Gå til innhold

maxi-cosi mura eller emaljunga city cross? Håper noen har noen gode tips??


lillepetit

Anbefalte innlegg

Ser at det er et veldig godt tilbud på barnas hus på Maxi cosi mura, men jeg hadde egentlig bestemt meg for emaljunga. Er det noen som har noen gode råd? Jeg venter min første så har egentlig ingen anelse..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei lillepetit!

Før vi bestemte oss for vogn gikk vi gjennom en del tester av vogner, bare å google på nettet. Her er ett eksempel:

http://www.klikk.no/foreldre/article435750.ece

 

Så var vi i en butikk her i Norge hvor de brukte god tid på å forklare oss forskjellene mellom merkene de førte, og etter litt meningsveksling og behovsytring mellom kommende mamma og pappa kom vi frem til at Emmaljunga passet best for oss.

Vi reiste til Sverige, til Strømstad, og handlet alt i barnebutikken der. (Kattis babyshop) Og vi sparte ca 3000,- på alt. Kjøpte Emmaljunga City med bilsete.

 

Vi er førstegangsfødende, så jeg kommer ikke med erfaringer. Men jeg tror det viktigste for deg er å se på behov (vi er feks høye og da var Emmaljunga mest fleksibel), pengeboken og seriøse tester som er gjort de siste årene.

 

Lykke til med kjøpet=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde bestemt oss for Emmaljunga, men gikk for Maxi Cosi på salget til Barnas Hus. Er veldig fornøyd med valget, tror vi kommer til å trives godt med den vognen.

 

Vi valgte den fordi:

- tar liten plass

- veier lite

- god å kjøre

- kompatibel med maxi cosi bilsete

- god handlekurv

- + +

- ikke minst, veldig god pris på Barnas Hus

 

Bilsetet er også på salg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har city cross. Er kjempe fornøyd. Veldig god å trille og er endel lettere enn andre vogner på markedet. Jeg kjøpte også vogna på Kattis babyshop i Strømstad. Super service og gode priser. :)

 

Har ikke erfaring med den andre vogna du lurte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmaljunga er jo litt dyrere vogner. Vi kjøpte emmaljunga fordi den var best i test. Den er lett og fin. Vi valgte emmaljunga smart. Det er en litt rimeligere utgave. (ca. 6000) og eneste forskjellen er at den har litt mindre men ikke betydningsfullt utstyr. Veldig god å kjøre og finere enn emmaljunga city cross.

 

Kvinne, Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har også kjøpt emmaljunga city cross. Bor i nærheten av oslo, så ville kjøpe den i sverige. Men sjekka litt rundt først, og på alle butikker her i området sa de at de ikke hjelper med noe reparasjon eller vedlikehold hvis vi ikke har kjøpt hos dem. DET syns jeg er dårlig service, og egentlig burde man da kjøpt et annet merke. For venninna mi som har mountain buggy, kjøpt i sverige, får all hjelp hun trenger med vogna på butikker i oslo!

 

Men jeg harr forelska meg i den vogna... så det ble emmaljunga kjøpt i norge da. selv om det ikke behager meg å støtte når de er så dårlig på service...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for alle svar :) Nå har vi endelig kjøpt vogn og det ble faktisk ingen av delene. Endte opp med TFK joggster i stedet som jeg er veldig fornøyd med. Var hjulene som gjorde utslaget da jeg ikke egentlig ville ha 4 faste hjul,men heller ikke de små handlevognhjulene som kommer på nitro-utgaven, så da ble Emmaljunga plutselig ikke aktuell likevel.TFK er en tre-hjuling med luftdekk hvor fremhjulet kan låses. Perfekt til å gå på tur med men er også nett og fin og egner seg godt i butikker. Altså helt perfekt for mitt bruk ;) NÅ er det 38 dager igjen til termin og jeg gleder meg masse masse til å ta vognen i bruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...