Gå til innhold

Jeg har fått en sønn! Marsbabyen ble februarbaby :)


Elinlita

Anbefalte innlegg

Snek visst i køen jeg ;)

 

På onsdagskvelden,3.februar, (36+2) var vi å drakk kaffe med et vennepar og jeg kunne kjenne at jeg hadde litt vondt i magen. Type før mensen vondt.

Tenkte egentlig ikke noe mer over det før jeg lå i sengs og kjente et "knepp" i underlivet. Tusslet inn på badet og da kom halve slimproppen deisende i gulvet. Masse slim og blid, så jeg tok en dusj før jeg pakket på meg pysjen og gikk for å finne senga.

 

En halvtime etter kjente jeg "beltet" som strammet til i mage og rygg. Jeg har ikke hatt så mye som en kynne i svangerskapet, men jeg skjønte fort at dette var rier, etter to til på under en halvtime.

45 sekunder, med ca ti minutters mellomrom.

 

Ringte føden og ble enig om å slappe av hjemme til det begynte å nærme seg fem minutter mellom riebe. Tok en tur på sykehuset i tre tiden, men hadde bare 2 cm åpning og ble enig om å ta litt smertestillende å avvente hjemme.

 

Vi rakk å kjøre tilbake til Hamar og ta en dusj og spise litt før det var 2 og et halvt minutt mellom riene og de var så kraftige at jeg ble tullete av de. Husker ikke så mye av turen til sykehuset, var helt i min egen verden.

 

Hadde 4 cm åpning klokken 7, satte epudral og kvart over 8 hadde jeg full åpning. Slapper av en time før jeg ble satt på drypp for å få tilbake de kraftige riene. Fem over halv ti fikk jeg den første pressrien, tre til også var lille gutten vår ute, ti på ti.

 

Fire uker før termin på datoen, 48 lang, 2660 gram, masse mørkt hår og blå, store øyne. Han er det peneste jeg noensinne har sett!

Skulle så klart ønske at han hadde blitt inne i to uker til, men er så glad for at han er frisk og ser ut til å ha det bra, her han ligger ved siden av mamma'n sin :)

 

Tror navnet blir Edvard eller Henrik.

Ha en dag med han først, så ser vi vel hvem han er tenker jeg!

 

Til alle dere andre gravide:

Lykke til med resten av svangerskapet og fødsel.

Elinlita

[svar på dette innlegget]

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulere så masse med den lille prinsen. sov og slapp av når du kan og kos dåkker masse.tida går så altfor fort etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!:-))

*misunneli ja*

Ska nu prøv å håll min gutt inne t den 4,gleda mæ<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer sååå masse med lille gutten! <3 Godt å høre at alt er bra med både lillegutt og deg!:)

Jeg har ul-termin 13.mars,men var idag hos jordmor som sa jeg kan føde allerede i natt,og at han ligger helt klar!Hun ringte t.o.m. føden på Gjøvik og infromerte,men jeg er forberedt på at det også kan gå et par uker!Har hatt sterke kynnere den siste uken,og har nå mensenliknende smerter i korsryggen!Hodet er festet,og han har kommet et godt stykke ned i bekkenet ifølge jordmora..

Må ta det som det kommer,men skal virkelig pakke klar bagen nå!

...Blir ekstra glad når jeg ser det er andre som føder litt tidlig,og hvor alt er bra!;))

Nyt deres nye liv!!..

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempespennede å høre en fersk fødselshistore :-) Håper å få høre mange fler i tiden som kommer. Jeg får aldri nok av det og er stort sett det eneste som opptar meg for tiden. Kan du ikke fortelle litt om oppholdet på barselavdelignen også og tiden etterpå?

 

Uansett, gratulerer så mye med sønnen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Regnet de han som prematur? ligger han i kuvøse?fikk du til amming? eller får til?:) PS. Selv er jeg førstegangsfødende og er snart i uke 35...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...