Gå til innhold

April: Veietråd for aprilklubbdamer som skal se lekre ut i bikini til sommeren :-D


ApriIbaby

Anbefalte innlegg

Jf. nyttårstråden.

 

Alle som har lyst hiver seg på. Så kan vi forplikte,støtte, motivere og hjelpe hverandre med å gå ned noen eller mange kilo. Hvis man ikke har lyst oppgir man ikke vekt, kun nedgang. Utgangspunkt kan settes til x (eller vekt) også legger man inn rapport ukentlig.

 

Meld dere på ved å legge inn et svar med startdato osv

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hiver meg på på mandag og starter veiing da. Så får vi se hvor mange kg jeg har å kvitte meg med... Kan jo ikke ødelegge helga helt, haha. Kom plutselig på at jeg nå (tror jeg, i alle fall før vektklubb før jul) veier mer enn jeg veide på siste legekontroll før Matilde ble født. JAIKS!!! O'motivasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, my goodness!! Jeg er i sjokk. Gikk på vekta i går kveld bare for å sjekke om den bedret seg i løpet av helgen, og jaggu har jeg ikke bare gått opp 100g siden sist jeg veide meg (god tid før jul). Kryss i taket. Men i dag er det lørdag og ønsket om godis er STORT - vil ikke; jeg er jo på avvenning med denslags tullball. Men åh - sjokolade, chips og cola hører liksom med. Murr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tenkt lenge på hvordan jeg skal tolke innlegget ditt :-)

Om du ikke bare har gått opp 100 g - altså mer. Eller om du juggu ikke bare har gått opp 100 g - altså ikke mer.

 

???

 

Mulig det snurrer i skallen min etter tre timer med søknadsskriving i gårkveld, men påfølgende ikke-sove-men-gruble-på søknads-formuleringers-natt, hvorpå jeg har sittet og omformulert søknaden på formiddagen og... ...lurer på om det finnes noe som heter lingvistisk psykose?? I såfall har jeg det nå :-D

 

Jeg gikk super spent på badevekta idag. Og et fantastisk og nærmest overnaturlig tall lyste mot meg. Måtte på 3 ganer for å sjekke vekta..

 

Jeg veide 3,7 kg mindre enn forrige mandag!!!! Sier noe om mengden julestuffing jeg hadde i mage og tarm, men motiverende likevel. Så gleder meg til neste mandag allerede. Er fornøyd med 0,5 kg nedgang når jeg vet det er kroppsfett og ikke julestuffing som forsvinner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, altså - jeg trodde jeg hadde gått opp kilovis, kanskje til og med tonnevis i løpet av jula (har ikke veid meg siden et par uker før jul). Men jeg har bare gått opp 100g :o) Det er jo en liten seier selv om man selvsagt skulle ønske man gikk NED.

 

Grattis til deg!! Første uka mi på vektklubb gikk jeg også ned nesten 4kg (og fikk beskjed "OBS OBS du går for fort ned i vekt", haha). Men så stabiliserte det seg litt for meg da, og jeg gikk ned en halvkilo påfølgende uker.

 

Glemte (!! - ikke med vilje) å veie meg i morges da èn unge våkna en time for tidlig og jeg fortsatt var i soveørska mens jeg prøvde å unngå å vekke den andre... Får prøve igjen i morgen om jeg husker - skal på jobb og snakke praktiske ting rundt jobbtilbakevendelse, hehe.

 

En liten digresjon fra slænkis: jeg har 3mnd oppsigelse i dag og selv om jeg og sjef ikke har snakket om det tror jeg han også skjønner at jeg har lyst å skifte beite nå som jobben min snart er over (altså over som avdleder, men fortsetter som "dame på gulvet"). Er det dumt å spørre NÅ om å få èn mnds oppsigelse i stedet, eller skal jeg vente til jeg har noe på hånden av ny jobb? Jeg er litt sånn "høna eller egget" (går jeg glipp av nye tilbud når de blir skremt av oppsigelsestid, feks gjennom bemanningsbyrå?)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo helt fantastisk! Ja, å ikke gå opp mer enn 100 g i jula! Det er en prestasjon i seg spør du meg.

 

Jeg tror ingen blir overrasket av at du kikker etter noe annet når din tid som avd. leder er over og du skal tilbake i vanlig stilling. Sjefen din blir nok minst overrasket, så jeg tenker at dette er en sak som begge er inneforstått med likevel. Da er det like greit å snakke litt rundt det for det vil jo kunne gavne deg hvis du er heldig. Det blir jo lettere for sjefen din å erstatte deg på kort tid når han er forberedt på det. Jeg hadde tatt det opp og fått det avklart. Kanskje det til og med skulle dukke opp en mulighet i kjeden (?) du jobber i nå, men da må jo sjefen din vite at du ønsker mer utfordringer.

Lykke til med samtalen (og veiingen??) i morgen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phew, vært innom i dag og det gikk over all forventning. Litt godt å være der uten Emil også, for han var jo totalt makk sist jeg var inne (den dagen med dårlige nyheter). Faktisk blitt litt motivert og det er jaggu ikke verst. Gikk derfra med ny uniform og timeliste (hurra, èn kveld annenhver uke borte) og egentlig avslappet med å begynne der igjen. Det blir "normal" drift frem til sommeren, og deretter gradvis avvikling/sammenslåing mtp bestillinger og salg. Hun som er stedfortreder i mangel av vikar (siden hun sa opp i oktober) har jeg et veldig godt forhold til og hun er veldig ordentlig så det er heldigvis ikke kaos jeg kommer tilbake til. Vi snakket ikke noe om oppsigelsestid der og da, jeg tror jeg lar det bero litt til jeg hører mer fra bemanningsbyrået evt blir kalt inn til intervju noe sted. Jeg tror uansett ikke det vil bli noe problem siden en sammenslåing av butikker uansett vil føre til overflødige ansatte og at han dermed slipper å måtte si opp noen.

 

Vekta - den glemte jeg i dag og gitt. Iingenting som sitter i huet mitt om dagen, spesielt ikke når jeg har en aktivitet (haha, så lenge hjemme og det å stikke innom jobb blir et dagsprosjekt som nesten sliter meg ut) på agendaen og man må huske å dusje og stelle seg og samtidig organisere to barn og forberede huset på barnevakt (ergo kan ikke ha jord fra en veltet potteplante liggende, ei heller nyvasket men ubrettet tøy utover hele spisebordet eller en halvspist skive på kjøkkenbenken), haha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med veiinga? Sånn i det stille så prøver jeg å bli litt smalere om midjen. Har en del å gå på, for å si det mildt.. Men etter en uke viste vekta opp 100 gram... *æsj* Teite vekta! Menmen..

Skal på trening igjen i dag, og har nå tenkt å holde koken litt til. Det koster altfor mye å være støttemedlem på treningsenter + alt treningstøyet jeg har måtte skaffe meg.. (Hvem eier liksom sånnt da?? ) Så nå er det bånn gass her framover, altså!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Synne. Hiv deg meg Yaddaline og meg (og ev fler?) her inne på mandager! kjekt å være flere sammen om å dra lasset. Så fint at du klarer å gjøre noe med støtemedlemskapet!! Jeg selv har satset på Wii denne gangen. Det virker når man er i så eksremt god sofaform som jeg er nå. hehe.

Kom meg ikke på nett i går, men rapporterer nå:

Var superspent og mannet meg opp til å være fornøyd med 0,5 kg ned (og turte ikke tenke på at det kunne være mindre...) Gikk på og jammen var det ikke ned 2,1 kg forrige uke og. De var da voldsomt til julestuffing!!! Uansett viser vekta nå 5,8 kg minre enn for 2 uker siden og de er motiverende. Hiver meg alså inn i en ny uke proppfull av motivasjon. Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksremt faktisk - ekskrement? Haha, jeg har så teit humor :oD

 

Ja, skulle jeg kanskej komme med litt feedback på vekta? Urg. Jeg har IKKE kommet i gang med noe trening og nå som veiene her er islagt, sporete og humpete som en vulkan noen dager etter utbrudd har det ikke blitt mange gåturene med vogn heller (antar Emil ikke syns det er stas med en trilletur ala milkshakereklamen for noen år siden, med kirkvaag). Men, til tross for snopspisisng i helgene, og kanskje på grunn av en dag med diarè og nedsatt matlyst har jeg i det minste gått ned 300g siden forrige gang jeg veide meg. Så det går ikke FEIL vei i alle fall :oD Vurderer verdien av en wii jeg også, men med tanke på at pilatesdvd og -matte absolutt ikke har betalt seg i form av bedre form/lavere vekt sist jeg prøvde meg på hjemmetrening aner det meg at den heller bare hadde fått rumpa mi til å flate enda mer ut - i bredden.... Ei uke igjen til jobb og jeg er spent på hva det bringer med seg av underskudd, alternativt det motsatte. Mamma (av alle) er min beste treningspartner og etter endel runder med småsjukdom tror jeg hun er veldig motivert for trening igjen så da får vi slenge oss sammen. En som kan dra en med ut hjelper alltid på, i alle fall en som ikke ser ut som Madonna og er like sprek liksom (haha - sa noen konkurranseinstinkt? Mitt er enten på topp eller, hvis noen er mye flinkere enn meg fører det til at jeg ikke gidder prøve engang). Eneste de har felles er vel hårfarge og alder :oD

 

Aprilbaby - kan jeg sende en søknadstekst til deg for å få en 2. hånds vurdering av evnene til å formulere meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flinke jenter! Her har jeg slavet rundt som en sykepleier (hørtes kjent ut) siste uka.., Alle er sjuke -unntatt meg som bare er sørpe forkjøla. Det letter i hvertfall godtesuget. Hihi.

Koselig at du henger med oss Synne!

Jeg var på vekta i går og hadde da gått ned 0,6 kg - omtrent som jeg hadde innstilt meg meg på. Litt skuffet etter siste ukers enorme nedgang, men fprnuften sier meg at jeg ska være fornøyd. Så da får jeg være det. Er i hvertfall veldig fornøyd med totlat 6,6 ned på 3 uker. Biter tenna sammen videre..

Yaddaline; Mitt argument ovenfor meg selv for å kjøpe Wii'n var at dersom den skulle ende opp som ubrukt i treningsøyemed så har i hvertfall familien (nok) en spill maskin. Er faktisk kjempegøy å bokse med Lille - utilsiktet trim kommer på kjøpet :-) Og selvsagt kan jeg lese gjennom søknaden din - hvis det ikke er for sent? Hoi ut så sender jeg mailadresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Dere er flinke!

 

Jeg har faktisk gått OPP 4-5 kilo siden lille julaften! Synes det er fasinerende hvor lite selvkontroll jeg har.

Uansett - skal begynne til mandag..nutrilett tenker jeg.. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida!!! Så koselig å se deg igjen!! Alt bra?Håper å se mer til deg her inne :-)

Sleng deg med oss på mandagene her inne da vel?

 

ps....jeg gikk opp 6 kg i løpet av november/desmeber. Smakte litt veeeeel mye på julegodteriet og kakene kanskje? Synes det var merkelig at noen sorter måtte lages omigjen når det endelig ble jul.Jeg vet hvor de ble av....på hoftene, skinka, baken og magen min. Nemlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kommer heseblesende og stormenede inn i "klubblokalene" for å avlegge vektrapport*

 

Ivrig??? Å, jada :-)

Hadde gått ned utrolige 2,2 kg siden forrige mandag.

Tror det har litt sammenheng med mensen forrige uke- da mener jeg kroppen min lagrer vann. Sikkert derfor jeg "bare" gikk ned 0,6 kg sist uke. I tillegg har vi slitt en del med diverse viruser siste tiden så matlysten har ikke vært helt på topp.

 

Korrigert for en regnefeil tidligere i tråden der jeg skrøt på meg ekstra 0,2 kg nedgang er nå altså den totale vektnedgangen på 4 uker 8,6 kg.

 

Yippi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kommer heseblesende og stormenede inn i "klubblokalene" for å avlegge vektrapport*

 

Ivrig??? Å, jada :-)

Hadde gått ned utrolige 2,2 kg siden forrige mandag.

Tror det har litt sammenheng med mensen forrige uke- da mener jeg kroppen min lagrer vann. Sikkert derfor jeg "bare" gikk ned 0,6 kg sist uke. I tillegg har vi slitt en del med diverse viruser siste tiden så matlysten har ikke vært helt på topp.

 

Korrigert for en regnefeil tidligere i tråden der jeg skrøt på meg ekstra 0,2 kg nedgang er nå altså den totale vektnedgangen på 4 uker 8,6 kg.

 

Yippi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YEY! Ned 1.7 kg siden sist mandag!! Hadde også tantebesøk forrige uke... Så det blir totalt ned 2.2 kg på 3 uker. Ikke så mye, men, men.. Det går nå rette veien.. Men hvis jeg tenker på hva jeg husker å ha sett på vekta like før jul, så har jeg gått ned 6 kg...

 

Er hjemme med syk gutt, så det blir ikke noe særlig med trening på meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! Du har jo hatt en helt rå nedgang, Aprilbaby!!

 

Her ble det ned 1.7 kg denne uka. 2.2 kg totalt på 3 uker. Ikke akkurat allverdens, men det ble nå en gang sånn... Satser på å komme sterkere tilbake! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempeflott, Synne!! Det er jo det som er normal vektnedgang. Min vektnedgang her jo helt vanvittig - jeg skjønner det ikke selv, men blir jo ivrig av det.

Du må sef ta utgangspunkt i før-julvekta. De kiloene er jo også gått ned. Ta de med i regnskapet ditt, det er motiverende. Bra jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Hva skjedde sist jeg la inn innlegg da?? Skrev først ett, det ble ikke lagt til, så laga jeg et nytt. Det kom fram, og nå er begge innleggene der? Merkelig...

 

Jaja.. Ny mandag og veiing. Ned 600 gram denne gangen. Og det er jo greit nok det, vil jeg tro. Fortsatt maaaaaaaaaange kg igjen... :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

600 g er bra Synne!! Du slo meg :-) Jeg gikk bare ned 200 g. Skjønner det egentlig ikke for jeg har vært flink, men det går vel bare litt opp og ned. Har planer om å komme strekere tilbake neste mandag, men har altså gått ned 8,8 kg nå. Motivasjonen er fortsatt på topp. merkes godt på klærne nå :-)))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, som VANLIG har trening motsatt effekt på vekta mi enn hva som er forventet. Riktignok kan jeg nok skylde noe av de ekstra 2 kiloene (!!! kilo, ikke gram!!!) på mensen, men det får da være grenser. Begynte å trene sist uke og fikk vært 1-1,5t på sykkel/tredemølle/trappemaskin både tirsdag og fredag (og skal igjen i morra), men vekta gidder ikke spille på lag lenger. BLÆH!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...