Renate :-) Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Til våren skal gutten på 2 år få trehjulssykkel... og da lurer jeg på begynner dere å bruke hjelm på barna nå med engang? kan liksom ikke huske å ha sett så mange med hjelm på trehjulssykkel,... men tenker det kan være greit å lære dem med det samme? Tanker....
-MtG- Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Alltid hjelm på sykkel:) Vi begynte med hjelm på 3-hjulssykkelen. Tro det eller ei, men han har klart å velte med den flere ganger:)
entil :) Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Her bruker vi hjelm både på trehjuls- og sparkesykkel. Etter hva jeg husker etterspurte 2-åringen det selv. Synes det er greit å innføre det med en gang, i alle fall når barna synes det hører med.
Synnøve_Solbakken Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Helt klart hjelm også på trehjulssykkel. Har hørt om barn som har blitt veldig skadet uten. Syns det er en grei regel at man bruker hjelm, uansett type sykkel
RockMyWorld Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Både på trehjulssykkel og sparkesykkel. Mini blir ivrig så har veltet mer enn en gang :-)
moota m storebror&lillebror Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 Her brukes også hjelm på 3-hjulssykkel, 2-hjulssykkel og spark. Men storesøster skulle helst hatt hjelm bare når hun skal opp i senga eller ned fra kjøkkenstolen også noen ganger he he =)
BlåBlå Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 Sykkel i alle varianter = hjelm Vi synes det er greit å skape den koblingen med en gang. Og det har fungert utmerket på 5 åringen. Han setter seg aldri på sykkelen uten hjelm. Og 2 åringen følger storebrors eksempel.
Miramor Skrevet 16. februar 2010 #10 Skrevet 16. februar 2010 Jeg pleide å bruke hjelm på ungene mine da de brukte trehjulsykkel. Men en gang greide sønnen min å ta seg en tur på egenhånd uten hjelm. Før jeg rakk å ta han igjen så tippet han med trehjulssykkelen og fikk et stort kutt i hodet. Selv i dag snakker han om den gangen han fikk hull i hodet. Så skal noen på hjul, så gjelder hjelm.
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. februar 2010 #11 Skrevet 16. februar 2010 Ja, alltid hjelm. Ikke for at de nødvendigvis kommer til å skade seg så mye av en velt på trehjulssykkel, men det er like greit å få det prenta inn først som sist
Mockanin Skrevet 16. februar 2010 #12 Skrevet 16. februar 2010 Begge mine har vært nødt til å bruke hjelm på trehjulssykkel. Dette for å få inn gode vaner med hjelm fra starten av. 14 åringen min bruker hjelm hver gang han sykkler og er ganske nøye på det. Da bryr han seg heller ikke om at "sveisen" blir ødelagt. Den yngste, 4 år nå, skjønte også rimelig fort at hjelm og sykkel hører sammen og at sånn er det bare. Sykkelen bli tauet inn og låst inne om han prøver seg uten hjelm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå