partyoffive Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Jeg kan bare ikke fordra fòlelsen av og ha tights/stròmpebukse under jeansen. Jeg får helt fnatt! Så lumpete og ukomfertabelt, jeg går og drar og haler hele dagen. Skikkelig plagsomt. Har pròvd en rekke leggings/tights/ stròmpebukser uten og finne noe som sitter ordentlig. No0en gode forslag? Tror e siste 15 årene uten vinter og snò har gjort meg fullstendig avvent til 2 lags fòlelsen på benene i vinter kulden. Greit nok med ski bukser utenpå, men til daglig hva bruker dere?
Gjest Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Bruker ikke jeans når det er så kaldt ute. Har på meg superundertøy og en turbukse/fjellbukse med for. Blir alt for kaldt med jeans og så blir det så tunge når de blir våte av snøen.
Gemini77 Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Kun truse... Men skal jeg ut å leke med barna så tar jeg på meg ullstilongs og boblebukse. Ellers kun truse og olabukse som jeg alltid går med. Orker heller ikke å ha noe under jeansen.
Mille** Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 Truse. Fikk forresten noen knehøye Kari Traa ullsokker i julegave som jeg har brukt, de er supervarme. )
partyoffive Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2010 Ha-ha, vel...jeg har både truser og julfett så kanskje jeg skal pròve uten i morgen, lol! Jeg fryser noe vanvittig uten noe under. Selv med lange stòvler og lang boblekåpe. ute i sòen ahr jeg selvsagt super og boblebukse, men til vanlig tenkte jeg mer på.
Ranveig R Skrevet 5. januar 2010 #7 Skrevet 5. januar 2010 Ullstillongs av merket Eva (Spar Kjøp). Første ha-under-buksa-plagget eg har funne som held seg der det skal utan å vandre! Dessutan er den lang nok, i motsetning til alle andre strømpebukser etc som liksom skal vere str xl. Trur nok dei vanlegvis passar til ENTEN xl i høgda ELLER xl i breidda, dersom ein er både høg og brei pleier dei ikkje å passe. Men denne gjer altså det. Må kjøpe meg eit par til trur eg.
❤lille stjerne❤ Skrevet 5. januar 2010 #8 Skrevet 5. januar 2010 jeg bruker ikke jeans så mye nå om dagen. Når jeg er ute har jeg ullstilongs innerst og så tar jeg den heller av når jeg er inne for jeg er ikke så glad i de 2 lagsfølelsen jeg heller. Jeg jobber i bhg, så er nødt å kle meg skikkelig for vi er ganske mye ute.
alvamamma Skrevet 5. januar 2010 #9 Skrevet 5. januar 2010 Mamelukker fra Nøstebarn og høye støvler. Synes det er en perfekt kominasjon :-)
rampetrollet Skrevet 5. januar 2010 #10 Skrevet 5. januar 2010 Jeg bruker knestrømper under jeansen Herlige lange, bomulls strømper og vinter kåpe av ull som rekker nesten ned til knærne Enkelt å dra strømpene ned når man kommer inn og ikke trenger det ekstra laget Jeg haaater strømpebukse..hehe..
OsloMor Skrevet 5. januar 2010 #11 Skrevet 5. januar 2010 Ullstrømpebukse, ullvangsokker og de kjempestygge, men varme, Sorel-støvlene.
camilla^ Skrevet 5. januar 2010 #12 Skrevet 5. januar 2010 Jeg har strømpebukse under, eller hadde. Nå tar jeg på varmedressen så fort jeg skal ut, også tar jeg den av når jeg skal inn. Sparker til jobb, så bryr meg ikke stort om hva jeg får i da. Har kjøpt ullstrømpebukser i dagligvarebutikken, men da i noen str for stor. Av den grunn at jeg ikke vil dra i den hele tiden. De blir bare bedre og bedre jo flere ganger de har vært i vask. Her om dagen hadde min mann vært på raid i skapet mitt og funnet mine strømpebukser, de de gikk han rundt i. Så nå ønsket han seg strømpebukser han som har ledd av at jeg har kjøpt meg strømpebukser.
___ Skrevet 5. januar 2010 #13 Skrevet 5. januar 2010 Jeg bruker ullstilongs og ulltrøye hele vinteren. Du venner deg fort til det hvis du bare ikke har for trange bukser.
partyoffive Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #14 Skrevet 6. januar 2010 Takker for alle svar. Ja, jeg liker og ha trange/skinny jeans inni lange stòvletter. Har lang dunkåpe og lange ullstròmper utenpå buksene (til over knærne, men hadde vËrt ok og finne en tynn varm tights som ikke fòles ubehagelig under jeansen. Ranveig: hvor kjòpte du dine igjen. Spar, altså matbutikken Spar? det har vi evt. rett her. -28 er her i dag tidlig. -24 nå, ikke fristende og gå ut i det hele tatt.
*Little Miss Sunshine* Skrevet 6. januar 2010 #15 Skrevet 6. januar 2010 Har tynn superundertøy (fra bavac tror jeg det var) under, bruker også det under trange jeans men det er kaldere når buksene sitter tett så idag er det litt mer vanlige jeans. Om jeg skal ut med barna bruker jeg skibukser + ull/superundertøy. Eller så har jeg på to par strømpebukser, skjørt og leggvarmere i ull, men kanskje ikke i ca. -20 da som det er her idag Jeg liker forresten å ha på mange lag med klær, strømpebukser og sånn, er jo bare varmt og koselig, mye værre om sommeren når jeg må vise frem mine snøhvite ben
tomat15 Skrevet 6. januar 2010 #16 Skrevet 6. januar 2010 Jeg bruker ullbokser og langeullsokker til over knæren. Super enkelt å ta av sokkene når jeg kommer på jobb. Bruker også ull leggevarmere som er lange og kan dras over knærne. Skal sies at jeg bruker kjole/skjørt og ullbokser er kanskje ikke direkte pent under jeans;-) Ullbokserne er tynne da, og veldig digge å ha på.
Trollemor75 Skrevet 6. januar 2010 #17 Skrevet 6. januar 2010 Truse og julefett her. Har aldri brukt noe under buksene, så det for første gang i Norge. Hadde uniform på skolen når jeg var barn, og ble nok herdet etter 11 vintre med skjørt og strømpebukser i -30.
___ Skrevet 6. januar 2010 #18 Skrevet 6. januar 2010 Så kaldt som det er nå tror jeg bare du bør innse at enten må du velge noen andre bukser, med mer vidde, eller så må du godta å fryse heftig. Et greit alternativ er foresten å trekke en skibukse utenpå jeansen når du skal ut. Har du en skikkelig tykk en hjelper det godt. Når du kommer dit du skal tar du den bare av.
Libido- Skrevet 6. januar 2010 #19 Skrevet 6. januar 2010 Party: Tror Ranveig mente Spar kjøp; www.sparkjop.no
Raych Skrevet 6. januar 2010 #20 Skrevet 6. januar 2010 bruker ikke noe under jeansen når det er kaldt. Hvis jeg skal oppholde meg ute har jeg turklær med ullundertøy under, går ikke i jeans da:) Bruker jeans på arbeid og hvis jeg skal være innendørs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå