Gå til innhold

Det første du tenker når du hører navnet Lilly??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på verdens nydligste lille tulla på 1 år. Tremenning til jentene mine:)

Skrevet

Det første som slår meg er "tante Lilly" en hyggelig, liten dame. Noe mer husker jeg ikke av henne, men det fikk meg til å smile her jeg sitter hvertfall. Tror det var min mors tante eller noe i den dur.

Jeg liker navnet Lilly.

Skrevet

tante lilly,tenker jeg på;) lita,lett,lys.alltid blid,ler mye,mild& god:)

Skrevet

Tenker på 2 søte jenter jeg kjenner, 3 og 3,5 år. Fint og kanskje litt poppis i Oslo?

Skrevet

Kjempesøtt:) Men selv ville jeg skrevet det med en L, altså Lily;) (Min mening, ditt valg såklart;D )

Iris & Lily passer kjempegodt sammen synes jeg:) Litt sånn engelsk, men spiller det noen rolle da?;)

Skrevet

oldemor:) Liker navnet veldig godt. Er oppkalt etter oldemor Lilly, men heter ikke det samme. Oldemor var verdens snilleste.

Skrevet

Da tenker jeg på den fantastiske vakre litt veslevoksene jenta jeg har på jobben min.

Skrevet

Tenker på hun synske Lilly Bendriss fra Åndenes Makt på TvNorge... Men fint navn, egentlig.

Skrevet

oldemoren til barnet mitt, men så er jo også mitt barn oppkalt etter en (annen) oldemor. Så det er jo det som er trenden....hehe

Skrevet

Vålrenga: Haha! =P Stakkar gamle damen.. Og stakkar bestemoren din..

Lily var finere skrevet synes jeg også, men aldri tenkt på å skrive det med en L.

Iris og Lily.. Lilli blir rart her oppe i trøndelag tror jeg.. Lill-i.. Vanskelig å skrive hvordan det høres ut =P

Er ikke mange jeg kjenner som har det navnet hvertfall. Tror ikke jeg har møtt ei eneste ei.. Og det samme med Iris også. Er nok derfor jeg synes navnene er greie, har ingen jeg kan tenke på som "rakker ned" navnet på en måte.

Mamma synes Iris og Lilly var teit.. 2 blomsternavn.. Men så er det ikke hun som bestemmer heller da=)

Fatter ikke hvorfor jeg skal tenke på hva alle andre tror og mener hele tiden.

Men virker som de fleste her kjenner ei god Lilly =D Det er bra =)

Skrevet

Hva med Lilja? Det klinger fint med Iris :o) (i mine ører i alle fall).

Skrevet

Det første jeg tenker på er ei gammel dame som bodde på sykehjemmet jeg jobbet på før. Hun var ei skikkelig koselig dame. Synes navnet er nydelig.

Skrevet

Hmm.. Kanskje. Ikke så vanlig hvertfall!=)

Men må alltid tenke på min farmor som er fra landet og sier f.eks Hellene til Helene, Benne-dikte til Benedikte.. Matt-ias til Mathias osv..

Da blir det vel Lill-ja også.. =/

Skrevet

Jeg får assosiasjoner til krigens dager og damer i fugursydde, knelange skjørt, bølgete hår med knute i nakken og sko med "firkantet" hæl og stropp over foten i en mørk bar som er fylt emd sigarettrøyk! Antakelig fordi den mest kjente soldatvisen under 2. verdenskrig var "Lily Marlene". :) Men rent bortsett fra det er det jo et pent navn. Som og minner litt om en blomst, ja..

Skrevet

Jeg elsker navnet Lilly!!!!!!!

Da jeg var gravid, og før vi visste kjønnet, var vi fast bestemt på at barnet skulle hete Lilly. Jeg synes det bare er helt nydelig og fungerer på alle språk og går veldig godt sammen med Iris.

"Iris og Lilly".... det må jo bare bli to vakre og snille jenter, med søte kjoler og skitne hender fulle av jordbær.......

Ps. men jeg fikk en gutt.....:-)))

Skrevet

Ååå, Seven! =D Takk for det fine bildet du hadde av navnet =)

Hihi! Blir bare 20 mnd mellom jentene, så kanskje de kan sitte sammen i like kjoler i åkeren å spise jordbær? =) (Ikke bare fordi det er 20 mnd mellom de da men, gir et bilde det også;))

Skrevet

Bestemor..

Fint navn, vurderer det selv til en eventuell fremtidig jente :=)

Skrevet

Lillys butikk...

Barne-TV for "hundre år siden" ;)

Søtt navn, da

Skrevet

Samme her, Lillys butikk. Og datteren til en venninne.

Kjempe fint navn.

Skrevet

Lilly er kjempefint, men kanskje litt snodig med "blomster"-navn påbegge barna?

Skrevet

Hehe.. Nettopp! =P

Andre forslag da?? Har jo så utrolig mange "nei-navn"... Navn jeg forbinder med folk jeg ikke liker, eller navn til folk jeg kjenner...

Tenkte litt på Alida også..

Iris Ilona og Alida...

Ada Aurora og, men det tror jeg mannen IKKE likte..

Skrevet

Ja, jeg er også sånn som har GEDIGENT lange nei-lister på navn...ikke lett det der :)

Syns Lilli er kjempefint jeg altså, men som sagt kanskje litt snodig med blomsternavn ;)

Ei venninne avmeg fikk ei jente nylig, som skal hete Klara, det syns jeg er fint. Erika er også et vakkert navn, men da er man litt i blomsterland igjen ;)

Skrevet

Lillys butikk (et program som gikk på barne-TV før i tida).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...