Gå til innhold

Ultralyd i uke 19

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil bare høre hva dere mener...

Var inne på ultralyd 18.November, da jeg var 19 uker på vei etter det jordmor så på målingene.

Jeg må si jeg følte meg rett dårlig behandlet...

Når hun startet ultralyden var hun veldig fokusert på å måle hodet...hun spurte ikke om noe,bare lette...

Fikk se et bankende hjerte uten at hun egentlig stoppet opp for å høre på eller sjekke noe.

Hun fikk ikke rett mål av hodet pga stillingen babyen lå i...

Hun skippet oss ned til nærmeste kantine å ba meg spise noe for så å komme opp igjen om 15 minutter for å se om hun fikk bedre bilde av hodet..

Når vi kom opp igjen fikk hun ENDELIG noen målinger av hodet..

Hun gikk rett på benmåling uten å sjekke noe annet å skrev opp noe info på et ark..

Vi ba om å få vite kjønn om mulig å hun sa det ikke var noe å se etter men prøvde jo å sjekke et par ganger..Etter mye * vansklig å se,feil stilling,ingen guttedeler ialefall osv* så spriket vår kjære baby med beina å min mann var den som sa: dette er jo sikkert en jente..JODA(som om hun mente å være litt irritert).

Vi gikk derifra med et MEST SANNSYNLIG EN JENTE,2 bilder,termindato 17.april å egentlig ikke noe annet...

Skal man ikke få vite sånn ca vekt på den lille? kanskje få høre hjerteslagene?

Når jeg gikk med datteren min fikk vi over 12 bilder,vi fikk se både 3D og 4D ultralyd å jordmoren jeg hadde da fortalte mej ALT å vi fikk virkelig føle oss sikre på at det var en jente inni der.

Nå føler jeg meg rett nervøs..

Føler liksom jeg gikk derifra uten noe mer enn jeg kom inn med!

Usikker,redd å veldig irritert fordi jeg følte vi ble kastet ut..

Burde jeg klage?

Vurderer sterkt å bestille meg time med Privat klinikk for å få ultralyd der.

Skrevet

jeg syns det høres ut som en helt ordinær ultralyd og at du var veldig heldig med ultralyden når du gikk med førstemann...

Skrevet

Det var omtrent sånn min ultralyd var. Jordmor var hyggelig, men businesslike og det var sånn jeg forventet det og ville ha det. Jeg vet at de er skrekkelig opptatt på ultralyden på sykehuset og var glad for at hun hadde tid til å gå en ekstra runde for å sjekke kjønn. Jeg fikk 4 bilder, men var forberedt på å få ingen siden det stod i innkallingen at det var ikke alltid de hadde mulighet til å skrive ut noen.

Ellers har jeg forstått at jente kan være vanskelig å stadfeste, jeg kjenner flere som har sånn "90% sjanse for jente" etter ul.

Tror du var heldig med ul på førstemann. De færreste jormødre/sykehus har 3D ultralyd...

Skrevet

klage? på hva da? Dette er jo slik det er på en helt ordinær ultralyd, at hun ikke fikk målt riktig første gangen fordi barnet lå feil er jo ikke JM sin skyld? Hadde hun sendt dere hjem uten å sjekke på nytt, ja da hadde det vært galt. Men hun ba jo dere om å gjøre noe annet i 15 minutter for at barnet skulle få flyttet på seg.... hun plikter heller ikke å sjekke kjønn. Sikkert mange JM som kan være litt hyggeligere, men så lenge de gjør jobben sin så burde det være greit.

Alt det du fikk på UL med første barnet høres jo ut som den mega servicen.... Kjenner ingen som har fått 3d + 4d og slikt på ordinær ul.

Skrevet

De fleste pleier å forklare en del undervei. Hovedformålet med at du er der err jo å få stedfestet termin (som man gjør ved mållinger) og se på indre organer (at det ikke er noe galt)

Synes jm kan gjøre det til en mer koselig opplevelse, da de fleste gleder seg stort til denne dagen og det er et stort øyeblikkfor både mor og far.

Kjedelig å sitte igjen med en slik følelse, men er nok ikke noe å klage på. JM gjorde jo det hun skulle. Og mange får med 2-4 bilder så det er ikke uvanlig.

Vi fikk ikke stimert vekt (ikke så vanlig ved ord) og heller ikke høre hjertelyd.

Om du ønsker mer tid, bedre gjennomgang og div. anbefaler jegg deg å bestille en privat ul.

Skrevet

Synes kanskje at jordmor kunne kommunisert bedre med dere, slik at dere ble trygge på at alt var ok. Hvis dere er usikre ville jeg bestilt en privat ul, har god erfaring med det!

Skrevet

Vil ambefale deg en privat ultralyd isteden. Det tok jeg siden jeg ikke var så fornøyd med han jeg hadde fått tildelt av legen min.

På privat ul. forklarte hun alt veldig nøye, sjekket indre organer og hu ga seg ikke før hun fikk sett kjønnet:)

Skrevet

Tja, kjedelig når man går med forventinger om hvordan ultralyden skal bli, men en klage fører vel ikke frem til noe, må nok ta privat undersøkelse hvis du vi ha ny... Når det er sagt så til ultralyden min med førstefødte tok undersøkelsen i underkant av fem min, fikk ikke bilde, ikke vekt og mål, og hun ble sur og avsluttet undersøkelsen da jeg spurte om kjønn! Ble bare sendt ut på gangen med litt papir til og tørke magen så var det ferdig - da var jeg lei meg!

Skrevet

Det er sånn jeg har hørt om flere ordinære ultralyder som er.. MEN: Jeg var på privatklinikk i uke 12, og det var en helt fantastisk opplevelse!! Skal på ordinær ultralyd i uke 18 (om tre uker), men skal bestille en time hos privatklinikken en gang til etter jul engang. Det er virkelig verdt det kronene du betaler.

Siden du føler deg såpass nervøs og usikker, så bestill på privat klinikk og få en helt annen god opplevelse:)

Skrevet

Det høres ut som en helt ordinær UL ja. Kommunikasjonen mellom dere og JM kunne nok vært bedre, men jeg har aldri opplevd å få vite noe vekt eller noe på ordinær UL. Den UL'en dere fikk med førstemann inneholdt myyyyyye mer enn det man vanligvis får på ordinær UL, så der fikk dere megaservice gitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...