Gå til innhold

Vekten nå da jenter?


mjhanse

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 30 og har gått opp 11,5. Målet var å ikke gå opp mer enn de 12. Det kan jeg nok se langt etter. Det kryper jevnt oppover. Vet ikke helt hvor mye av det som er fett for jeg har passet på, men det er iallefall mye væske. Så får håpe det renner for av igjen etterpå. Det blir iallefall deilig når babyen er ute for da blir kroppen litt lettere å bære iallefall :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uke 30 nå, gått opp 14 kg. la på meg 22 kg sist, og alt gikk helt bra da, så tenker ikke så mye over det. jeg spiser sunt og drikker sunt.. det får gå sin gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 28 nå og har gått opp 11 kg. Forrige svangerskap la jeg på meg 35 kg +, noe jeg ikke håper skjer igjen, men ser ut som jeg heldigvis går klar det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 29 og har gått opp 9kg, er ganske fornøyd med det. Gikk opp totalt 17kg sist, og slet med å få av meg de etter fødsel. Så håper jeg går opp mindre denne gang. Jeg gikk opp masse på slutten, og håper jeg slipper det nå.. Så får vi se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser av innleggene her at det er jo temmelig likt:)

 

Er i uke 31 og har vel gått opp 7-8 kg nå..... (var hos jordmor for to uker siden og da var det 6 kg)

Jeg er ikke spesielt sunn og aktiv om dagen, så det blir nok endel tyngre ja... hehe men regner med formen er tilbake etterhvert og at kiloene forsvinner igjen- som de har gjort før;)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter på uker 31 i morgen. Gikk ned 5 kg i begynnelsen, men gått opp 8 kg etter det. Så usikker på om jeg har gått opp 8 eller 3 kg. La på meg 10 kg sist og 22 kg med første.

Gikk ned igjen etter ei uke med siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ugh-ugh, er 28+3 og har gått opp 14 kilo. ikke spesielt fornøyd med tallet, men kroppen ser bra ut, så jeg slapper av med det. spiser sunt men får ikke trimmet noe særlig pga bekkenet. gikk opp 27 med forrigemann, men da var jeg mindre sunn...;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk jenter. Det ser ut til at vektoppgangen er normal. De fleste av oss har gått opp omtrent likt. Bare få kilo som skiller. Det er en lettelse. Om vi alle er ganske normale synes jeg det er utrolig dumt at de setter gjennomsnittet på 12 kg også skal bevise dette med en oversikt over hva morkake, unge etc veier. Det kan jo føre til at mange av oss blir redde for at vi er unormalt store. De som er så heldige (eller de som er uheldige med komplikasjoner som fører til lav vekt) å legge på seg under 12 kg totalt er unntaket og ikke regelen. Da burde dette vært opplyst slik at vi andre ikke blir bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var så mye dårlig de første 5,5 månedene med oppkast hver dag osv, så har kun gått opp 2,5 kg og er i begynnelsen av uke 31 nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg har bare gått opp 4 kilo siden svangerskapet denne gangen. Er i uke 27. Gikk opp 11 kilo med nr 1. Har mindre vann i kroppen denne gangen, og mesteparten ligger på magen. Det er lite jeg har lagt på meg ellers på kroppen. Prøver å spise sunt. Liker ikke brus og snop spiser jeg bare i helgene ( ofte bare litt sjokolade, nøtter og is ) Jeg er kjempe fornøyd med at magen bare vokser og vokser, det synes jo mer og mer at jeg er gravid *jippi*

Men samtidig skal det bli DEILIG å være ferdig også.. Teller nesten daglig på kalenderen :D skal bli deilig å slippe å gå HØYgravid denne sommeren..Vet hvor varmt d kan bli.... Stå på jenter :o) Vi har mye å se frem til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28 uker og har gått opp 6 kg. Det er godt å se at det kan variere så mye og likevel virke normalt. Jeg tror det er vanskelig å si at det skal være en standardkurve en skal ligge på, da dette er nok veldig inividuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 28+6 i dag og har gått opp 11,3 kg (veid hos jordmor i dag ;o)).

Noen la ut en tabell for gjennomsnittlig vektoppgang gjennom hele svangerskapet, noen som har den? Kunne tenkt meg og sett hvordan jeg ligger an i fht snittet ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 30 og har gått opp 5 kg til nå. gikk ned 3 kg de første månedene med oppkast, så har vel gått opp 8 kg egentlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 28+2 og har gått opp ca 8-9kg. Min lege sa at jeg måtte regne med å legge på meg minst 12kg og at det er helt normalt. Syns det var en pen måte hun sa det på, istede for å si at gjennomsnittet går opp ca 12kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du som etterlyste oversikten over vektøkning. Fant denne på en annen tråd om vekt. Synes det er litt rart at det er så lite oppgang på slutten, men det varierer nok veldig fra person til person.

 

uke kg vektøkning

4 0,5

8 1

12 1,5

14 2

16 4

20 5

24 7

28 8

32 10

36 11

40 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i 29 uker + 5 dager, og har lagt på meg 8-9 kg til nå. Regner med å legge på meg et par kg til, men skal prøve å passe litt mer på vekta nå enn jeg gjorde forrige gang. Da la jeg på meg ca 18-19 kg, og disse var vanskelig å bli kvitt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27+5 og har gått opp nada.men har gått opp 3 av de 9kiloene som forsvant de første 20 ukene da. har ikke veid meg siden jeg var hos legen i uke 25 så kan jo fint hende jeg har gått opp enda litt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...