to snart tre Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Etter uttak på 2.ICSI i går ringte lab`n oi dag og fortalte meg nå at av de 8 eggene de tok ut i går så var 3 av de ikke modne nok. Så da var det kun 5 igjen, derav 3 som var blitt befruktet. Vet jeg ikke egentlig har lov til å bli skuffet med 3 egg som er befruktet, men det er var langt mindre enn ved første forsøk (da jeg fikk ut 15 egg). Og følelsen av at jeg nærmer meg faretruende 3.og siste offentlige forsøk om jeg ikke lykkes nå på ferskforsøket denne gangen, er grusom... Eneste forskjellen denne gangen var at jeg gikk på kort regime, mens første gangen gikk jeg på langt regime med 4 ukers nedregulering (mest pga sommerstengt). Vet at det kun skal et gull egg til for å lykkes, men i dag føles det litt skuffende. Kanskje fordi vi har forsøkt i 4 år på egenhånd før vi gikk i gang med ass befruktning, og at i og med jeg ikke har sett en positiv test ennå så er jeg vant til skuffelsene som har kommet etter hver test .... Men nok sutring fra meg, måtte bare få det ut:=)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 hei:) syns egentlig det var ett greit antall jeg...selvfølgelig man vil jo gjerne få noen på frys også... men de sier jo at det ofte kan være bedre kvalitet hos de som får ut få egg enn de som får ut mange... altså bedre med få og gode enn mange og ikke fullt så bra;) men deter som alt annet individuelt...hvor mange kunne brukes av de 15 du fikk ut sist da?var det noe gull egg der? det kna lik så godt være tt gull egg her vettu selv om de er få.... selv får jeg bare ut 4 og 5 egg hvorav 3 og 4 blir befruktet...sist fikk jeg satt inn ett perfekt egg men det ville ikke feste seg da..... men alt kan skje her så ikke ta noen sorger på forskudd... klem:)
to snart tre Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2010 Ja har hørt det samme jeg også - at færre egg kan gi bedre kvalitet.Så håper virkelig på at GULL egget ligger å venter på å komme inn i kroppen min på mandag formiddag:=) Men hadde god kvalitet på eggene sist, selv om det ikke ble noe baby. Prøven til mannen har vært litt redusert på utseende, så de forsøkte på både ivf (5 egg) og på icsi (6 egg) ved første forsøk. Da ble ingen befruktet på ivf, mens 5 av 6 egg på icsi ble befruktet - der alle befruktet egg var av god kvalitet. Et inn et perfekt egg på ferskforsøk (som ikke ble noe baby dessverre), og 4 på frys. Men to av eggene på frys overlevde ikke opptiningen, så det ble bare et fryseforsøk med tilbakesetting av to egg jeg fikk ut av første forsøket. Så jeg hadde vel, inne et fryktelig hormonellt hode om dagen, forestilt meg et godt antall egg og en god befruktningsrate... og det er vel grunnen til at jeg ble litt skuffet:=). Hadde vel forestilt meg noe annet, selv om jeg ikke har grunn til å egentlig kunne være skuffet. Forsøker å ikke ta sorgene på forskudd, men ble vel bare litt skuffet og overrasket i dag egentlig. Og det går vel over - som alt annet:=) Hvordan går det med deg da, er du igang med forsøk nå?
Gjest Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 Hei. Skjønner godt bekymringen din. Har hatt 3 uttak, første gang ble ingen egg befruktet, andre gang bare ett som holdt i 2 dager. Nå 3.gang også bare ett egg som fortsatte å dele seg etter 2dager, og ble satt tilbake. Men, det var mer enn nok med det ene!!! Nå er jeg i uke 34, og gleder meg masse til å få en gutt snart. Så ikke fortvil, det skal faktisk ikke mer enn ett fint egg til!!! Lykke til!!!!
to snart tre Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. januar 2010 Åh så flott!! Ingenting er bedre enn å lykkes slik du gjorde da:=) Tenkt mye på det de siste årene, hvor mye vi som sliter gleder oss over positive tester og graviditetssymptomer i forhold til mange andre som blir gravide på 1-2-3. Masse lykke til videre i svangerskapet og ikke minst: å få en liten gutt til verden om ikke så altfor lenge.=)
Pia76.. Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 Hei:) Skjønner at du ble skuffet. Men som andre sier her,,,så er det jo nok me det ene gullegget. HÅPER virkeli du får oppleve positiv test. Jeg skal spent følge med deg. Dette går veien skal du se:))))) Klæm fra trøndelag
to snart tre Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 10. januar 2010 Tusen takk for støtte, Pia76- og klem tilbake.=). Jeg er spent på i morgen formiddag, da skal jeg tilbake til klinikken for å sette tilbake egg............... ,om ikke noe annet spes har skjedd med de da... Fikk beskjed om at HVIS ikke alle 3 delte seg bra , og to av de kvalifiserte til frys, så ville jeg kunne få inn to egg denne gangen. Og det er jo bare bra - tross alt! Sier bare takk-takk jeg om det skjer jeg. Har jo opplevd at flere egg ikke overlever opptiningen på forrige forsøk, så heller flere inn på ferskforsøk om mulig:=) Håper du lykkes snart du også, ser du har hatt forsøke her inne tidligere:=) Jeg heier på at 2010 blir året vårt!!!
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 10. januar 2010 #8 Skrevet 10. januar 2010 Jeg fikk ut "bare" fem egg. Fire ble befruktet, to av disse var av topp kvalitet. - Og det ble en jente og en gutt :-) Lykke til !!!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 11. januar 2010 #9 Skrevet 11. januar 2010 Her ble det også kun 5 egg første og andre gangen. 1 gang fikk jeg 2 tilbake og 2 på frys, ingen av disse resulterte i graviditet. 2 gangen var det kun 2 tilbake og de 3 andre ikke god nok kval til frys, ble gravid med jenta vår. Nå hadde vi søskenforsøk. Fikk ut 17 egg, 11 befruktet og kun 2 av de brukende. Fikke 1 tilbake og 1 på frys, men ble heldigvis gravid på ferskforsøket. Hos meg er det i alle fall ikke et godt tegn at jeg fikk ut mange, for da ble kvaliteten på eggene dårligere. Krysser fingrene for deg i morgen!
Sissel L. Skrevet 11. januar 2010 #10 Skrevet 11. januar 2010 Vi lyktes på 6.forsøk - og nå ligger det en gutt på 2 måneder og sover på teppet sitt her ved siden av meg Vi hadde 5 forsøk med langt regime før vi fikk prøve kort regime. Det fungerte i hvert fall for oss. Det var bare to egg som var gode nok til å settes tilbake på dette sjette forsøket (så jeg var også skuffet) - men til gjengjeld var det god kvalitet på disse! Og ett av disse to eggene var gullegget!!! Lykke til! Skulle du ikke lykkes vil jeg anbefale Aleris - de gjør alltid endringer etter forsøk som ikke lykkes. Men jeg har en god følelse for deg... Krysser fingrene!
to snart tre Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 11. januar 2010 Tusen takk for gode og oppmuntrende meldinger, jenter - det setter jeg stor pris på, her inne er mange flinke til det:=) I dag var jeg på klinikken og fikk en gledelig overraskelse. Av de tre eggene som jeg hadde fått beskjed om var befruktet, så var alle delt seg perfekt videre, så da var det et inn i dag og to på frys. Egget som ble satt inn i dag hadde delt seg 7-8 ganger på 3 døgn, det vil si at det i går nok hadde vært 4 delt og delte seg perfekt videre. Legen var kjempe fornøyd og mente at jeg kanskje hadde en veldig god sjanse med et slikt bra egg:=) Så nå håper jeg av hele mitt hjerte at dette er gull egget som skal gjøre oss til verdens mest lykkelige, og ikke minst gjøre at vi om noen mnd ikke lenger er barneløse:=) Så håper jeg 2010 blir året vi alle her inne lykkes. Ingenting hadde gledet meg mer enn om at vi sakte men sikkert opplevde positiv test alle sammen!!!! Jeg krysser alt som kan krysses for dere alle sammen jenter:=)
Meg1972 Skrevet 11. januar 2010 #12 Skrevet 11. januar 2010 Så flott at du fekk 3 befrukta egg - og både innsett og frys! Gratulerer! Og lukke til vidare - håpar dette no går din veg! Det høyrest jo ut til å vera eit godt utgangspunkt :-) Skal sjølv ha mitt fyrste IVF-forsøk neste veke - fekk beskjed på fyrste UL i dag at alt er i rute. Kjekt:-) Håpar på vellukka uttak og innsett neste veke - spennande tider dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå