problemer"... mmmmHM,det vil nå vise seg.

 

Men godt å få det ut.

 

Mamma'n min har vært på shopping idag.

Fikk en "stolt melding" på tlf min om at nå hadde hun vært og kjøpt meg en kittel. Haha,og i str 42- så dama har stoooore planer for dattera si skjønner jeg!

Hun hadde nok lyst å kjøpe litt klær til deg,knøttet,men siden oldemor var med og ikke vet om hemmligheten vår enda-så hadde hun ikke så mye som turt å kikke i retning barneklær.

Så derfor gikk hun for the second best: mammaklær. ;)

 

Jeg har forresten også bestillt time til tidlig ultralyd. Så nå skal jeg inn i uke 7+4.

Nysgjerrigheten MÅ stilles!!

 

Formen idag- jaaa,joo...litt vonde strekker,men heelt greit- heller det enn ingenting som jeg hadde for noen dager siden.

Og piiiittelitte kvalme i ny og ne.

 

Note to myself: Trankapsler er pyton å rape opp igjen.

 

*Tirsdag 16. februar 2010

5+3

 

En rolig dag.

 

Ikke vondter noe sted,(om man ser bortifra superømme pupper)ikke kvalm og har det greit.

 

Men en rar ting,jeg er så utrolig gravid!! ;)

 

Jeg går rundt på jobben i en tåke og har bare lyst hjem og "ruge".

Merklig følelse.

 

 

*Onsdag 17. februar 2010

Onsdag igjen.

 

Min andre onsdag som "gravid" og jeg er 5+4. Nesten 6 fullgåtte uker. :)

Stilig!

 

Har hatt en fin dag på jobb. Ingen problemer der.

 

Men aj,aj,aj så trøtt jeg er ikveld!

Trøtt og kvalm. :/

Og kvisete!! Hvordan kan man bli kvitt alle kvisene?!!

 

 

*Torsdag 18. februar 2010

Snart helg...

 

Den kvinnlige sjefen min gleder seg sånn til å få "baby på jobben". :)

Koslig melding å få. Og den mannlige passer på at jeg har det greit og ikke blir sliten. Hehe! Bare 5+5,men alikavell så passer de på meg. <3

 

Formen er bra,har kjent små stikkinger idag,mer som en brennede følelse.

Ingen kvalme. Eller mulig jeg kjente det litt idagtidlig,men ejg mistenker det kommer av alle tablettene jeg putter i meg for lillenøtts del.

Skal finne utav det imorgen.

 

Gleder meg til helga- da skal jeg bare ligge hjemme her og være gravid. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig koselig å lese historien din! Kom både tårer smil fra en hormonell en her nå! :))

Så fint å høre at du har det sååå bra og bare nyter livet!

Lykke til videre :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekkt at du likte det,Nat26. :)

 

Jeg tenkte at om man var flere som laget seg en sånn logg så ble man litt bedre kjent. Da får man vite litt mer om hver enkelt og deres dagligliv.

Om det er flere som tenker likens vet jeg jo ikke,men det var iallefall MIN tanke bak dette.

 

Så får man se om det er flere som henger seg på etterhvert?!

 

Idag har dagen min vært veldig rolig.

Har ikke kjent hverken det ene eller det andre.

 

Samboer mener jeg bør nyte det mens jeg kan,men jeg vil heller ha litt vondter og vite at nøtta fortsatt er der nede. ;-)

 

Jobben skal ut og ha storfest om noen uker- altfor tidlig til at jeg ønsker å fortelle alle kollgeene mine om min tillstand.

Så etter litt samarbeid fra sjefens side har jeg nå fått skrevet opp arbeidshelg den helgen- så kan jeg bruke det som unnskyldning for å ikke bli med ut.

Veldig fornøyd med den løsningen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...