macamala Skrevet 13. februar 2010 #1 Skrevet 13. februar 2010 Hei alle sammen Jeg er en jente som er 23 år, og jeg har mistet mensen når jeg var 17 år. legen sa at jeg har noe som heter PCOS. Nå har vi prøvd å bli gravid i 1,5 år å jeg begynner å bli lei av tabbletter, jeg har hatt nå 3 dobbel kur med Pergotime, og jeg har ikke merket noe, jeg har brukt Eggløsnings tester med enn gang jeg ble ferdig med tabbletter, og jeg hadde ikke eggløsning. Nå orker jeg ikke å vente lenge. Alle venner er gravide og har barn. Jeg blir trist men glad på demes vegne. Jeg har tenkt Prøverør, men det er så lang vente tid, er der noe annet jeg kan gjøre. jeg er 169 høy og veier 78 kilo, men legen har ikke sagt noe om min vekt. jeg har bare mage det er det som er problem og alt for store pupper. men tynne leger og ikke så stor rompe, ja ja dere skjøner poenget. Jeg har bare litt stor magen. jeg har vært hos gyn og dem sier at alt er normalt. Men hvorfor får jeg ikke mensen. nå har jeg i dem 2 siste uker hatt så mye mage smerte oppblåst mage og går ikke så ofte på wc, jeg føler at hele kropen min går i stikke. jeg føler meg rett og slett som dritt. Jeg har hørt at metaformin kan hjelpe deg å gå ned i vekt å pluss at metformin fjerner mannlig hormoner og kan hjelpe deg å bli gravid. har du noe erfaringer meg pergo og metaformin??? Skriv gjærne!! Hvis du der ute kan hjelpe meg, vær så snill svar.
LunaPuna Skrevet 13. februar 2010 #2 Skrevet 13. februar 2010 Jeg vil i første omgang anbefale deg å begynne å spise lavkarbo dersom du ikke gjør det allerede. Mange med PCOS følger dette kostholdet, mange har gått ned i vekt og noen har til og med blitt cystefri! Å ha "bare" fett på magen er faktisk noe av det skumleste, det er størst fare for å få hjerte- og karsykdommer, Dessuten har kvinner med PCOS lettere for å utvikle diabetes2, noe man også lettere får dersom man har mye magefett. Gå inn på lavkarbo,no, der finner du mye informasjon, diskusjoner og maaaaaasse deilige oppskrifter. Dessuten er det mange dyktige personer som kan svare på spørsmål. Ellers så vil jeg bare foreslå akupunktur dersom du ikke har prøvd det. Jeg har prøvd det, og ble gravid VELDIG kjapt! Men akupunktøren fortalte også at hun hadde ei dame der som bare hadde mensen en gang i året og at legene omtrent hadde sagt at hun bare måtte gi opp. Hun er nå halvveis i svangerskapet! Lykke til til deg, skjønner at det er vanskelig og frustrerende!
~Bella 2 søte små og en spire~ Skrevet 13. februar 2010 #3 Skrevet 13. februar 2010 Jeg har bare erfaring med metformin da.. Men gode erfaringer Brukte det i ca 10 mnd, og hadde regelmessig mens, gikk ned litt i vekt, og ble gravid etter de 10 mnd.. Og har nå en skjønn datter på 19 mnd så det kan fungere Men det skal sies at jeg hadde mer el mindre gitt opp da.. vi hadde prøvd i noen år uten og bli gravid, så jeg begynte og innse at vi nok bare måtte adoptere.. Så tror kanskje det var det som hjalp litt også.. At tankene ikke var der hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2010 #4 Skrevet 13. februar 2010 Hei! Det finnes håp, helt klart. Med tanke på kroppsfasongen din så er den helt normal for en med pcos. Men det kan være lurt å starte med et kosthold som er lavkarbo. I tillegg så bør du få utskrevet metfomin av legen din. Det kan hjelpe med mot midjefettet ditt. Hvis du går ned 5 kg så kan det øke sjansen for å få barn mye. Det ser ikke ut som kroppen din svarer så godt på pergo behandlingene. Da bør du kanskje ta et opphold fra de når du er ferdig med siste kuren. Her er det du bør gjøre: 1.metformin 2.lavkarbo.gå ned 5 kg. 3. sjekke muligheten for lapraskopi. Etter lap er det mange som blir spontant gravide uten hormoner. Google kikkhullsbehandling av eggstokker. 4. Urter. Har lest noe om Damiana og Mexican wild yam. Disse skal ha innvirkning på østrogen og fruktbarhet. 5. Akupunktur menes å ha god effekt på dette problemet. Tar du prøver hos legen for å se om du har eggløsning mens du går på pergo? Det er flere ting du kan gjøre før du begynner å tenke på prøverør. Du kan jo alltids få henvisning til prøverør og prøve disse andre tingene på egenhånd. Jeg har lest om mange som har veldig god effekt av metfomin enten alene eller sammen med pergo.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2010 #5 Skrevet 13. februar 2010 Må bare legge til noe mer. Ser du ikke har mensen. Metformin hjelper for å få den regelmessig. Hvis den uteblir så kan du ta provera for å få systemet igang igjen. Og ang det med eggløsningstester. Det kan være vanskelig å se om du har eggløsning når du har pcos. Du sier du tar EL tester rett etter du har tatt pergo. Når jeg tok pergo så fikk jeg eggløsning 14 dager etter siste tablett. Mistenker at du tester litt feil med EL testene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå