♥Prinzessin♥ Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 (Heia luten, jeg er treig, men du har endelig PM :-)) Lilletrollet ligger og griner og hoster som en gal. Dette har hun slitt med hver høst/vinter siden hun var 14 mnd gammel, og det vil ingen ende ta. Nå er hun 3 og et halvt... What to do???? Vondt i halsen er det største problemet hun har akkurat nå. Hun får Ventoline og hostesaft, men ingenting funker ordentlig. Pokker ta faenskapet som har tatt bolig i den fine lille kroppen - faen ta det Tar imot alle råd, unntatt ting som involverer brennevin eller tvilsomme østasiatiske "tråkk på ungen"- kurer. *gamla lider med poden*
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 Honning skal være hostestillende Mørk sjokolade likeså.. Ellers, hev hodet i senga, ha det svalt på rommet, ikke gi melk som drikke og jeg kommer ikke på mer i farta.
♥Prinzessin♥ Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2010 Takker og bukker, lektor! Jeg har hevet hodet i senga og det er svalt på rommet.. tilbød henne honning, men hun protesterte vilt, så da ble det lagt ned midlertidig veto der. Melk har hun jo dessverre drukket ikveld, men skal huske på det imorgen kveld! *Fingers crossed*
Gjest sug lut Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Det finnes en helsekosthostesaft som heter - ikke Khe San, for det var i Vietnam, men noe liknende - Kan Jang, kanskje? Uansett, den funka da ingenting annet funka. Men jeg vet ikke hvor små du kan gi den til... Ellers støtter jeg lektoren, unngå melketing som lager slim. Godbedring..
♥Prinzessin♥ Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2010 Ja, melk skal jeg unngå, og jeg skal definitivt undersøke den andre hostesafttingen! Det er ren tørrhoste hun har, meningsløs luftveisirritasjon som bare lager faenskap for andre kroppsdeler - og nattesøvn. *Sliten*
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. januar 2010 #6 Skrevet 16. januar 2010 Kahn Yang kanskje? Tror det var det som vi hadde i oss en gang da alt var prøvd. Fikk en flaske av mamma som hun sverget til. Vi ble vel enige om at den smakte grønne djevler, både liten og stor, men den var effektiv. Husker den hadde en følelse av lindrende kamfer.. etter at djevelsmaken var borte.
prekæs Skrevet 16. januar 2010 #7 Skrevet 16. januar 2010 Ett glass lunkent vann, en ts honning og en liten skvett sitron. Jeg tror ikke det er noe restriksjoner i forhold til bruk av honning til barn på 3, så 2-3 glass av denne dosen er vel ikke så farlig. Kjølig rom, kutt ut skyllemiddel, vurdere å bytte vaskemiddel og hva er inneholdet i dynene? Kan så små barn få allergitabletter, så prøv det. Spør legen først. Honning er antiseptisk og slimløsende, står det i boken min her.
♥Prinzessin♥ Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 16. januar 2010 Alle råd er herved skrevet ned og definitivt aktuelle! Hun har ikke slim, bare tørrhoste som gir henne sår hals. Bare det at tørrhosten ikke er "bare". :-( Så takk for gode råd, de skal som sagt prøves! Jeg trur jeg kapitulerer for idag og prøver å få meg et par timers søvn. Mer tør jeg ikke håpe på slik det er nå....
prekæs Skrevet 16. januar 2010 #9 Skrevet 16. januar 2010 Jeg hostet forresten i to år før jeg kom på at jeg ikke tålte katta vår. Kom på og kom på....legen fant det ut etter at jeg hadde tenkt på meg langt alvorlige sykdommer
pingu...... Skrevet 17. januar 2010 #10 Skrevet 17. januar 2010 Har hun blitt utredet for astma/barneastma? Jeg ser hun bruker ventoline, men det er jo ikke langtidsvirkende. Nattehoste var et fenomen hos oss også, sommer som vinter, helt til hun begynte på forebyggende inhalasjonsmedikasjon i form av Flutide. Vi forsøkte å trappe ned i fjor sommer, men da kom hosten tilbake så heftig at jeg trodde jeg skule bli gal, så vi holder på foreløpig med håp om at det bare er barneastma. Ellers så er jeg enig med de andre her. Unngå melk, det danner mye slim. Og sympati.....det er utrolig slitsomt det der.
Gjest ->>- Skrevet 17. januar 2010 #11 Skrevet 17. januar 2010 Skaff en henvisning og få henne sjekket for astma.
ellen-propellen Skrevet 18. januar 2010 #12 Skrevet 18. januar 2010 Mens du venter på time hos spesialist for å stma sjekke:-) det finnes faktisk tabletter mot tørrhoste på apoteket.De er kanongode og funker fantastisk. De "lobotomerer" på ett vis, slik at man ikke klarer å hoste. Sjekk på apoteket om ditt:-) http://www.nycomed.no/no/Menu/Produkter/Produkter1/Noskapin/
#Ariadne# Skrevet 18. januar 2010 #13 Skrevet 18. januar 2010 hores ut som barneastma. min datter har hatt samme problem siden hu var 14 mnd ogsaa. etter at hun begynte med singulair tyggetabletter og flutide innhalasjonsmedisin, saa er hosten borte. bruker dette fra november til februar ca
Gjest Skrevet 20. januar 2010 #14 Skrevet 20. januar 2010 Et kjerringråd som funker her om hosten er ille er å smøre mentholatum under fotbladene. Verdt å prøve, skader ikke iallefall.
Izzy*prinsesse 07 og prins 08* Skrevet 21. januar 2010 #15 Skrevet 21. januar 2010 hei. Smør mentolathum salve under fotsålene og litt på brystet.Har selv to astma barn og når det står på som verst og ventoline ikke funker,er dette rådet som har reddet mange netter i dette huset.kjempe effektivt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå