Gå til innhold

Jeg har fått fødeplass!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan fikk du beskjed? Jeg søkte nå den 11.nov og vet ikke når jeg skal forvente et svar. Skrev jo i den andre tråden. Ser på min side at jeg akkurat har bikka til uke 8, men kan jo hende vi sees på barsel da :P Håper jo at jeg får plass, kan umulig bli fyllt opp allerede nå.

Allerede?? Jeg tror legen min må være litt rar, for hun ble nesten sint da jeg ville bestille legetime rett etter jeg hadde positiv test. Jeg fikk beskjed om at legene ikke kunne gjøre noe før uke 8 med mindre man var i en spesiell risikogruppe pga alder, mistet flere ganger osv.

Jeg er i uke 5 nå, har lyst til å søke om plass på Rikshospitalet. Kanskje jeg bør bytte lege, og få søkt så snart som mulig...

Annonse

Det er jo fritt sykehusvalg, og i Oslo blir det fort fullt på Rikshospitalet og tildels også på Ullevål. Jeg måtte føde på Bærum første gangen fordi jeg ikke fikk plass i Oslo og ikke hadde søkt om fødeplass før i uke 12 eller noe sånt.

• 3 uker senere...

Skjønner ikke helt dette med fødeplass. Hvordan kan en søke om plass når en ikke vet når ungen kommer?

Jeg er fra Bergen og har født to ganger før. Har bare tatt kontakt med sykehuset når jeg er klar for å føde.

Er det keisersnutt dere snakker om?

Jeg har også fått fødeplass. Søkte med engang jeg fikk vite at jeg var gravid. Skal føde på Ullevål, ikke riksen, men ville ikke risikere å bli sendt til Bærum i steden for. Så søk raskt ihverfall her i oslo. Gjerne før 1.svangerskapskontroll!! :) Itillegg så får man jo UL time samtidig når du har fått fødeplass.

Annonse

Jeg var på første svangerskapskontroll idag og da spurte legen min hvor jeg ville føde. Jeg hadde valget mellom to sykehus og legen min fylte ut søknad idag. Jeg er 7 uker idag så da er det vel ikke for tidlig skulle jeg tro:)

Jeg var hos jordmor i uke 5+3. Siden jeg har meldt meg inn i et forskningsprosjekt om svangerskapsdiabetes. Der søkte jeg fødeplass og fikk svar sist uke. Er nå 7+3. Veldig gøy og få første ul-time i samme slengen. Blir mer og mer virkelig. Gøy og se at det er flere enn meg som føder i juli på ullevål. =)

Er det et eller flere sykehus som skal være bedre enn andre?

Tenkte dere nøye på dette når dere søkte?

Jeg har ikke peiling på sånt jeg. Men 2 av mine venninner fødte på ullevål og var fornøyde med det. Jeg søkte egentlig bare ullevål fordi jeg jobber der og slipper lang reisevei til undersøkelser og slikt...Har jo ikke hørt noe negativt heller. ;)

Da jeg fødte førstemann, fikk vi også plass på Riksen. Mannen min ville dit siden han trodde det var best.

Vi ble utrolig glad for det siden svangerskapet utviklet seg til å bli et risikosvangerskap. Min datter ble født 9 uker for tidlig og vi måtte bo på sykehuset i 3 uker. Alt gikk kjempe bra. Ullevål og Riksen er best hvis noe skjer. Barn fra hele Norge blir flydd til disse sykehusene pga kompetansen på sykehusene. Stort sett går alle svangerskap og fødsler smertefritt og alle sykehus med fødeklinikker er fine steder å føde på. I vår vennegjeng er jeg den eneste som har hatt behov for sykehusets kompetanse på nyfødte. :)

Ullevål har bedre boforhold for foreldre enn riksen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...