Gå til innhold

De som ikke har råd til pappa perm - de som tjener over 1 mill


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

NRK har nettopp ringt og sagt de kommer til å omprioritere årets TV-aksjon. Den kommer i sin helhet til å gå til som de sier: "pappaperm for ubemidlede middelaldrende herrer fra Oslo Vest eller Bærum" og får navnet "Pappapermen 2009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Google litt ang de som ikke har råd til pappa perm. Mannen til min vennine sier han taper 100 000 på 4 uker. Jeg blir provosert.

 

Har ikke råd til mer pappaperm

- Jeg ville tape 200.000 kroner i måneden, sier Ingebrigt Steen Jensen.

 

Dag Otter Johansen

Reklame- og Stabæk-mannen Ingebrigt Steen Jensen ble nylig far for fjerde gang. Han er sterk motstander av det nye forslaget om fire måneders pappapermisjon.

 

Steen Jensen tjener 2,5 millioner kroner i året, og mener han vil tape 200.000 kroner i måneden på en slik ordning.

 

Sjokkert over rike og griske mennesker. Hallo det er pappa perm. Hva med barnet. jasså kvalitetstid, innimellom pc, ipod, iphone, guttetur, shopping på amfi. Halllo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt: beklager at jeg som jente blander meg inn her....

 

Vi er i en situasjon der om jeg hadde kunnet, gjerne ville hatt noen av de ukene som nå far er pålagt. Grunnen er blandt annet at min kjære er arbeidsledig nå, og det er en ganske stor sjangse for at han får seg jobb mens jeg er i permisjon. Men i følge NAV er ikke dette god nok grunn til å overføre evt uker til meg, for det er hans rettighet å få pappapermisjon. En annen ting vi og vet, er at vi vil tape penger på det. Igjen er grunnen at han nå er arbeidsledig. I og med at dagpengene er 64% eller noe sånt av hans normale lønn når han var i jobb, og våre kjære menn må følge samme beregnings grunnlag som vi, vil vi tape stort på det når han begynner i jobb igjen.

 

I tillegg ville vi nok og vært blandt de som gjerne tok ut full kvote i permisjon fremfor 100% lønn, om vi hadde hatt råd. Men igjen, vi har ikke råd. Og vi bor IKKE i disse fantastiske områdene som NRK skal lage program om etter det HI skriver.

 

Jeg må vel være så ærlig å si at jeg syns ikke at politikerne skal ha rett til å bestemme hvordan vi fordeler mor og fars permisjon mellom oss. Vi har alle forskjellige forutsetninger for hvordan vi skal kunne klare oss gjennom dette, og politikerne lager problemer nok som det er med ordningene de lager nå. Jeg ser hvorfor de som tjener mye sier de vil tape masse penger på farspermisjon slik politikerne soreslår. Grunnen er rett og slett fordi det er regler som sier at beregningene for penger man får fra NAV er opp til en viss antall G. (grunnbeløp). Jeg husker ikke hvor mange desverre, men jeg ser at det kan medføre tap i store summer for de som trener godt. Menjeg må vel og si meg enig i at om noen tjener mer enn en million i året, burde de ha muligheten til å kunne spare opp eller leve litt mindre jet-sett liv for en liten periode. Men jeg er som sagt i utgangspunktet i mot at politikerne skal diktere hvordan vi ser våre liv levd best i denne situasjonen. Tror forresten at det finnes mange menn der ute som gjerne vil være hjemme med barna sine om de har mulighet til det. Men for de aller fleste kommer det ned til HAR VI RÅD? og det er det kun hvert enkelt par eller hver enkelt person som vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

har ikke råd? har folk glemt hva å ikke ha råd betyr? det skulle da bare mangle at staten ikke skal betale ut mere enn en million i året til fedrene.. mødrene og forsåvidt... statsministeren tjener jo mindre! jeg har ikke råd til å betale skattepenger som skal erstatte årslønna til disse gjøkene!

 

overksriften burde vært "de rikeste tjener mindre når de har pappapermisjon"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke råd? har folk glemt hva å ikke ha råd betyr? det skulle da bare mangle at staten ikke skal betale ut mere enn en million i året til fedrene.. mødrene og forsåvidt... statsministeren tjener jo mindre! vi har ikke råd til å betale skattepenger som skal erstatte månedslønna til disse gjøkene!

 

overksriften burde vært "de rikeste tjener mindre når de har pappapermisjon"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...