Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Sist jeg veid henne veide hun 22 kg,snakket med helsestasjon og hun sa jeg kunne komme å veie henne. Hun spiser veldig lite ser så bleik ut ,mørke ringer under øynene. andre bemerker at hun er så tynn. ca vekt noen som vet? skal en tur å veie henne men ikk før fredag...
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Kommer vel ann på hvor høy hun er. Men må vel si at jeg syntes det hørtes lite ut, da jeg har ei jente på 5 år som veier 22 kg.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Mi jente er 139 cm lang og veier 33 kg. Hun er 8,5 år. Hvordan spiser di jente, da?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 Så lenge barnet ditt er frisk og aktiv så trenger du ikke bekymre deg. Men hør med helsesøster. Kanskje dere må ta noen blodprøver for å se om det kan være noe annet som er årsak til ditt barns lave vekt. Jeg er tante til ei som er veldig lita av veks og veldig lett. Men hun har alltid vært sånn. Men hun spiser godt hun da. Man må se på foreldrene også, om dem var små og lett da de var i den alderen.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #6 Skrevet 4. januar 2010 Jenta her på 7 er 140 cm og 30 kg. Hun er ikke mager, så synes ikke di høres ille ut.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #7 Skrevet 4. januar 2010 båd jeg og faren var lubbne da vi var små ,men min mor var veldig liten 1,52 og veide 42 kg. 3 av tantene til min datter er veldig tynne,så jeg vet ikke..
<3mamma3> Skrevet 4. januar 2010 #8 Skrevet 4. januar 2010 Du sier ingenting om hvor høy hun er, men jeg kan bare sammenligne med min 8 åring, blir 9 i april. Hun er ca 140 cm høy og 32 kilo.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #9 Skrevet 4. januar 2010 hun nekter å spise grønnsaker å fisk,en spiser kjøtt poteter,ja middag hver dag men bare et par munnfuller så vil hun ikke ha mere. på morran nekter hun å spise ,spiser ikke før ved 11 på skolen,og er hun hjemme spiser hun ikke før rundt kl 13.00. og nesten ikke da heller. snakket med en barnelege og han sa ikke mas på henne hun spiser når hun er sulten .så når jeg sier at hun skal spise sier hun legen har sagt du ikke skal mase....
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #11 Skrevet 4. januar 2010 Kanskje du skal prøve sånn næringsdrikk som en kan kjøpe på apoteket? http://www.matvareguiden.no/matvare5980.asp Noe sånt?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #12 Skrevet 4. januar 2010 takk var innom å sjekka nå .da skal jeg prøve den drikken til henne :-))
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #13 Skrevet 4. januar 2010 Min datter er 7,5 år. Ca 130 cm høy og veier 22 kg. Hun er veldig tynn og jeg sliter med å finne bukser som sitter på hoftene. Ellers så spiser hun som en hest og er veldig aktiv.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #14 Skrevet 4. januar 2010 Vår er 139 høy og 26-27 kg. Dette er veldig tynt synes jeg. Hun var vel slik som jenta di tenker jeg når hun hadde samme høyde. Vi fikk næringsdrikker til henne, men hun tålte de ikke pga allergi. Veksten hennes stoppet i perioder derfor næringsdrikker. Hun har vel mistet sultfølelsen mener barnelegen og ernæringsfys. Hun har alltid spist lite. Nå spiser hun bedre heldigvis, men i perioder altfor lite. Så lenge de vokser så er det ingen fare. Det viktigste er sunn mat og regelmessige måltider. Prøve med mat som inneholder mange kcal. Husk at proteiner er viktig for veksten (egg, fisk, kjøtt osv).
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #15 Skrevet 4. januar 2010 Syns hun virker normal jeg.. Men det er ikke uvanlig at vi mødre bekymrer oss unødig. For ofte er vi vant til våre lubbne små, som plutselig strekker seg, å så forvinner alt babyfettet, og det er bare hud og bein igjen, og vi beskymrer oss raskt.. Men vent å se hva helsesøster sier du:)
Full house Skrevet 4. januar 2010 #16 Skrevet 4. januar 2010 Datteren min er i.40 og veier 38 kg, så ja jeg synes din jente høres tynn ut... Jenta mi er ikke tykk, helt normal.. Men hun er ikke 8 da, men 11. Ettersom du sier hun spiser lite, hadde jeg virkelig villet fått henne ordentlig undersøkt, kanskje dette har en årsak? Ellers vil jeg skryte av næringsdrikkene som er nevnt over, de fungerer!! Men de er ikke spesiellt gode, da :-(
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #17 Skrevet 4. januar 2010 min gutt på rett under 4 år veier 22- og han er ikke tykk.... jenter på 1,34 skal ligge mellom 23,9 og 43,1 kg.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #18 Skrevet 4. januar 2010 det er stor forskjell på gutter og jenter da... min jente på 8 veier ca 25 kilo.... de sier jo man skal se på allmenntilstander da.... lykke til=)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #19 Skrevet 4. januar 2010 Tror det er allmenntilstanden du bør vurdere her, ikke antall kilo. Og utifra det du skriver bør hun absolutt ta henne med til legen en tur og ta noen blodprøver etc. for sikkerhetskyld.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #20 Skrevet 4. januar 2010 Kjør smoothie til frokost. Det har hele familien godt av uansett. Juice, banan, frosne jordbær - fres det opp og drikk.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #21 Skrevet 4. januar 2010 Min gutt på 9 veier 27 kg og er ca 137 cm. Han har har alltid vært tynn, men spiser ok. Samme gjaldt faren - han så ut som et beinrangel - men er nå en flott muskuløs mann på 180.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #22 Skrevet 4. januar 2010 Smoothie! Det har gjort underverker her
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #23 Skrevet 4. januar 2010 Nei man skal ikke skryte hemningsløst av næringsdrikker Hansine MEN de kan være til hjelp for å trigge sultfølelsen. Det finnes også næringsdrikker til barn som smaker mye bedre. Vi har som sagt prøvd dette til vår datter men hun kunne ikke drikke de pga allergi. Jeg burde også skrevet at jeg ikke vil anbefale å begynne på disse uten å ha fått en henvisning til ernæringsfysiolog eller snakket med lege. Synes at vanlig og sunn mat er viktigst men drikken kan være et hjelpemiddel om de brukes på riktig måte. Men som jeg skrev tidligere så sa vår lege at så lenge de vokser så er det som regel ingenting de kan gjøre. Men alltid greit å få det sjekket opp synes jeg. Ikke kjekt å være bekymret mor.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #24 Skrevet 4. januar 2010 Min 10 åring er 140 høy og veier 26 kilo, er også tynn og spiser som en mus!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå