Gå til innhold

Forskjellig svangerskapsuker på barnimagen og babyverden


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener virkelig at jeg er nettopp begynt på uke 31 , jeg har termin den 24 april . . . men her på barnimagen står det at jeg er i uke 32 . . . hvordan kan det ha seg ? . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er bare forskjellige måter å si det på. noen sier 31 uker om du er i 31+1 mens andre mener du er i uke 31 om du er 30+1. Det letteste er å telle antall uker + antall dager. jeg som har termin 19 april sier at jeg er i uke 31+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på fullgåtte uker og ikke.

 

Om du er eks 31+2 så er du 31 uker på vei (dvs fullgåtte), men I UKE 32- dvs at du har begynt på din 32. uke.

 

Samme som at om du er 30 år, så er du 30 hele år, men du er i ditt 31 (påbegynte) år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

jeg er 33+6 på babyverden og i svangerskapsuke 34 på barn i magen:)

så det stemmer iallefall på meg! i morgen er jeg 34+0 og går over i min 35. uke:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har reagert på, er at det er store forskjeller på vekt og høyde på disse 2 sidene. Noen som hvorfor? Er jo gjerne oppimot et halvt kg forskjell på samme uke, og høyden differ med et par cm..Hvilken stemmer? Etter forrige ul, så stemmer både vekt og høyde mest mot Babyverden sine målinger hos meg ihvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med vekt og høyde er det babyverden sine målinger som var mer riktig etter målingene på UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei !

 

Jepp , helt enig med at UL målingene er mye mer lik på babyverden enn her på barn i magen , greit nok at gjerne jenten min er litt større enn normalen i uke 34 , men her på barn i magen skulle hun " være " ca 600 gr mindre enn hva hun er . På babyverden var det vel ca 100 gr forskjell . . hmm , merkelig . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så usikker på hvor langt jeg er på vei da min jordmor og min leges utregning aldri stemmer overens.... Det er jo kun dager det er snakk om, men uansett.. De bruker jo begge et sånt hjul for å finne ut hvor mange uker og dager jeg er på vei, men det stemmer aldri overens.

 

Noen her inne som er eksperter på å regne ut?

Har termin 12 april.. Hvor mange uker og dager er jeg da på vei ifølge dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge min regning er du begynt på din uke 36 , dvs 35 hele uker + 4 dager . Stemmer det med din lege / jordmor eller ? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge jordmors utregning er jeg 36 hele uker i morgen.. Men det stemmer med min leges utregning.. Synes det er så rart, da de begge bruker et hjul for å regne det ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...