Gå til innhold

Sosialrapporten - har blitt godkjent for søskenadopsjon av barnevernet. Har noen spørsmål om veien videre.


*Måneskinnsjenta*

Anbefalte innlegg

Har fått vite av barnevernet at vi er godkjente for søskenadopsjon. Vi er selvfølgelig kjempeglade! Og litt redde :-) Det blir fint og tøft, dette. Men vi har tenkt nøye igjennom dette og sett for oss mange forskjellige scenarier - og tror vi er bevisste og så godt forberedt som man kan bli.

 

Etter gledelsrusen har jeg (bare jeg, ikke mannen - han tuller med meg) begynt å gruble på om "hva hvis" Bufetat ikke vil godkjenne. Bare tull, men ble plutselig så redd. Bufetat pleier vel å vurdere rimelig likt som barnevernet, og det er bare unntaksvis at de underkjenner søkere?

 

Og en annen ting - hvor nøye var dere andre når dere leste igjennom sosialrapporten? Vi har rettet opp faktiske feil og i samtale gitt innspill til hva vi syntes kom litt dårlig frem osv, på godt og vondt altså - slik at vi fremstår på en nyansert måte i rapporten. Nå grubler jeg på om jeg burde lese den enda nøyere og mer kritisk.

 

Hjepes - blir gal av dette!!!!! :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har hørt om flere som ikke har blitt godkjent for søsken av bufetat... men de blir godkjent for ett barn.

Ikke alltid bufetat følger barnevernets råd.

Må jo nevne at jeg også kjenner til fler som har fått godkjenning for søsken!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vurderes vel strenger om man skal adoptere søsken, og har også hørt at Bufetat avslår oftere søknader om søsken og gir godkjenning til ett barn i stedet..

Bare husk at dersom en vil ha søsken, må en være klar over at barna blir gamlere og de kan fort ha noe "i bagasjen" - men det kommer kanskje an på hvor de kommer fra..har hørt om noen som ble godkjente for søsken - disse fikk fire barn i alderen 4-10 år..det kan jo være litt av en utfordring dersom barna/barnet er seks.mishandlet, ikke skjønner språket, kommer til ny kultur, bio.mor har kanskje misbrukt alkohol under svangerskapet osv...

 

Men det kan jo være at dere er de perfekte foreldrene til søsken, lykke til videre i adopsjonsprosessen!

Vi krysser fingrene for dere videre i prosessen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...