Gå til innhold

noen som IKKE har hatt spontanabort før????


MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3

Anbefalte innlegg

syns det er så utrolig mange som skriver om spontanaborter de har hatt.. er det noen som ikke har hatt det her?? virker jo utrolig skremmende at omtrent "alle" her inne har hatt spontanabort..som om det er en helt vanlig ting... hmm

 

personlig har jeg aldri hatt det , og kjenner kun 1 som har hatt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har heller aldri hatt SA. Er gravid med mitt andre barn nå. Jeg kjenner to som har hatt det, og 7 som IKKE har hatt det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri hatt spontanabort men kjenner endel som har hatt det. Og kjenner mange som ikke har hatt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde frem til idag aldri hatt det. Og jeg har 7 barn (6 sv.sk).

Men ser ut som det er det jeg går igjennom nå. Legen ga meg i hvert fall ikke noe håp om noe annet idag basert ene og alene på det faktum at jeg er passert 40, og at jeg aldri har blødd i sv.sk før.

 

Jeg kjenner ingen andre som har hatt det. -Ikke som jeg vet om i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser litt om spontanabort på nettet, finner du fort ut at dette er en veldig "vanlig" ting. Ikke misforstå, det er fryktelig vondt for alle det gjelder stort sett( meg selv inkludert) Men det er kroppens egen måte å rydde opp på!

 

Hvis du tar en kvinne i fruktbar alder MED fast sex uten prevansjon, sies det at i gjennomsnittet er hennes hver 3 mens faktisk en liten spontanabort. Det er så mange som ikke vet de har det, fordi de ikke vet de er gravide. Derfor tror folk det bare er en sen mens.

 

MEN!!

 

Man trenger ikke gå rundt å bekymre seg hele tiden allikevel!

Som sagt så rydder jo kroppen opp. Og om man skulle være så uheldig, så vet man såfall at man kan bli gravid igjen, det er jo ikke alle som blir det:) Så da får man heller tenke at kanskje det var best slik, og heller prøve igjen?

Og så komme inn her , så får man masse støtte og gode ord samtidig:) Viktig å holde sammen;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har heller ikke hatt det, som jeg vet om :) Dette blir mitt 2. barn. Men skjønner hva du mener! Vet at det er ganske vanlig, og kjenner en del som har hatt det, men kjenner flere som ikke har hatt det, så det er det jeg prøver å trøste meg med :)

 

Før i tiden så hadde man nok ikke vist at man var gravid så tidlig som 3.-4. uke, så kan tenkes det er derfor mange opplever SA, som ellers hadde blitt beregnet som en sen/annerledes mens.

 

Vi er heldige som ikke har opplevd det før, for jeg kan tenke meg det er ganske så trist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei;

 

Eg hadde heller aldri opplevd det før igår/idag, men no er det nok ikkje mykje håp. Blør meir og meir........synest egentleg det er teit av legen din å kommentere den moglege SAen slik han gjorde. Korleis går det med deg no? Var det ein SA?

 

Korleis taklar du det å blø og tru at du kanskje mister? Eg har hatt nokre gråtetokter, men skjønnar jo at eg må innsjå at dette er naturen som ryddar opp. Men hjernen vil ikkje. Vil prøve å få ul neste veke for å bekrefte mine (og legens) mistankar om SA. Eg vil prøve igjen så fort eg kan å bli gravid (er 33 år; har 2 barn frå før).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gravid for første gang, har altså ikke spontabortert før. Har heller ikke prøvd å bli gravid før vi ble det på første forsøk, så da kan jeg være temmelig sikker på at jeg ikke har opplevd SA tidligere.

Har lest at 15% av graviditeten fører til SA før 12.uke, det vil si hvert sjette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke mer ennå, men jeg blør stadig. Skal se an til over helgen om noe forandrer seg da. Men jeg tror vel egentlig at legen har rett selv om han igrunn ikke hadde trengt å være så bastant på alderen min.

 

Jeg har jo syv barn fra før, og dette var ikke planlagt, så det er ikke noen stor dramatikk om jeg mister. Men jeg liker likevel ikke at ting skjer på en sånn måte. Forøvrig litt usikker på om min irritabilitet om dagen bunner ut i frustrasjon over det som skjer i kroppen nå, eller om det er pga bf som har ønsket barn hele veien, bortsett fra nå. For nå vil han plutselig ikke ha, og det passer ikke bla bla. Riktig at det ikke passer pga en masse omstendigheter, men det vil ihvert ikke passe meg når jeg er 45.

 

Litt tungt å gå igjennom dette uten noen støtte, og samtidig måtte ta meg av ungene aleine og late som ingenting overfor alle. Bor ikke sammen med bf så han er ikke her hverken på godt eller vondt.

 

Men alt går seg jo til på et vis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det gjer det jo endå meir tragisk. Min sitasjon er at eg har masa meg til dette svangerskapet og trudde egentleg ikkje eg skulle få så mykje støtte. Men mannen min har overraskande nok blitt lei seg han og, og støttar meg veldig. Eg blør fortsatt og no er det mykje som kjem ut, så dette går nok ikkje vegen. Håpar no at kroppen min klarar å rydde opp alt og at den er fit for fight igjen snart. Bør man vente litt å prøve igjen etter SA? Kanskje til hcg er udetekterbart. Tok ein graviditetstest idag igjen. Den var positiv fortsatt, men det ville den ha vore uansett. Nokon som veit kor lang tid det tar før hcg-en forsvinner heilt etter SA?

 

Uansett; skal få ul-time på slutten i neste veke for å bekrefte dette og for å sjå at alt er ok med meg der inne.

 

Monique8: Lykke til med barn og mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt! Men dette er min første graviditet.. kjenner flere som har mistet tidlig i svangerskapet, men de fleste jeg kjenner har det godt bra med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke jeg kjente så mange som hadde hatt det heller, men da jeg selv hadde SA i sommer fant jeg ut at nesten alle i min familie og vennekrets har opplevd det samme. Det som er saken er jo at det er ikke så vanlig å snakke om SA. Det skjer jo som regel før man har fortalt venner og familie om graviditeten. De fleste SA'er skjer faktisk før man vet at man er gravid. Jeg har opplevd å ha to SA. Det er veldig vanlig. Jeg tror det er bedre å være innstilt på at det kan skje, så kan man heller la seg overraske positivt dersom det ikke skjer.. Masse lykke til til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er første gang jeg er gravid, så jeg har aldri hatt før, håper aldri jeg må oppleve det heller....

 

Syns og det er fryktelig mange som har opplevd det, men det er vel kanskje mange som av den grunn oppsøker forum som dette der man kan snakke med folk som har opplevd det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ar ikke hatt det, er nå 6+3 på ei med nr 2... vi kan ikke gjøre annet enn å håpe og tro at alt går bra med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid for første gang og har ikke hatt d så vidt jeg vet..tok jo noen måneder før jeg ble gravid så kan jo hende at jeg har hatt d uten å vite..? men blir litt skremt av å lese om så mange som opplevd dette. syns ikke man skal gå rundt å bekymre seg for mye! heller prøve å være glad og sende positive tanker/følelser til barnet i magen=) kose seg med å være gravid! selv om d kan skje så er d bedre å være glad når man kan og heller ta sorgen HVIS d skulle skje..ellers blir d jo bare dobbelt opp med bekymring og sorg på en måte...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom det tydeligvis er flere som tror at det er vanlig å spontanabortere, videresender jeg et innlegg som er lagt inn under 1 trimester. Det er ikke vanlig, men kanskje ikke unormalt!

 

Fant denne oversikten inne på BliGravid-forumet, og syntes at den var ganske fin og skuldersenkende (man får jo gjerne et litt feil inntrykk av hvor vanlig det er å miste av å være på forum som dette, for av de titusenvis av gravide kvinner som er innom her daglig er det de triste historiene som huskes, og som skrives om i større grad..)

 

5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra*

13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra **

25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra

 

*dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre.

 

Mitt budskap altså- dette skal gå SÅ bra jenter, vi har ihvertfall statistikken på vår side her=) =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, mitt innlegg jo- så bra at du sprer det positive budskapet videre=)

 

Jeg har vært gravid en gang før, og da gikk det bra, aldri opplevd SA el MA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...
På 21.1.2010 den 16.27, Anonym bruker skrev:

Ettersom det tydeligvis er flere som tror at det er vanlig å spontanabortere, videresender jeg et innlegg som er lagt inn under 1 trimester. Det er ikke vanlig, men kanskje ikke unormalt!

 

Fant denne oversikten inne på BliGravid-forumet, og syntes at den var ganske fin og skuldersenkende (man får jo gjerne et litt feil inntrykk av hvor vanlig det er å miste av å være på forum som dette, for av de titusenvis av gravide kvinner som er innom her daglig er det de triste historiene som huskes, og som skrives om i større grad..)

 

5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra*

13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra **

25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra

 

*dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre.

 

Mitt budskap altså- dette skal gå SÅ bra jenter, vi har ihvertfall statistikken på vår side her=) =)

Gleder dette ennå? Virkelig skuldersenkende altså❤️er selv 4+3 og livredd og nervøs, i alle fall etter å ha lest alle skremmende forumer. ALLE har jo opplevd spontanabort virker det som!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...