Gå til innhold

PÅ hvilken måte er det vondt å få babyen snudd?

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Det vondeste med å snu er at de er litt hardhendte på utsiden, føles ut som du får litt brann merker når hendene presses på huden. Også er det jo litt ubehagelig når hele ungen snur seg rindt inni magen, den er jo ganske stor når de snur. Jeg har snudd 3 ganger og syns ikke det er så ille. Var værst første gangen for da visste jeg ikke hva jeg gikk til og det var litt ekkelt når jeg fikk litt hjertebank av sprøyta jeg fikk.

Regner med at jeg må snu han som er i magen nå også og stresser ikke av det. tror det er MYE bedre enn å gå gjennom et keisersnitt.

Lykke til!

Enig med hun over: Du følr deg litt mørbanket på magen etterpå. Utover det er det mest ubehagelig. Selv fikk jeg ikke noen sprøyte med muskelavslappende. Pust og det går fint :-) Men det er jo ikke dermed sagt du må ha keisersnitt dersom de ikke får snudd babyen. Jeg valgte å føde i sete jeg :-)

• 2 måneder senere...

Jeg syntes ikke det var vondt å få babyen snudd, du får livmorsavslappende intravanøst og så masserer de magen. Det kan kanskje være litt ubehagelig men slettes ikke vondt. Det er viktig å slappe godt av med å puste ned i magen.

Lykke til

Annonse

Vond, jo! Har vært idag å prøvd vending, men i magen min har jeg tydelig et barn med favoritt-stilling; med rompa ned først:-)

Vet ikke helt om jeg vil anbefale det, da det slettes ikke er nødvendig . Med mindre du vet at bekkenet er for smalt, og at det derfor vil bli keisersnitt, er jo setefødsel helt greit og trygt. Har du født tidligere nor-

malt, vil en setefødsel være trygg og like smertefull (evt. like lite smertefull) som en vanlig fødsel hvor hodet kommer først. (jmf overlegen på føden v/st.olav i Tr.heim)

Du velger jo sjøl:-) Har snakka med 4 jordmødre det siste døgnet, og alle sa at vending er relativt uproblematisk og greit å gjennomføre, men den fødende bestemmer altså sjøl.

Lykke til!

• 2 måneder senere...

Jeg syntes heller ikke at det var direkte vondt å få snudd babyen, men de klemmer ganske hardt på magen og det føles som om de skal dra skinnet ditt i alle rettninger. Og det er noe ubehagelig i det babyen snur seg rundt, men jeg synest det var litt godt også - for min lå i sete/tverrleie og tok mye plass. Var godt når hodet kom ned i bekkenet, da ble det liksom bedre plass til alt i magen........ Elles var jeg ganske støl i magen etterpå og resten av dagen. Følte meg litt mørbanka, men ingenting vondt.

Grunnen til at jeg forsøkte snuing var for å slippe en risikofødsel til - har en igangsatt fødsel bak meg og har lyst på en "naturlig" fødsel med normal keisersnittrisiko og uten "tvunget" epidural. For om den lille nå snur seg tilbake blir det vanlig fødsel på meg, og ikke planlagt ks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...