Gå til innhold

Termin 10.10.10 så gøy :)


Mamma Mø :)

Anbefalte innlegg

Etter to svake men tydlige qr tester kan jeg vel erklære meg gravid :) vi har en datter fra før på 2 år, så d skal bli stas med en liten brar eller søster! Håper spiren fester seg godt fast derbonne i hulen sin :)

 

Blir litt sprø av å ikke si det til noen siden jeg ikke er mer enn 4 uker..men det er koselig å ha en liten hemmelighet også :)

 

Husker ikke hvor tidlig jeg fortalte det til sjefen min sist, men siden jobber en del nattevakter bør jeg vel si det snart.. Sist slapp jeg nattevaktene siden jeg var så trett, og siden det ikke er noe bra å jobbe netter som gravid. Men jeg gruer meg skikkelig til å si det til henne..syns det er så innmari tidlig..samtidig som jeg må si ifra før neste helg for da har jeg 3 nattevakter. Noen som har noen råd eller erfaring med det?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så gøy! :o)

 

Jeg er ikke så flink til disse ting og føler meg nesten litt "dum", men spør man ikke så får man ikke vite..

 

Når man sier jeg er i uke X. Er det da mine uker fra forrige mens eller er det fostrets uker fra EL? Hva er det som er 40uker i en graviditet?

 

Hva er det som ikke er bra med å jobbe natt når man er gravid? Bortsett fra at man ofte er veldig trøtt?

 

Jeg håper at det ordner seg med sjefen, pleier vel ofte å være lettere å snakke med kvinnlige sjefer siden de selv veit hvordan det kan være.. noe min sjef absolut ikke aner, "barselpermisjon, hva er det??"

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man sier man er i uke 4, f.eks, så er det mors uker. Dvs 4 uker etter siste mensdag, og egentlig fostrets uke 2. Det er 40 uker av mors uker, dvs 38 av fostret :) Håper det var nogenlunde å forstå...

 

Det er ikke lett , så bra man spør, da får man jo svar! :D

 

Ang sjefen og jobben, så er det jo slik at man ikke har lov å miste jobben etc pga dette.. Det er jo også en slags tillits-sak, at man velger å tidlig fortelle om dette. Ikke alle liker det, men mange gjør. Så det blir jo veldig opp til deg om du enten vil ha en litt mer tilrettelagt arbeids-situasjon, eller om du vegrer deg å fortelle siden man ikke vet enda hvordan det vil gå. Altså.. det er jo ikke verre enn at faktisk sjefen forstår HVIS (bank i bordet) ulykken skulle skje og man mister.. Det er jo egentlig eneste grunn til at man ikke forteller, er det ikke?

 

Lykke masse til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra termin. Det har også jeg. Lo godt da jeg fikk det opp. Ja da er vi like langt da. Men husk det er bare 3% som blir født på terminen så vi kan være heldige.

 

Joda er begynt å bli trøtt jeg. Det er jo værst de første ukene.

Vi har to jenter fra før født 02 og 05 så fint med den datoen 10.10.10.

.)))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var bedre å jobbe natt, og jobbet litt over 100 % frem til 9 dager før han kom. Visst var jeg trøtt, men det var på dagen. Om natten var jeg likevel våken...

Jeg er i helsevesenet og da var det mye bedre å jobbe natt, mindre løft og kav.

Var bare vekke en gang og det var med lungebetennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også termin denne datoen :) En fin dato, men som det blir nevnt her, så er det vel liten sjanse for at babye blir født akkurat da.. :) Jeg har en fra før, en gutt på snart 3 år. Skal bli spennende med en til ihvertfall!

 

Ang. jobb så har jeg allerede fortalt det til sjefen min, det blir lettere da synes jeg, så forstår han hvorfor jeg virker så trøtt og sliten, og jeg kan med ganske god samvittighet komme littt senere noen dager om formen ikke er helt på topp! :) Det artige var at han fortalte at kona hans også er gravid, 8-9 uker, så da er vi litt på samme nivå på en måte ;) hehe!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så arti at vi er mange med samme terminen!

henger meg på med termindato 10.10.10 :-D

selv satser jeg på å bli fremskyndet litt på terminen til UL slik at jeg kan gå over termin med noen dager å fortsatt få ungen 10.10.10 ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...