Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 Tenk at "am" = "after midnight" Vet at det ikke betyr akkurat det, men en god huskeregel.
DK+2 Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 Am er after midnight, altså f.eks 1 am er kl 1 om natta... husker ikke hva pm står for, men det er altså fra kl 12 på formiddagen til kl 12 på kvelden, da begynner am.
Gjest Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Jeg har forsøkt meg på "after midnight" og kom fram til at "past midnight" funket på samme måte og da var jeg like langt (for ikke å si "after mid-day" eller "past mid-day"). Så jeg gjør det enkelt; a kommer før p i alfabetet. Vips! am først (fra midnatt og til tolv) og deretter pm fra tolv på dagen og ut.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 blir forvirret, tenker at den regelen sier "past midnight" eller after... men da er dere sikker på at det er after?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 Betyr egentlig ante meridiem og post meridiem. http://en.wikipedia.org/wiki/AM_PM
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #8 Skrevet 10. januar 2010 Det er latin og står for ante meridiem og post meridiem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå