Gå til innhold

Dere som har født.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer med kulemagen når babyen er ute? Altså, blir den til fett, eller bare synker den som en deig? :P Går magen tilbake til slik den var før, eller må den trenes? Og hva skjer med huden? Trekker den seg samme, eller blir det en del overflødig hud?

Har liksom aldri tenkt på det før nå, og er ganske nysgjerrig, men er jo pinlig å spørre om slikt da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste fornuftige svaret på spørsmålet ditt er "Ja!". Hehe. ;)

Det er umulig å forutsi hvordan magen din blir etter fødselen. Men hadde du flat mage i utgangspunktet, og ikke har lagt på deg unødvendig under svangerskapet, får du ikke en fettmage etterpå heller. Og motsatt; hadde du endel fett på magen fra før, må du nok regne med at det ikke har forsvunnet av seg selv iløpet av gravidteten (med mindre du har gått mye ned i vekt i mellomtiden, selvsagt)

Om magen trekker seg sammen eller ei er tydeligvis veldig individuelt, uansett hvordan magen var i utgangspunktet. Noen får helt flat mage igjen, andre får "den vanlige" fettklumpen, mens andre får masse overflødig hud, enten de er tynne eller ei.

Du må nok bare pent vente og se hvilken kategori du havner i.... ;)

Skrevet

Først ser det ut som du har en litt diger bolledeig på magen, mesteparten trekker seg inn etter kort tid. De fleste vil ha slappe muskler og litt mer utstikkermage etter å ha fått barn, men det er bare å trene og stramme opp:)

De aller fleste mager trekker seg inn og har kanskje bare noen strekkmerker som spor etter graviditeten, noen få damer opplever at de har litt ekstra hud som ikke trekker seg inn igjen etterpå, men dette kan du ikke egentlig vite før det har gått en stund og du har trent og forsøkt å komme tilbake til normalen på den vanlige måten. :)

Skrevet

Det tar littegranne tid før livmoren trekker seg sammen også, så de første par dagene etter fødselen har du en liten og myk bollemage som er helt merkelig å kjenne på.. Den er litt deigete og rar i konsistensen.

Men når livmoren har trekt seg sammen, magemusklene møtes igjen osv strammes magen opp. Om man kan se på magen at det har vært en baby inni der en stund etter fødselen er veldig individuelt. Noen har en type hud som er veldig elastisk og bare strammer seg til igjen og magen er like fin som før, andre har en type hud som blir litt slapp, rynkete eller full av strekkmerker. Men om alt går som det skal (at det ikke blir er varig glippe mellom magemusklene f.eks) og du ikke er overvektig går magen som regel tilbake såpass at ingen kan se hva som har vært der innen det har gått noen måneder etter fødselen (når du har klær på ihverfall)

Da jeg fikk første barnet la jeg på meg 12 kilo, og innen en uke etter fødselen hadde jeg på meg buksene fra før svangerskapet.

Men ingen regel uten unntak da, min siste fødsel endte i keisersnitt og nå 1 år etter fødselen har jeg et "heng" med magehud og litt fett over arret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...