Gå til innhold

Til alle dere som tror dere er intelligente og kan fysikk og faanskap generelt


Gjest sug lut

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Elsker slike tråder!

Jeg har et seriøst problem med klokka. Har alltid hatt det og klarer fremdeles ikke i en alder av 42 å planlegge tiden riktig. For 10 år siden studerte jeg vernepleie desentralisert, og samlingene var vekselsvis i Harstad og Tromsø. Jeg kunne kjøre til Harstad, men måtte ta fly til Tromsø. En av de første samlingene var jeg så oppsatt på å ikke miste flyet (noe som er fullt mulig med min planleggingsevne) at jeg ikke fokuserte på stort annet. Vel fremme i Tromsø tok jeg bussen opp til universitet og fant frem oversikten over hvilket rom vi skulle ha. Det viste seg å være på andre kanten av byen, så det var bare en ting å gjøre - ringe drosje. Nå var jeg for sent ute og begynte å bli rimelig stressa. Vel fremme løp jeg som en gal gjennom gangene for å finne riktig rom og snek meg lydløst gjennom døra og sank ned på en ledig plass. Jeg kjente ikke igjen foreleseren, men tenkte ikke mer over det, før hun ba alle hente frem en bok jeg med sikkerhet visste at jeg ikke hadde. Spørrende ser jeg på sidemannen og oppdager at alle i rommet kaster små blikk på meg - og jeg kjenner ikke igjen noen av dem. Sakte begynner det å demre for meg og jeg hvisker til sidemannen: "Er ikke dette vernepleien?" "Jo", svarer hun "2. året" Har du gått feil?"  Oyes... Det var bare å snike seg ut igjen med alles blikk i ryggen. Skamrødmen brer over fjeset bare av å tenke på det.. I gangen finner jeg frem oversikten igjen. Joda, rommet stemte det. Det tar 5 minutters frenetisk nilesing av arket før jeg oppdager det. Jeg hadde sett feil på ukene. Den ukas samling skulle være i Harstad (som altså ligger like ved der jeg bor, og ikke i Tromsø). Jeg ble så satt ut at jeg tilbrakte resten av dagen på kafe, mens jeg forsøkte å fordøye at resten av klassen satt en halvtimes kjøring fra huset mitt, mens jeg satt i Tromsø, og flyet mitt hjem gikk ikke før om 3 dager.

Så jeg sliter ikke bare med klokka, men åpenbart også med leseforståelsen.

Anonymkode: 47a9d...a15

Og når jeg nå leser gjennom det jeg har skrevet,  så ser jeg at presens og preteritum heller ikke er på stell. Jeg kan faktisk både gå og tygge tyggegummi samtidig altså, selv om det ikke virker sånn :D 

Anonymkode: 47a9d...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og når jeg nå leser gjennom det jeg har skrevet,  så ser jeg at presens og preteritum heller ikke er på stell. Jeg kan faktisk både gå og tygge tyggegummi samtidig altså, selv om det ikke virker sånn :D 

Anonymkode: 47a9d...a15

Som denne tråden demonstrerer er det ikke noe minstekrav til menneskeheten, enkelte av oss har øyeblikk der vi ikke engang kan kjøre heis og tygge tyggis, så du ligger godt an. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk tråd! Hvordan i all verden kan jeg ha gått glipp av den tidligere?

Sug lut - lite pedagogisk av deg å aldri komme med noe svar, eller? Tror du skal være veldig glad for at du den dagen ikke hadde banan i den smoothien. Banan har nemlig en tendens til å fungere som epoksylim når den har fått tørke inn, i hvert fall når most banan har kommet seg steder den absolutt ikke er ment å være.

Jeg har ikke prøvd med smoothie, men svidde kokte egg gir også slike spennende scenarier. Og om du tror man ikke kan svi kokte egg, da tar du feil! Trodde du at kokte egg ikke kan eksplodere? Også feil...

Jeg er litt trøtt om morgenen, B-menneske som er litt for glad i å lese i den stille natten. Så når jeg først kommer meg ut av senga, da er det multitasking som gjelder for å få meg selv raskt nok ut døra til at jeg rekker jobben. Når du kun skal ta en superkjapp dusj, så er det jo logisk å sette egg til koking, da må man jo også være rask i dusjen. To egg i en kasserolle, glem lokket (meget viktig!). Har jo gjort dette mange ganger. I dusjen så kom jeg på at jeg ikke hadde det så travelt, hadde fått en avbestilling på tampen av dagen før på første time. Ah, deilig, da kunne jeg jo bruke laaaang tid i dusjen. Barberte både her og der, skrubbet og filte og tok hårkur. Ute av dusjen ble det body lotion. Da jeg satte på hårføneren syntes jeg at jeg hørte en rar lyd, men regnet med at den kom fra huseier i etasjen over. Fønet og stylet håret... og SÅ husket jeg eggene... Sprang de tre meterne fra badet til kjøkkenet.... hvor store flater kan bli dekket av eksploderte, svidde egg? I hvert fall alle vegger, tak og gulv i kjøkkenet, ubehandlet furuvegger på vegger og tak... gangen, også den j.... furuveggen der og til og med furudøra inn til badet. For ikke å glemme det største skapet på kjøkkenet hvor døra stod åpen, inni lampene. Flyttet derfra et år senere og vasket fremdeles egg. Faktisk ganske imponerende hvor mikroskopiske biter et egg deler seg i når det eksploderer. Jeg hadde to...

Ellers kan også det å åpne en rødvinflaske uten korketrekker gi lignende følger, når korken går for brått ned i flasken og man åpner den et sted der det er fire meter under taket. Den leiligheten skulle heldigvis pusses helt opp da jeg flyttet derfra et halvt år senere. Like greit siden det var uendelig mange bittesmå "blodflekker" i taket og øverst på veggene fremdeles. Huseieren bare lo av meg. Kanskje fordi det ikke var der jeg eksploderte eggene.

Anonymkode: 5e0dd...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Her var det nye historier gittt. Jeg som måtte søke den opp før å mimre.

Gjort mye dumt gjennom årene, men ingen ting som skiller seg ut.

Hvordan går det med kurt Luten?

Anonymkode: b5d8a...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er hvordan kan sug lut står som gjest samtidig som sug lut er et brukernavn som er i bruk nå. Når jeg prøvde å ta i bruk igjen mitt gamle brukernavn, så fikk jeg beskjed om at det ikke gikk

Anonymkode: 8bf5d...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg lurer på er hvordan kan sug lut står som gjest samtidig som sug lut er et brukernavn som er i bruk nå. Når jeg prøvde å ta i bruk igjen mitt gamle brukernavn, så fikk jeg beskjed om at det ikke gikk

Anonymkode: 8bf5d...86a

Jeg lurer smått på om nåtidens lut er den sanne lut. Slettet du ditt forrige brukernavn? 

Anonymkode: b5d8a...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer smått på om nåtidens lut er den sanne lut. Slettet du ditt forrige brukernavn? 

Anonymkode: b5d8a...de6

Jeg ba om å bli slettet ja

Anonymkode: 8bf5d...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ba om å bli slettet ja

Anonymkode: 8bf5d...86a

Tror du kan få moderator til å gjenopprette 

Anonymkode: b5d8a...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tror du kan få moderator til å gjenopprette 

Anonymkode: b5d8a...de6

Men da burde jo ikke tidligere innlegg stå som gjest vel?

Anonymkode: 8bf5d...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager tenker man "Hva faen gjør jeg her inne?", men så blir man påminnet om tråder som dette, og plutselig er man klar til å sverge ed til DIB, i ekte frimurer-stil. 

Klarte heldigvis å unngå å vekke mann og barn, ved å halvhyle av latter med hånden godt plassert foran munnen. Uheldigvis ble tonen så høy at hunden tolket det som hundefløyte og kom løpende i full fart. Enden på visa er visst at jeg må lufte hund i morgenkåpe, minusgrader og deilig kald sne. 

#totallyworthit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer smått på om nåtidens lut er den sanne lut. Slettet du ditt forrige brukernavn? 

Anonymkode: b5d8a...de6

Jeg står også som gjest men er garantert meg altså. Men slettet og laget ny en gang da det var mye krøll med julenick og noe greier såvidt jeg husker.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
På 23.11.2017 den 18.37, Anonym bruker skrev:

Jeg er litt trøtt om morgenen, B-menneske som er litt for glad i å lese i den stille natten. Så når jeg først kommer meg ut av senga, da er det multitasking som gjelder for å få meg selv raskt nok ut døra til at jeg rekker jobben. Når du kun skal ta en superkjapp dusj, så er det jo logisk å sette egg til koking, da må man jo også være rask i dusjen. To egg i en kasserolle, glem lokket (meget viktig!). Har jo gjort dette mange ganger. I dusjen så kom jeg på at jeg ikke hadde det så travelt, hadde fått en avbestilling på tampen av dagen før på første time. Ah, deilig, da kunne jeg jo bruke laaaang tid i dusjen. Barberte både her og der, skrubbet og filte og tok hårkur. Ute av dusjen ble det body lotion. Da jeg satte på hårføneren syntes jeg at jeg hørte en rar lyd, men regnet med at den kom fra huseier i etasjen over. Fønet og stylet håret... og SÅ husket jeg eggene... Sprang de tre meterne fra badet til kjøkkenet.... hvor store flater kan bli dekket av eksploderte, svidde egg? I hvert fall alle vegger, tak og gulv i kjøkkenet, ubehandlet furuvegger på vegger og tak... gangen, også den j.... furuveggen der og til og med furudøra inn til badet. For ikke å glemme det største skapet på kjøkkenet hvor døra stod åpen, inni lampene. Flyttet derfra et år senere og vasket fremdeles egg. Faktisk ganske imponerende hvor mikroskopiske biter et egg deler seg i når det eksploderer. Jeg hadde to...

Anonymkode: 5e0dd...c5d

Aj.... aldri testa spredningsevnen på egg, men føler med deg i din smerte...

 

På 3.3.2018 den 23.17, Gulltopp&Lillebjørn skrev:

Noen dager tenker man "Hva faen gjør jeg her inne?", men så blir man påminnet om tråder som dette, og plutselig er man klar til å sverge ed til DIB, i ekte frimurer-stil. 

Klarte heldigvis å unngå å vekke mann og barn, ved å halvhyle av latter med hånden godt plassert foran munnen. Uheldigvis ble tonen så høy at hunden tolket det som hundefløyte og kom løpende i full fart. Enden på visa er visst at jeg må lufte hund i morgenkåpe, minusgrader og deilig kald sne. 

#totallyworthit

Så tråden fikk deg opp i ultralydfrekvens? Det er ikke dårlig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

På 3.3.2018 den 23.19, amandine skrev:

Jeg står også som gjest men er garantert meg altså. Men slettet og laget ny en gang da det var mye krøll med julenick og noe greier såvidt jeg husker.  

Eller så skjedde det i de dager da moderator-IS herjet og slettet (i hvert fall mine innlegg) etter eget forgodtbefinnende. Jeg husker fremdeles den smått bisarre slettingen i en tråd om ungen som mistet votter - uansett hva jeg skrev så sletta de det, så etterhvert tok jeg kopi av mine egne innlegg og smelte dem inn igjen hver gang de ble sletta. Og det handlet fremdeles om votter. Herre. Det var mange som slettet seg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, sug lut skrev:

Eller så skjedde det i de dager da moderator-IS herjet og slettet (i hvert fall mine innlegg) etter eget forgodtbefinnende. Jeg husker fremdeles den smått bisarre slettingen i en tråd om ungen som mistet votter - uansett hva jeg skrev så sletta de det, så etterhvert tok jeg kopi av mine egne innlegg og smelte dem inn igjen hver gang de ble sletta. Og det handlet fremdeles om votter. Herre. Det var mange som slettet seg da.

Tror det var da jeg røyk ut. Jeg ble mer forsiktig etter at Juliea fikk skumle brev, men husker jeg slettet bruukern min samtidig med deg og Dopppler, når jeg begynte å snike her inne igjen etter et år var dere tilbake,  men jeg skriver 90% anonyme innlegg nå, men slitter litt på samme måte som Bitten gjorde. Var aldri mer enn i perifien av krangle gjengen, men det var på kranglejeg deltok.

Anonymkode: b5d8a...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror det var da jeg røyk ut. Jeg ble mer forsiktig etter at Juliea fikk skumle brev, men husker jeg slettet bruukern min samtidig med deg og Dopppler, når jeg begynte å snike her inne igjen etter et år var dere tilbake,  men jeg skriver 90% anonyme innlegg nå, men slitter litt på samme måte som Bitten gjorde. Var aldri mer enn i perifien av krangle gjengen, men det var på kranglejeg deltok.

Anonymkode: b5d8a...de6

Jeg var her og da, slettet brukeren min etter det. Og der er grunnen til at jeg nå stort sett skriver som anonym

Anonymkode: 8bf5d...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...