Gå til innhold

Blir så utrolig skuffet over sambo...

Anbefalte innlegg

Sambo her 2 barn fra tidligere forhold, vi venter nå vårt første barn sammen, dette er mitt første barn og jeg er kjempe spent på alle områder.

Jeg føler meg til tider helt alene oppi denne graviditeten, smabo virker overhodet ikke interessert! Jeg blir så utrolig lei meg og skuffet - det er ikke slik jeg har drømt om å gå rundt og være førstegangsgravid.

Vi fikk nå i ettermiddag vår aller første "baby" gave, noen utrolig søte klær fra sambo sin mor. Jeg ble kjempe glad og smilte fra øre til øre i lang tid etterpå. Sambo derimot virket overhodet ikke interessert, åpnet gaven, så det var babyklær, og la seg på sofaen og sovnet.

Jeg føler meg helt alene, blir så skuffet, kjenner jeg til tider ønsker hele ham dit pepperen gror... Kanskje det hadde vært like greit å gjøre dette aleine tenker jeg innimellom, forholdet er ikke akkurat det jeg har drømt om uansett...

Noen som har opplevd lignende fra sine såkalte "menn"?

Fortsetter under...

Må innrømme at eg ikkje har det slik med sambuaren min nei.

Vi gleder oss over graviditeten sammen.

Men folk er forskjellige. Har du prøvd å snakke til han om det? Si det som det er, at du føler han ikke bryr seg om hverken dei eller graviditen. Si at du er såret og at du skulle ønske han viste mer interesse. Det kan være mange grunner til at han oppfører seg slik. Kanskje er han redd, redd for at ting skal forandre seg mellom dere når barnet kommer, for det gjør det nok! Det har han jo opplevd tidligere. Kanskje det er ting dere burde prate om sammen?

Jeg har det litt sånn jeg også. Tror det skyldes at graviditeten kom litt fort. Vi var enige om at vi skulle slutte med pillen, men så tenkte vi at det sikkert tok litt tid å bli gravid, noe det altså ikke gjorde. Jeg tror de bare trenger litt tid på seg for å venne seg til situasjonen. Forhåpentligvis blir de mer engasjerte i løpet av de neste 6 mnd. På mange måter føler de seg nok litt utenfor akkurat nå. Vi opplever masse forandringer og føler på kroppen at noe skjer, mens de bare må se på. Du får bare ta det med ro, om noen mnd begynner han nok å glede seg også:)

tror da dette er normalt. damer er vel mer intressert i babyklær enn menn.. jeg og min mann planla å få nummer to nå og hanble kjempeglad. jeg oppmuntrer han til å lese om svangerskapet slik at han kan forstå bedre hva jeg går gjennom, men han gjør det ikke. ikke vil han heller lytte til magen med en slik lyttegreie. jeg vet at han ønsker barnet, men det er bare ikke typisk han å gjøre disse tinga så tidlig...

Min ble kjempeglad da det skjedde, for vi hadde prøvd lenge.. Men han har vist lite interesse så langt.. Han sier han ikke liker sånne ting med kroppen og hva som skjer.. Men endelig da vi var på UL i uke 12+4 titta han veldig nyskjerrig på skjermen: "Det er jo en baby jo! Det ser helt ut som en! " Tror han har litt alien-følelse av hva jeg har der inne.. Og det er nok helt normalt.. Tror mange menn ikke engasjerer seg så veldig annet enn de store øyeblikkene med UL og når de selv kan kjenne spark.. Mens jeg kan lytte til hjerterytma og smile kan han høre noen få sekunder og så tar han øretelefonene av, uten særlig entusiasme.. Tror det er helt vanlig jeg, vi er jo ganske overfølsomme nå, og i tillegg så kjenner vi hver lille forandring på kroppen. Noen menn føler kanskje ikke helt at det er sant før babyen er der.. Vet det var sånn med sambo forrige gang, men da var han veldig ung (han har en sønn på 16 som han fikk da han var 18) Men han er verdens beste pappa og har gjort alt for sønnen sin siden han ble født. Jeg vet sambo blir en god pappa, selvom jeg skulle ønske han følte slik som meg allerede nå, men skjønner jo at det føles helt annerledes for dem enn for oss.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...