Gå til innhold

Hva har du ikke visst, som alle andre tilsynelatende vet?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En venninne av meg satt og så på fotball-kamp:

Så spør hun om Beckham (feks) har str. 53 i sko str...

 

Hææææ???

NEIII det er jo i hvilket spilleminutt det ble scoret mål.....hahaha

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at når folk snakket om gutter som var muskuløse at de var muskel-løse...og kunne ikke FATTE at det skulle være så fantastisk fint liksom....haha

 

Kanskje rundt ungd.skolen (eller sikkert vgs - bare jeg som har fortrengt det...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ketchupvitsen da jeg var 25....

Urinrøret kunne jeg heller ikke skjønne hvor var.

 

I førsteklasse skulle vi ha teaterforestilling (et eventyr), jeg hadde hovedrollen som Askeladden, grudde meg så jeg hadde vondt i magen lenge i forveien fordi jeg trodde hele greia kom til å bli sendt direkte på nrk. TEATER,liksom- herreguuud!

 

Desssuten var jeg sikker på at jeg hadde brystkreft og skulle dø da jeg begynte å få pupper, var livredd i to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med "nissene på låven", fikk jeg heller ikke med meg, før en kollega av meg sa det. Jeg trodde seriøs det var en sånn realty show, og ikke skuespill. Ser jo så sjelden på tv2, så kjente ikke igjen skuespillerne. Men hun kollegaen min fikk hvertfall seg en latter da jeg sa at jeg trodde det var virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 29 år, og forstår ikke hva friksjon er!

 

Jeg trodde også, helt til jeg leste her at det var skjedeåpningen som skulle åpne seg! Herregud så pinlig!!

 

Tidenes tråd :D

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et par dager siden jeg fikk vite hva LOL betyr, som mange skriver her. Ikke fått meg til å spørre alle dem som bruker det i sms, mail og her på dib.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nynorsk så heter det piggsvin!! Lærte jeg i allefall. Ellers må jeg innrømme at jeg har lært litt nytt her, huff... rødme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliten2

En engelsk type jeg hadde for lenge siden bad meg om aa vaere paa utkikk "sleeping policeman", og jeg visste ikke hva han mente, (fartshumper i veien) og saa etter en sovende politimann i veikanten og saa sikkert helt dum ut..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lykkeliten2

jeg har forresten en til klassisk en.. Jeg har ofte vaert veldig naiv,jeg skjoente ikke foer jeg var videregaaende at folk faktisk lyver... ofte..Husker at jeg syns det var saa rart med vennene mine som fikk saa gode karakterer selv om de alltid sa at de ikke hadde lest eller pugget..det hadde jo ikke jeg gjort heller, men jeg fikk daarlig karakterer paa de samme proevene.

 

Ikke foer jeg dro til usa paa high school, forstod jeg hvor mye arbeid folk faktisk la ned i leksene og oppgavene sine, for der var det motsatt.. der var det omoggjoere aa vaere flinkest og jobbe hardt med karakterene sine i stede for aa late som det var tilfeldig.

 

Jeg trodde forresten ogsaa paa alle de som sa at babyen sov hele natten fra dag en med bare mm.. he he folk lyver saa det renner :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

friksjon

subst. m friksjon () [fɾɪkˈʃuːn]

1 gnidningsmotstand mellom legemer

stor friksjon

2 motsetninger, gnisning, dårlig stemning

Det oppsto friksjon mellom styret og de ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne skulle lage pizza for første gang. Tipper vi var 13. Hun handlet inn, blant annet paprika. Da hun kom hjem oppdaget hun at den jævlig dyre paprikaen var hul inni!! Hun tok den med seg til butikken og klagde og butikkmannen holdt maska, beklagde og ga henne en ny paprika. Da hun oppdaget at den også var hul, ringte hun til meg og klagde. Jeg lo så jeg ikke kunne svare på nokså lenge LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at markene kom opp fra hullene sine når det regnet fordi at da var det så fint og glatt på overflaten så det var lettere for dem å bevege seg. Først når jeg begynte på Ex.phil og det ble brukt som eksempel fikk jeg vite at det er fordi de ikke skal drukne i hullene sine som blir fylt med regnvann... Heldigvis hadde jeg ikke sagt noe, så det var ingen som fant ut av det, det hadde vært veldig flaut som fersk på universitetet! ;-)

 

Og så trodde jeg at man sa "tøffere enn toget" fordi toget var skikkelig tøft og kult, det gikk ikke opp for meg før jeg var voksen at det var fordi toget lager "tøff-tøff"-lyd... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kjent med ei jente som hadde bodd i Hamar i flere år og hun var godt oppe i 20 årene.

Hun påsto at Hamar lå ved havet. Hun gav seg ikke på dette fordi hun hadde selv sittet på brygga og sett på båtene. Vi prøvde å forklare at Mjøsa var en innsjø, men da ble hun sint fordi vi kverulerte. Innsjø og hav var jo det samme, mente hun.....

 

Samme jenta visste ikke at nord Norge er den nordligste delen av Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk usikker på hva 1 og 2 stemme i kor er...dvs, hvordan man lager 2 stemma..../ hvem lager den?? Tør ikke spørre noen, har sunget i kor selv...1 stemma..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 stemme er de som synger den høyeste stemmen av melodien, mens 2 stemme synger den laveste når man synger to stemt. Kan bli opptill 5-6 forskjellige stemmer i et stort kor.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En komponist eller musiker eller annen musikalsk person, arrangerer et musikkstykke eller en sang for flerstemmig kor.

1.stemme er som regel melodien. Så kan det være både overstemmer og understemmer i forhold til den. For de musikalske kommer dette mer eller mindre av seg selv. Det er veldig gøy når folk bare impulsivt stemmer i med flerstemmig sang.

Det holder dessverre på å forsvinne i vår kultur, fordi vi tror vi er med i en eller annen konkurranse så snart vi begynner å synge. Poenget er å bare leke seg med en melodi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...