Gå til innhold

Det var det rareste! Både gamle og ferske egg oppi SAMME pakken????


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jo de er sant det du sier, at egg holder vanligvis lengre enn 4 uker etter datoen.

Men poenget er at så lenge det er en dato kan du ikke klage på at et egg er dårlig.....selv om det i utgangspunktet burde vært bra.

Det er datoen som da er gjeldende og ikke hva datoen egentlig burde ha vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor jeg reagerte,altså måten folk snakket på! Latterligjorde meg! Kan snakke som voksne folk da synes jeg! Å si d på en normal måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut

Jo, det var May Lise jeg også tenkte på da jeg prøvde å komme på det, Monajenten, så det stemmer nok. Men hun var kul i hvert fall, alltid sint som bare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Leste gjennom denne tråden nå og skjønner ikke hvorfor dere latterliggjør HI. Det hun ville frem til og som jeg ikke har problemer med å forstå var at hun synes det var rart at eggene var av ulik alder og kvalitet i samme eske. At de var gått ut på dato og hun ikke hadde rett til reklamasjon er jo en annen ting. Mange DIB høns som vrir og vrenger på ting her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel "best før dato", skal varen være helt kurant, men at etter denne datoen KAN varen være for gammel! Det er bare for å sikre seg at ikke det forekommer NOEN egg som er for gamle! Da er det lurt å ta denne vann-testen ja, i stedet for å kaste fullt spisbare egg. Men jeg hadde ikke akkurat blit overraska over at så så mange egg sank, mens de andre fløt... Eh.. Hallo...? Hønene verper ikke på samme klokkeslett liksom, og kvaliteten er jo ikke nøyaktig den samme på alle egg heller. Det er forkskjell på "best før dato" og "siste forbruksdato" - skjønner forskjellen, ikke sant?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Vet ikke hvilken planet dere kommer fra, men her på planeten har vi kommet til 2011. Så om det står 9/1-10 Burde alle eggene ha sunket. Du bør heller sende en bukett med blomster til Rema som har så holdbare egg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha! Det er det ja. Og jeg som trodde jeg hadde et skikkelig godt poeng her ;-)

Vitsen med å dra opp stein gamle innlegg dah =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi har en liten eske til stående i kjøleskapet,og de er datert 31.12.09 og de er LIKE ferske! "

 

Det håper jeg ikke... 2010 er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Annonse

  • 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 6 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...