Gå til innhold

REDD! Å hva skal jeg velge ?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en vanskelig fødsel sist som endte med haste snitt. Nå er jeg 25 uker på vei åg begynt å grue meg. har hele veien sagt jeg vil ha keisersnitt men blir så deprimert når jeg vil så gjerne kunne føde "normalt" få høre gutten min gråte , få ta på han og se han med en gang som jeg ikke fikk sist da alt foregikk under narkose. Jordmor har sagt at jeg kan gå til rienen starter også ta keisersnitt under rolige omstendigheter, kanskje da har jeg lyst å prøve å føde... det høres ut som en god plan, MEN hva om jeg fortsatt vil ha keisersnittet og di ikke har kapasitet til det når jeg kommer? Hva m alt bare blir like stress og følelsene av å bli overkjørt kommer på nytt?

Skulle ønske jeg kunne sette meg ned og bestemme meg for at dette klarer jeg men jeg klarere ikke grine i offentlighet engang!

Hva gjør man ?

Hilsen sliten.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140950883-redd-%C3%A5-hva-skal-jeg-velge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da hadde jeg bedt om å få innvilget keisersnitt.

Hvis du føler det klar for vaginal fødsel, er det ikke verre enn at du sier det fra deg senere - enten fordi fødselen starter (og du føler deg komfortable med det) eller fordi du blir sikrere på at det er vag. fødsel du vil ha. Det er MYE lettere å si fra seg et keisersnitt du allerede har enn å få det innvilget når fødselen er i gang.

Ikke oppfatt dette som ks-reklame. Jeg mener hver og en vet best hva som passer for seg... Men kanskje du kan kjøpe deg mer tid til å tenke ved å få det innvilget?

Takk Takk :) Det jeg har tenkt til og også forklarte til jordmor. Hun sa jeg fikk keisersnitt om jeg ønsket det men at jeg kunne tenke til Time hos legen som er i desember :) Kjenner jeg bare er sint på meg selv at jeg ikke tør:( For samboern min også... han støtter meg uansett valg men er jo en opplevelse for di også.

( Ikke samme far som til 1, så hans første)

Jeg hadde "samme" opplevelse som deg med første, følte meg overkjørt og endte i haste ks, men hadde spinal jeg da så var våken. Jeg vaglet veeeldig frem og tilbake om jeg skulle føde vanlig eller ta ks nå sist gang. Men valgte ks. Jeg hadde en super erfaring med keisersnittet, fikk høre gutten min skrike, fikk han opp til meg rett etterpå. Var i kjempefin form og hjem etter 2 dager. Angrer absolutt ikke på valget mitt. Jeg gjorde som hun over her sa og fikk invilget ks og fikk en dato, så kunne jeg heller ombestemme meg andre veien. Trodde en stund han skulle kom før ks datoen, hadde et par falske alarmer. Hadde nok prøvd med på vanlig fødsel da, for det et merkelig hvordan man blir mer klar for det på slutten. Men da ks datoen kom, ungen var estimert til å bli ganske stor, jeg hadde fått påvist skjevt bekken og hadde forferdelig bekkenløsning og låsning så valgte jeg å ta keisersnittet og bli ferdig. Igangsetting annbefalie de meg ikke i det hele tatt, pga det som skjedde sist (og det hadde uansett vært helt utelukket for meg å gjøre det igjen)

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med at det ble ks, det eneste jeg syntes er litt trist er at jeg aldri vil få oppleve en hel fødsel. Men men, spiller jo egentlig ingen rolle. Lykke til med avgjørelsen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...