Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #1 Del Skrevet 29. januar 2010 Er det noen der ute som har vært med på det? Hvordan gikk det? Var det en grei fødsel? Hvor mye slet dere på slutten av svangerskapet? (krykker/rullestol) Når ga ekkenløsningen seg etter fødsel? Takker for svar =)¨ Jeg er 21 uker på vei, og har vært sykemeldt 100% siden før jul pga bekkenløsning. Sliter ganske. Jeg klarer ikke gå en hel km. uten krykker. Men klarer meg greit om dagene, fordi jeg ikke gjør noe som helst... Har ingen barn fra før, så jeg trenger ikke tenke på noen andre. Og min fantastiske mann gjør allt av husarbeid. *takknemlig=)* Både lege og jordmor har nå nevnt dette til meg. At jeg kan få sett i gang fødsel opp til te uker før termin... Vi får se. Jeg trenger litt innputt om dere skjønner... =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141357625-sette-i-gang-f%C3%B8dsel-tidlig-pga-bekkenl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
zone05 Skrevet 29. januar 2010 #2 Del Skrevet 29. januar 2010 Hei Jeg er 22 uker og har også vært sykmelt tidlig pga bekkenløsning og lurte litt på det samme, jeg klarer heller ikke og gå stort og gjør jeg det så er det meget smerte fult. gjør minimalt hjemme. begynt på behanling nå så spent på hvordan det går, også begynnet med bekkenbelte som faktisk letter bekkene litt. Også hørt pga bekkene så setter de i gang tidligere men vet ikke om det stemmer. Hva gjør du får og få dagen til og gå..? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141357625-sette-i-gang-f%C3%B8dsel-tidlig-pga-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-141358065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovefly Skrevet 29. januar 2010 #3 Del Skrevet 29. januar 2010 Heisann:) Jeg skal sette igang fødsel i uke 37 ( da er ikke babyen prematur) pga bekkenplager. Jeg er ikke særlig form, vanskeligheter med å gå og sterke smerter. Bekkenbelte og kortison injeksjoner i bekken hjelper hverdagen min. Det er svært sjelden fødsel leger vil sette igang fødsel, evt ta KS pga bekken. Dette fordi sykehusene kommer "godt ut" på statestikk når de ikke har barn som er født før termin. Crazzzy... Om mor blir avhengig av krykker evt rullestol tar de ikke med i betrakning. I mitt tilfelle er både jordmor og lege klar i sin sak, og kjemper hardt for at jeg skulle få KS i uke 37. Venter på endelig avklaring av nok en overlege, neste uke. Dette blir forresten på St.olav! Kjempe trist å hør at flere sliter med dette. Jeg er i uke 34 nå, men det er virkelig tøft å være til når det står på som verst. men dette klarer vi:) fedre har forresten krav på pappaperm rett etter fødsel på bakgrunn av invalidiserende bekkenløsning. Kjekt å vit:) Bare spør hvis dere lurer på noe. Dette er mitt andre sv.skap me bekken som ikke fungerer! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141357625-sette-i-gang-f%C3%B8dsel-tidlig-pga-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-141360333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #4 Del Skrevet 31. januar 2010 Ble satt igang pga kraftig bl 10 (!) dager over termin med modningstabletter. Husk at legene vil drøye det lengst mulig med å sette i gang, da de er for naturlig fødsel. Blir det for ille får du heller stå på ditt og gråte dine modige tårer så kan du nok få dato for å bli satt i gang! Fødselen gikk kjempefint! Kan nevne at riene var veldig tette og vonde hele tiden, det kommer ikke så gradvis som ved en naturlig fødsel. Men det er verdt d, og en må bare konsentrere seg om å puste godt gjennom riene. Har blitt gradvis bedre helt frem til i dag faktisk som er 12 dager etter..bekkenet har visst LÅST seg denne gang så sliter med å gå. Takk og pris for at det er mandag i morgen, må komme meg til spesialist raskt! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141357625-sette-i-gang-f%C3%B8dsel-tidlig-pga-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-141369552 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgonfuglen Skrevet 8. februar 2010 #5 Del Skrevet 8. februar 2010 Eg har to svangerskap/fødslar bak meg, og er snart 7 mnd. på veg med nummer tre. Har hatt kraftig og langvarig BL i alle svangerskapa, og mi erfaring er: Fødsel med bekkenløsning er ein bagatell, svangerskap med bekkenløsning er tortur!!! Eg er glad at slapp KS iallefall, fordi det er ille nok å slite med BL etter fødsel, om ein ikkje skal slite med KS i tillegg. Mitt råd er dessverre å bite smertene i seg, og glede seg over at det blir ein dag mindre for kvar dag som går. Eg har hatt BL frå eg var 6 veker på veg i alle svangerskapa, så eg veit dette er ikkje er enkelt. Eg har ikkje fått tilbud om å få sett igang fødsel, men har høyrdt at homeopatar kan gje fødselsstimulerande medisin. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141357625-sette-i-gang-f%C3%B8dsel-tidlig-pga-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-141402910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathM Skrevet 11. februar 2010 #6 Del Skrevet 11. februar 2010 Jeg var invalid av bl fra mnd 4 og var 100% sykemedt og på krykker fra da av. Jeg hadde så store smerter på slutten at de vurderte å legge meg inn til smertebehandling, men det ville jeg ikke. Hadde flere vurderinger på fødepoliklinikken, der de anbefalte normal fødsel, men å sette den i gang en uke før termin. Noe de gjorde. Jeg fikk modningstablett og hadde en 6 timer lang fødsel som var helt grei. Enig med de som sier at fødsel med bl er greit, det er svangerskapet som er fysisk tortur! Så i ettertid at det var en fordel å føde normalt da jeg fremdeles var dårlig i bekkenet etterpå. Jeg var veldig glad for å ikke slite med smerter/bevegelsehemmet fra et operasjonssår i tillegg. Det tok 4 mnd etter fødselen å bli bra igjen, og da fikk jeg hjelp av manuellterapeut. Nå er jeg gravid med nr to.. 14 uker på vei, og smertene har satt seg allerede. Bl er påvist, manuellterateut er oppsøkt og håper varmtvannsbassengtrening + fysioterapi skal holde meg på beina noen mnd til... orker ikke å være hjemme og dårlig i dette svangerskapet også. Har fått 20% sykemelding for å få tida til alt dette. Lykke til. Jeg lærte av sist svangerskap at for lite aktivitet gjor meg ennå dårligere enn nødvendig. Anbefaler å ta en tur i varmvannsbasseng bare for å føle at du kan bevege deg litt "normalt". Det gir en god følelse om ikke annet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141357625-sette-i-gang-f%C3%B8dsel-tidlig-pga-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-141422441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå