Gå til innhold

noen med tips til gravid med spysjuken

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har spysjuken, og får ikke i meg noe mat, nesten ikke drikke. Prøver å tvinge i meg, men det bare kommer opp igjen. Har holdt på et døgn nå..

Hva i all verden skal jeg gjøre? MÅ jo ha litt næring til den lille i magen. Blir litt nervøs her. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også vært i utrolig dårlig form og ikke orket mye mat.

Et tips er å starte morgenen rolig, gjerne vent litt med å spis. Jeg tar meg et glass app.juice og drøyer en times tid med å spise..

Kjeks/knekkebrød (tørre produkter) pleier å hjelpe på kvalmen. Ellers funker karameller veldig bra for meg, ikke at det er så sunt. men noe må man jo få i seg.

Lykke til, og god bedring:)

Skrevet

jeg har hørt at farris med eplemost skal være bra når man ikke får i seg noe:) da får man i seg både litt næring og væske.

god bedring fra ei som også har hatt spysjuka!

Skrevet

jeg har hørt at farris med eplemost skal være bra når man ikke får i seg noe:) da får man i seg både litt næring og væske.

god bedring fra ei som også har hatt spysjuka!

Skrevet

Hadde dette selv for en uke siden, og trodde ikke jeg skulle holde ut! Etter 3 dager var det værste over, men slet lenge med matlyst og dårlig form, helt sikkert pga graviditeten som tar til seg det meste man har av næringsstoffer. Nå, en uke etterpå, føler jeg meg endelig bra igjen (så bra som kan kan forvente når man er gravid:)).

Du trenger ikke bekymre deg for den lille i magen. Nurket får det nødvendige. Men det er viktig at du drikker mye. Drikk hva som helst som du har lyst på, men ikke brus. Blanding farris og eplemost er super. Magen tåler den bra, og du får i deg mineraler og vitaminer.

Lykke til, det går over!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...