Gå til innhold

Det var det rareste! Både gamle og ferske egg oppi SAMME pakken????


Gjest

Anbefalte innlegg

Fikk plutselig så lyst på bløtkokte egg.Fant 1 stor pakke egg fra jula med best før dato 9/1-10.Da er jo ikke egga såå gamle.Har testa egg som er over 1 mnd gamle mange ganger (den testen for å se om de flyter eller ikke i vann)og de eggene har sunket hver eneste gang,så jeg gadd ikke teste dem nå!

De 2 eggene jeg hadde kokt ble dessverre hardkokte da..Jeg spiste kansje 2 t-skjeier før jeg la merke til at egget smakte surt på en måte! Samboeren min smakte litt av egget mitt,men han kjente ikke noe! Jeg tenkte og håpte at det var Champixtablettene sin feil! Tablettene har ødelagt smakssansen min!

Jeg kastet egget uansett,for det var jo ikke noe godt! Så tok jeg og kastet det andre egget.

Jeg testet alle eggene som var igjen i eska,10 stk! Og jammen det,det var 1 egg som fløt! Aldri opplevd maken! Det står jo samme stempelet på dem! Har de liksom jukset og tatt 1,2 eller 3 gamle egg sammen med de ferske??? Det er jo ikke lovlig! Dette skal klages på!

For dere som lurer så kjøpte jeg dem på Rema 1000 til jul! Det er stemplet Rema 1000 på eska!

 

Noen andre som har opplevd maken???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha... Seriøst?

Du skal klage på at egg som gikk ut på dato for OVER 1 mnd siden faktisk var...... ja, utgått på dato???

Artig... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger har jeg stussa på dine innlegg og tenkt at du kan ikke mene alvor, så nå må du være så snill å si at du spøker...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he...hva i alle dager skal du klage på da? Du veit jo selv at eggene er gamle... Hvis du hadde spist/testet pallen 3 dager tidligere så kanskje ingen hadde flytet og vært sure, men tenk om du hadde ventet enda 3-4 dager! Da hadde kanskje over halvparten vært sure! Er en kjent sak at eu har sagt at norske egg fint er holdbart ca 3 uker etter utløpsdatoen, men vi må merke med etter eu standard. Så å klage på den pakka blir for dumt, ville oppfattet det nesten som tigging etter en ny vare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg må le, og det er sjelden jeg ler av det jeg leser på nettet.. Nei, det er nok ikke gamle og nye egg i samme pakke. Hadde du ventet til imorgen så hadde nok det siste egget synket også. De blir jo ikke gamle akkurat på samme klokkeslett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes.... dette mååå være tull, vel!? Kan da ikke klage på egg som har gått ut på dato for over en mnd siden!!!? Det skjønner du vel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal ta meg en tur i butikken og klage på at det er mugg på brødet jeg kjøpte til jul......

 

Dagens innlegg, ha ha ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at dere kanskje kjøpte flere pakker egg til jul, og fylte over alt i èn eske for å få bedre plass i kjøleskapet;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du skal gå på butikken å klage jeg! Også vil vi gjerne høre oppdatering på hva de sa på butikken etterpå!

 

For at 1 av de 10 eggene som gikk ut for 1 mnd siden er dårlig - det er jammen meg uhørt!

 

(og ja... det hender seg nok at butikkene mixer litt med eggene, hvis 1 egg er knust i en pakke er det innmari dumt å kaste hele pakken, ikke sant...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men himmel! Dumt innlegg liksom? Herregud! Jeg vet da faen ikke hva dere reagerer på eller ikke! Jeg syntes det var RART at 1 eneste egg var gammelt og alle de andre eggene var ferske! Og ALLE eggene hadde SAMME stempel! Hva betyr det stempelet egentlig??? Hadde jeg gått på butikken og kjøpt den samme sorten egg i dag,hadde det da hatt det samme stempelet??

Og jeg går ikke i butikken og klager på flere uker gamle egg! Jeg sendte mail,for jeg syntes dette var rart! Jeg driter da vel oppi om jeg får nye egg eller ikke!

Og ja,greit å putte oppi et egg fra en annen eske vis et egg blir knust,men butikkene har vel ikke mange uker eldre egg liggende vel og putter oppi et sånt et???

Vi har en liten eske til stående i kjøleskapet,og de er datert 31.12.09 og de er LIKE ferske!

Vi er ikke de som spiser så masse egg dessverre,og har hatt egg som er 2 mnd gamle og jeg som er så kresen har tatt vanntesten på dem også,og ALDRI vært borti at noen av dem har vært gamle!

 

Frokostquiz er best på tjukken : Stor forskjell på brød og egg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var at de var gått ut på dato, og man klager ikke på mat som er gått ut på dato for evigheter siden.

 

Tror du virkelig at alle eggene blir dårlig i samme sekund?

Nei det ene ble dårlig først og så kommer de andre etter en eller annan gang. Selv om de er fra samme leveranse har ikke hønene synkronverpa dem. Ei heller er all nøyaktig samme kvalitet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha,så morsomt..:P

Når hadde dere kastet eggene dere hadde igjen forresten? På best før-datoen?? Det høres slik ut!

Jeg er en veldig kresen person,ikke svarten om jeg spiser noe etter best før-datoen,men etter gubben lærte meg vanntesten så har jeg lært meg å sjekke eggene etter best før datoen.Bare tar vanntesten så ser jeg om de er spiselig eller ikke!

Denne gangen skulle jeg selvfølgelig gi f... og da..Jaja,ble ihvertfall ikke matforgiftet av t-skjeier,er ikke sikkert d egget var gammelt engang..Bare smaksansen min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På FBI eller hva det var, sa en matekspert at de hadde testet kvaliteten på egg som hadde gått ut på dato for 7 måneder siden. De hadde samme smak og funksjon i forhold til matlaging. Så jeg er med på tankegangen din faktisk. Men det er ikke noen garanti for at hvert eneste bidige egg holder samme kvaliteten etter best før-datoen. Vet du om det f. eks. var en ørliten skade i eggeskallet? Da kan luft ha kommet inn i egget og forråtnelsesprosessen ha startet. Bare tøyset med deg litt lenger oppe om at du kunne få et egg av meg! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At eggene er lagt samme dag betyr ikke at de holder like lenge. Så at ett var dårlig og resten bra betyr ikke noe. Ofte kan en kartong melk være bra noen dager over utgått dato, mens andre ganger er den dårlig før utgått dato.

 

Egg holder vanligvis leeenge over datoen som står på kartongen, men det er lurt som du gjorde å teste de før de brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare det at jeg ALDRI har vært borte i det før!

 

Jeg vet ærlig talt ikke om jeg gidder å skrive flere innlegg her jeg altså,det kan godt hende jeg er dum altså,men hvordan kan noen egentlig vite hvilke innlegg folk reagerer på her inne??( og jeg tenker ikke på dere siste som skrev altså,men dere lenger oppe..)Jeg trodde faktisk de fleste tenkte på samme måten som meg i dette innlegget! Og da mener jeg at jeg trodde de aller fleste folk trodde at egg står seg lengre enn 4 uker etter best før datoen!

 

Og skal jeg fortsette å skrive her,hva er d folk liker å lese,eller få spørsmål om da?? Det skulle jeg gjerne visst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget ditt og spørsmålene dine er jo egentlig greit nok. Sikkert flere som lurer på akkurat dette.... MEEEN....når du skriver at du skal klage på egg som er utgått på dato for en mnd siden, så må folk få lov til å lure litt på seriøsiteten og alvoret her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...