Gå til innhold

håper noen kan svare meg på dette..

Anbefalte innlegg

jeg har vært sykemeldt nå i litt over en uke pga syke barn, kvalme og trøtthet. er sykemeldt tom tirsdag men velger å gå tilbake på jobb på mandag fordi jeg føler meg mye bedre.. har legetime tirsdag( første sv.kontroll). fikk nå beskjed om at jeg må avspasere eller jobbe inn de 2 timene jeg blir borte hos legen.. er ikke dette rart i og med at jeg egentlig er sykemeldt og allikevel velger å komme på jobb??? ville jo nesten lønnet seg for meg å holde meg hjemme tom tirsdag da siden jobben er sånn? hva syntes dere? noen som vet hvordan disse reglene er?

Fortsetter under...

hmm høres rart ut, i de fleste bedrifter så skal man ha lov til å gå til lege uten å få trekk eller må jobbe inn timene, er type permisjon, har krav på et visst antall timer til lege bla.men hvis du ikke har det så ville jeg ikke gått på jobb heller, før sjukemeldingen går ut.

Her finner du svar:

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=4488:fri-fra-jobben&catid=178&Itemid=100

Det vil si at de ikke har lov til å trekke deg. Dersom du jobber kveld eller ettermiddag kan arbeidsgiver mene at du bør gå på dagtid og få medhold på det, men ikke ellers.

Synes det var litt unyansert av arbeidsgiveren din. Spesielt siden du faktisk hadde sykemelding og gjorde ditt for å komme tilbake å yte for bedriften (hadde jeg blitt glad for om det gjalt noen av mine ansatte i alle fall). NB! Husk at når du er sykemeldt og ikke bruker retten så bør du melde fra, ellers gjelder ikke forsikringer og lignende for deg + at kan få prodblemer med NAV ettersom bedriften din henter penger fra de siden du er "borte". Falskt krav mot NAV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...