Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 jeg trenger en bra parkett som tåler litt.har barn så vet det blir endel merker.hva har dere på kjøkken gulvet.?hvordan syns dere det er?
Zezamie Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 Har merbau parkett på kjøkkenet/hele leil.har ikke barn helt enda, men jeg har selv klart å sette en del hakk/riper i gulvet ved å skyve/miste ting :-( kommer lett merker og hakk jepp...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 jeg syns merbau parketten er kjempe fin.men synes merker bedre i mørk parkett?er du fornøyd med merbau ellers?andre her som har barn er dere fornøyd med parketten?hva slags type har dere?
Zezamie Skrevet 13. januar 2010 #4 Skrevet 13. januar 2010 Er kjempefornøyd med merbau! Får ofte kommentarer fra besøkende om hvor flott gulvet vårt er. men om merkene og ripene viser mer på mørke gulv vet jeg faktisk ikke. har aldri hatt lyse selv og kan derfor ikke sammenligne. jeg tror ikke gjester ser ripene like godt som meg heller, jeg vet jo at de er der på en måte.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #5 Skrevet 13. januar 2010 ja merabau er en lekker parkett..jeg har lyst på merabau selv mulig jeg velger den. men er det ingen her inne som har parkett å barn.hva slags type parkett er det ,å hvordan er det med hakk??
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #6 Skrevet 13. januar 2010 Vi har polar, hvitbeiset ask. Man ser ikke støvet på det, men alt av mørke ting ser man jo godt (hår, brødbiter, aske fra ovnen). Ask er ganske slitesterkt, mer slitesterkt enn eik som er den mest vanlige hos folk. Vi er kjempe fornøyde med gulvet, vi har selv to unger hjemme hver dag + dagmamma barn og masse besøkende.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #7 Skrevet 13. januar 2010 Anonym 22.29 igjen Det blir lite hakk, ungene leker i stua og de mister ting stadig vekk. Det blir nok hakk om det er tunge ting (tyngre enn vanlig leker) og/eller det treffer feil. Vi har dette gulvet også i ganga og på kjøkkenet. Krever regelmessig rengjøring.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #8 Skrevet 13. januar 2010 Vi har merbau parkett i stua og på kjøkkenet, og er fornøgd med det. Har barn på 3 og 5 år og bodd i huset siden før de ble født. Synes ikke det blir spesiellt mye hakk i den. Er vel en medium hard parkett tror jeg. Minuset er derimot at støv vises utrolig godt på mørk parkett, og at fotspor fra klamme/våte føtter/hender, slev..., kliss osv. også synes svært godt Burde kanskje vært lakket ekstra godt på kjøkkenet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå