Jønimi #er gravid!# Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Jeg er redd jeg gjorde noe dumt da jeg starta på p sprøyta i oktober -08. Jeg tok tre sprøyter- gikk på den i altså 9 mnd. Og i denne perioden var jeg så dårlig, hadde kraftig hodepine nesten hver dag. Så i juklu -09 kom jeg på det : DET ER P SPRØYTA SOM GJØR MEG SÅ FORBASKA SYK! Kan tro jeg kasta den langt! Har blit mye mye bedre etterpå. Nå prøver vi på et barn til. 3pp nå. Var nettopp hos min naturterapeut som sa at han så masse hormoner i eggstokkene mine. Så enten var jeg gravid eller så har jeg problemer med å bli gravid. Og nå har mensen kommet. Han mente det kunne absolutt være p sprøyta som har klussa til eggstokkene. Er det flere som har vært borti dette eller? Når tid ble dere gravide etter å ha sluttet med sprøyta?
SpongeBob Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 Har ikke prøvd selv, men har to venninner som har slitt veldig med å bli gravide etter p-sprøyte. Ene er nå på IVF, den andre tror jeg har prøvd i tre år. Lykke til!
velsignet med to Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 Har heller ikke prøvd den selv, men har to venninner som sleit med å bli gravid etter p-sprøyte, hun ene bruke to år på å bli gravid, hun andre prøver ennå etter tre år.
FrkGrønn Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 Jeg tok 3 p-sprøyter ( som deg) Fra siste p-sprøyte til mensen kom tilbake tok det ca 1 år. Fra 1.mens til jeg ble gravid tok det ca 9 mndr. Det høres kanskje idiotisk ut, men mitt "triks" ( funket på første forsøk) ble å legge bena høyt etter "jobben var gjort". -da visste jeg også at jeg traff på eggeløsning (noe som jeg også hadde gjort de siste ni månedene, uten at det funket) lykke til!
ღMadame_mim ღ Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 jeg hadde tenkt til å begynne på den da jeg var yngre, men jeg ble frarådet å begynne på den før jeg var ferdig med å få barn. Grunnen til dette var fordi man kunne bruke opptill 3 år på å bli gravid dersom man hadde gått på den!! Det er mye vanskeligere med denne enn piller pga den fjerner jo mensen totalt og det tar da en stund før alt normaliserer seg. Nå er det jo veldig stor forskjell fra person til person om når man blir gravid å da. jeg hadde bare gått på vanlige p-piller, men brukte likevel ca 8 måneder på å bli gravid. Lykke til :-)
påtjukken Skrevet 11. februar 2010 #6 Skrevet 11. februar 2010 eg fikk problemer med å bli gravid etter p-sprøyta.. aldi om eg tar den igjen.. tok ei sprøyte kun og den tok eg i november 2007.. ikkje gått på noe etter det... prøvde 6 mnd å bli gravid i 2008 så fant me ut me sku ta en pause for å gifte oss.. me hoppet av i svingen da, men var ikkje forsiktig i det hele tatt.. etter me gifta oss begynte me å prøve for fullt og det var full klaff etter 2 mnd.. så ble gravid i oktober 2009:) men eg vet at hormon prevansjon holder seg veldig lenge i min kropp.. håper du blir gravid snart:) men ikkje tenk så mye på det.. lykke til
proud mama Skrevet 11. februar 2010 #7 Skrevet 11. februar 2010 Hei Snakket med jordmor nettopp ang prevansjon etter graviditet, og hun anbefalte ikke p-sprøyte i det hele tatt hvis man var interessert i å få flere barn etterhvert pga hun hadde opplevd mange som slet med å bli gravide igjen etter at de hadde sluttet med p-sprøyten.. Mvh
Snart4småsøte Skrevet 11. februar 2010 #8 Skrevet 11. februar 2010 JA! Jeg tok den tre ganger, og det tok 2 år før vi klarte å bli gravid. Jeg vil også fraråde den om du tenker å få flere barn. Vanskelig å planlegge neste graviditet...
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 12. februar 2010 #9 Skrevet 12. februar 2010 Jeg er nok unntaket her siden jeg ble gravid mens jeg gikk PÅ sprøyten! Da hadde jeg brukt sprøyten i 2 år alt...
GuttemammaTilTo Skrevet 12. februar 2010 #10 Skrevet 12. februar 2010 moren min fikk 2 barn på første og andre forsøk, så gikk hun på p-sprøyte en kort stund før de ville ha tredjemann. det tok 5 år..
ღღTrininho _gravid nr 3 ღღ Skrevet 12. februar 2010 #11 Skrevet 12. februar 2010 Jeg ble gravid mens jeg gikk PÅ den jeg også,så det går an,men ser mange som sliter ja. En lege jeg pratet med ville ikke en gang gi det til katta si som han sa. En av bivirkningene er benskjørhet,og det er ikke gøy:/ Gikk over til cerazette p-piller i stedet,storfornøyd med dem
Jønimi #er gravid!# Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #12 Skrevet 12. februar 2010 Takk for svar alle sammen! Det ante meg at dette kan ta litt tid..... Ååååååå hadde jeg bare visst det så hadde jeg ALDRI kjørt i meg det MØKKASTOFFET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Blir så arg!! Gutten min er 3.5 år nå og det passer med et søsken nå- ikke om tre år til! Men jeg setter min lit til min naturterapeut og har begynt med bidronninggele og wild yam og HÅPER det går bra. Har så lyst til å bli gravid..... :( Men når det er sagt så har vi kun hatt 3pp er.
rødt&blått Skrevet 12. februar 2010 #13 Skrevet 12. februar 2010 Les pakningsvedlegget! Benskjørhet gjelder da altså dersom man begynner på p-sprøyte før man er ferdig utviklet.. Det kan ta lang tid før man får mensen (og dermed eggløsning) tilbake, dette står også i pakningsvedlegget. Noen leger er flinke til å opplyse om det. P-sprøyte er eneste om har fungert for min del. Første gang jeg ville bli gravid, sluttet jeg på denne og gikk over til p-ring før vi begynte å prøve. Ble da gravid 5 mndr etter p-sprøyte-slutt/2 mndr etter p-ring-slutt. Denne gang sluttet jeg med sprøyta 15 mndr og gikk over til p-ring. Begynte ikke å prøve før ca et år etter. Hadde derfor en prøveperiode på 2-3 mndr. før jeg ble gravid. Husk også at noen av de som sliter etter p-sprøytebruk, ville ha slitt uansett.. Og så blir det jo feil å si en sliter om man ikke blir gravid på første forsøk! Jeg tror heller ikke det er bra å gå på sprøyta for lenge, men det gjelder alt av depot-medisin. Denne er spesielt laget for å holde seg i kroppen lenge, så da må man beregne god tid for å bli gravid også!
Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 12. februar 2010 #14 Skrevet 12. februar 2010 "Den burde aldri blitt gitt ut til alle" var beskjeden jeg fikk på sykehuset da jeg var til utredning pga at jeg ikke ble gravid etter p-sprøyteslutt med forrige.....Jeg fikk høre at den opprinnelig var ment til de som var best tjent med å slippe menstruasjon.
Jønimi #er gravid!# Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #15 Skrevet 12. februar 2010 Jeg syns at skolemedisinen på mange områder har vært revolusjonerende og har reddet utrolig mange liv. Men på en annen side så ser man jo uhorvelig mye bivirkninger og baksider ved mange legemidler. Den P-sprøyta var som gift for meg. Vi gifta oss i mai. Og jeg var så dårlig at jeg sa til kjæresten min at jeg visste ikke om jeg ville klare å sitte oppreist i mitt eget bryllup. Jeg hadde så vondt i hodet og var helt gåen. I ettertid ser jeg at den andre depotsprøyta hadde jeg fått i slutten av april, altså 10 dager før bryllupet. Og ble betydelig verre i ukene etter. JEg slutta jo med den i juli og syklusen ble stabil allerede i september. Jeg temper og har regelmessige EL'er og mens. Men det kan hende at Progesteronet enda er lavt, det forsvinner jo i stor grad under hormonell prevansjon. Så håååper at Wild Yam skal gjøre susen! Få noen skikkelige temperaturstigninger og befruktede egg som fester seg
lindynatt Skrevet 12. februar 2010 #16 Skrevet 12. februar 2010 Sprøyten er desverre kjent for bivirkningene og at mange trenger lang tid på å bli gravid etter de sluttet. En venninne av meg gikk på den i noen år, sluttet, og det tok dem 2,5 år å bli gravid. Så da poden kom til verden, var lykken stor og de var skråsikre på at siden det tok så lang tid, og hun ammet, slapp de å bruke prevansjon. 3 måneder etter fødselen satt spire nr 2
Jønimi #er gravid!# Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #17 Skrevet 12. februar 2010 Er det noen som vet hvorfor det tar så lang tid? Er det for mye tilsatte hormoner som sitter i så lenge? Eller mangler det progesteron feks? Lindynatt: Vet du om ho venninna di prøvde noen hjelpemiddel i løpet av de 2,5 årene?
lindynatt Skrevet 12. februar 2010 #18 Skrevet 12. februar 2010 Hormonene sitter mye lengre i kroppen En annen venninne av meg tok siste sprøyte for 6 måneder siden, fremdeles null mens. Jeg tror hun som strevde med å bli gravid tok tempen, men jeg vet det ikke..
Jønimi #er gravid!# Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #19 Skrevet 12. februar 2010 Null mens etter 6 mnd? Det er jo passe lenge. Men så hjelper det jo heller ikke å stresse. Jeg stresser en del nå, hisser meg selv opp, og tenker skikkelig negative tanker om dette. Og jeg vet jo at man blir jo ikke mer gravid av å tenke sånn liksom:) Jeg har jo heller ingen grunn til å sippe, har jo bare prøvd 3 perioder. El og mens har jeg og. Kan noen banke noen positive tanker inn i hodet mitt? Er så lei av denne selvmedlidenheten, hehe:)
lindynatt Skrevet 12. februar 2010 #20 Skrevet 12. februar 2010 Dette med at hvis mans tresser blir man ikke gravid er jo ganske så motbevist. Hunv enninnen min som har ventet 6 måneder på mensen stresser nada, hun har ikke partner og har nada planer om å bli gravid. Så da skulle man jo tro at mensen kom "løpende" Hvis du har el og mens er jo ting bra.. stå på, du klarer det nok
Jønimi #er gravid!# Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #21 Skrevet 12. februar 2010 Ja du sier noe, kanskje det bare er ålreit å stresse litt. Og at man blir mindre stresset så lenge det er ålreit å stresse Er forresten inne og ser på et fotsonekart for å stimulere eggstokkpunktet under foten:) Kan du være det bringer noe godt med seg:) Ja vi klarer det nok:)
lindynatt Skrevet 12. februar 2010 #22 Skrevet 12. februar 2010 Lev livet du, kos dere og ikke stress for mye, litt er jo greit, passe på el osv, men ikke la det ble altoppslukende Når barnet først er det, kommer dere sikkert innimellom til å savne tiden dere kun var 2 Dessuten er jo prøvingen også gøy hehehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå