Gå til innhold

Det er så ufattelig mange med dårlig arbeidsmoral her i landet!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjennom mine år i arbeid har jeg møtt på mye rare unnskyldninger for å ikke komme på jobb, gitt. Folk kan ikke møte på jobb fordi de ikke har bil tilgjengelig (vel, da tar man buss, låner bil, tar taxi eller skaffer leiebil), fordi det er dårlig vær (altså kjedelig å gå til jobb i regnvær), fordi man er fyllesyk...

Folk som går til tannlegen klokken 10 og ikke kommer tilbake fra jobb fordi det er "stress" å kjøre 15 min fra tannlegen til jobb...

Folk som ikke dukker opp på jobb i flere dager uten å gi lyd fra seg eller svare telefonen, og så bare dukke opp igjen som om ingenting har skjedd.

 

Og det finnes så utrolig mange tafatte arbeidsgivere også! Som ikke tar tak i dette, som ikke tør å gi advarsel, som bare lar det skure og gå... Hadde jeg vært sjefen deres skulle de fått hørt det!

 

Mannen er mellomleder i en bedrift, og hele tiden blir han overkjørt av sjefene sine. At man må la folk få en sjanse til, prøve en gang til, blablabla... er vel livredd for å bli overkjørt av fagforeningene som vel helst ikke skulle latt oppsigelser være lovlig en gang!

 

Borte fra jobb kan man være i ferie, når man er syk, når man har syke barn og i krisetilfeller, hvis man absolutt ikke finner en løsning.

Ellers bør man gjøre alt man kan for å være på jobb i arbeidstiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

he he he, ja jeg jobbet sammen med en med skikkelig dårlig abeidsmoral for noen år siden.

Den beste var vel da hun ringte om morningen og kunne ikke komme på jobb fordi hun hadde så vondt i venstre tommel. Ja, men du kan jo komme på jobb for det? Nei, jeg klarer ikke å kjøre bil når jeg har vondt i tommelen...... ha ha ha ha er det mulig, ler ennå jeg:oD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!

 

Jeg har jobbet med nyoperert fot, lungebetennelse, blindtarmbetennelse og hodepiner og andre diverse vondter og forkjølelser, men det er vel mest fordi jeg kjeder meg hjemme om jeg ikke kan gjøre noe. Min moral er at hvis man ikke kan gjøre jobben sin, så orker man ikke gjøre noe hjemme heller. Orker du å kjøre bil, shoppe osv, så bør man jobbe. Selvfølgelig med unntak, men nå snakker jeg om egenmeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe:-) Hun med tommelen er sikkert en av de som våkner om morgenen og lurer på "hvor har jeg vondt i dag"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat. Man kan i det minste si ifra til sjefen at man ikke er helt i form, og prøve å få ordnet det til at man kan gjøre noen lettere oppgaver. Få unna noe kontorarbeid eller lignende. Så har man ihvertfall gjort noe, selv om man ikke har hatt den mest effektive arbeidsdagen.

 

Ligger man med 40 i feber og influensa må man jo selvfølgelig holde seg hjemme, og er ungene sjuke kan de jo ikke være alene. Men å bli hjemme fordi man ikke har kontroll over transport osv, eller fordi man har vært på fylla/kranglet med damen/ikke orker å gå ut i regnet... Nei det blir for dumt.

 

Bilen min var innesnødd her for en stund siden, jeg tok taxi til jobb jeg. Flere som ikke kom fordi de ikke fikk ut bilen.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du mener at om man ligger hjemme med spysyka så kan man ikke våge seg til å kjøre 10 min til butikken med pose i fanget for å kjøpe det nødvendigste av mat osv?

 

Eller man kan ikke kjøre til f,eks legen om man er syk for å få resept på medisin?

 

Vet ikke hva du jobber med, men en tur på butikken for å kjøpe litt mat er milevidt fra det å stå på en hel dag på jobben på min arbeidsplass i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri jobbet med den type folk du nevner, aldri vært borte i den type unnskyldninger for å ikke komme på jobb. Men om folk er mye borte vil jeg si at det er et sykdomstegn i bedriften. Var et innslag på nyhetene her en kveld om arbeidsmoral - og det viste seg (forskning) at det faktisk var de eldre som hadde dårligst arbeidsmoral... Nei, er det så mye fravær, vil jeg tro at folk ikke trives og det burde bedriften/arbeidsplassen gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spysyke har man vel helst i en dag eller to, og de fleste har vel noe makaroni i skapet og et brød i frysen så de klarer seg. Ellers kan man vel høre med naboer, familie eller venner om de kan handle. Jeg hadde ikke likt å stå bak en i køen som sto og spøy mens hun la varene på rullebåndet ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så dårlig stelt med deg at du er tom for mat i huset og ikke NOE å lage?. Man kan spørre en venninne om hjelp til å kjøpe brød, smør og pålegg, kan man ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg for min del HATER å bli sjuk og skulle ønske at folk slutta å føle seg så innigamperæva flinke når de går på jobb med forkjølele, influensa, omgangssjuke, ørebetennelse u name it. Du er ikke flink når du smitter andre og sprer sykdommer. Bli hjemme når du er syk. Det er lov og du er ikke noe mindre flink fordi du passer på helsa di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, smittsomme sykdommer og ting som er virkelig vondt er helt greit, da blir man hjemme.

Men vondt i en arm, litt vondt i hodet, fyllesyke, "ojsann-faren-min-har-lånt-bilen-så-jeg-kommer-meg-ikke-på-jobb" osv er IKKE gode nok grunner til å bli hjemme (hvis man ikke kan jobbe hjemmefra).

Det er ikke jobbens ansvar at du kranglet med mannen, drakk deg dritings eller måååå et eller annet midt i arbeidstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør jo faktisk være hjemme om man er smittsom syk da.. Influensa, omgangsyken osv.. Bedre å ta en eller 2 dager hjemme enn å smitte alle andre..

 

Men er mange som rett å slett skulker..

 

Haha, jeg vet om en mor som lot datteren være hjemme fra skolen for lese twilight.. Fikk se mld hun skrev til skolen og alt.. Haha.. Er jo ikke rart at mange har dårlig arbeidsmoral da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, faktisk.. Man lærer dem at at det er bare å reise, jobb og skole er ikke så viktig.. Er jo mange som får med lekser, men allikavel.

 

Jobber man, så kan man ikke bare si til sjefen at man vil reise, da må man faktisk spare ferie, eller jobbe ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...