Gå til innhold

Hva har du ikke visst, som alle andre tilsynelatende vet?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bodde til jeg var 5 år på en vei som het Peter Freuchens Vei, men trodde inntil jeg var nesten 20 at jeg hadde bodd på Peter Frøkens Vei :) (Da leste jeg om han i National Geographic eller noe sånn, og plutselig sa det klikk ;)

 

Jeg viste heller ikke hva Levi's var i 5. eller 6. klasse og da måtte jeg lese noe høyt i engelsk hvor Levi's var nevnt og spurgte hva det var, ble mye latter i klassen da ;)

 

Jeg trodde også at mannen min tullet med meg da han siste vinter (da jeg var 28 år) fortalte et eller annet om skiflyging, "haha hvem er det som tror på at det er en sport?" ;) Til mit forsvar er jeg ikke norsk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne på godt over tretti år skulle lage brownies og spurte uskyldig om det var bakepulver som var det hvite på toppen av kaken som hun ofte hadde lagt merke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På barneskolen fikk jeg kjeft i klassen for å banne. Jeg var noe usikker på hva det var jeg egentlig hadde sagt feil og lovte dyrt å hellig at det skulle jeg aldri si igjen. Det løftet holdt jeg til neste time og ble da truet med å bli kastet ut på gangen. Jeg skjønte da endelig hvilket ord det var jeg hadde sagt. Ante ikke at det var å banne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en sommer for lenge, lenge siden, at sangen "I'm horny" var veldig populær. Jeg sang denne høyt og tydelig dagen lang, helt til en venninne forklarte meg at horny betyr å være kåt, og rynket på nesen. Jeg stod der som et spørsmålstegn, for jeg visste verken hva kåt eller horny betød:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg forsto ifjor at "kom ån ketsjup" kjem av "come on, catch up!"

 

Også trudde eg lenge at den sangen til duranduran eller pet shop boys (eller kven det no er) kor dei synger "lift me up, lift me up" var "lesbians lesbians" haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At sangen "I hate Mondays" handler om den 16 år gamle jenta som skøt og skadet og drepte både voksne og barn i USA på 70-tallet. Fordi hun "hatet mandager". Jeg syntes sangen hørtes så lystig ut, og trodde den handlet om en "kul" mamma som fikk et innfall en dag og holde barna hjemme fra skolen en mandag slik at de bare skulle kose seg:) fordi hun hatet mandager. Men det var før jeg lyttet til teksten. "I want to shoot".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og ei venninne løp rundt og sa mora til .... er ei hore!!! vi visste ikke hva det betydde,da var vi vel nesten ti år...da vi fikk forklart dette av en eldre nabo ble vi helt sjokkert! Ropte det ikke rundt i nabolaget lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15:02

 

Jeg trodde "kom an ketchup" kom av at ketcup er moste tomater, jeg..

Synes det høres mer forkuftig ut enn din versjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vitsen med "Come on, ketchup" har vel dobbel bunn. Den har helt klart med tomatmos å gjøre, samtidig som den også kan bety "Catch up!"

 

Jeg var redd for å være unormal, og søkte på nettet etter bilder av klitoris og kjønnslepper. Fikk dermed vite at det jeg alltid hadde trodd var klitoris, egentlig var kjønnslepper :-) Æsj også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15.45. Jeg leste opp teksten din til samboeren, og holdt på å le meg i hjel. Han syns overhodet ikke dette var morsomt. Han trodde også det het HelvettesSILD. Haha! :D

 

Da jeg gikk gravid fikk jeg vite at babyen alltid skal ha lue på når man er ute. Uansett årstid. Jeg fikk også lære at babyer ikke bør bruke pute. Husker at når jeg fikk vie dette så tenkte jeg "Burde jeg vite dette? Jeg komme til å bli verdens dårligste mor..."

 

Jeg har alltid trodd det heter Piggsvin, men så heter det altså Pinnsvin! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer ikke på noe med meg selv med engang, har sikkert flere, men trenger mer tenketid.

Men kan ta en om en venninne først:

hadde en venninne på besøk hjemme hos meg når vi var rundt 15. vi hadde spist koteletter eller noe sånt, og hun likte ikke maten. jeg sa da at hun kunne bare gi det til hunden, hvorpå hun sjokkert spurte:

"Spiser hunder kjøtt?!"

Jeg: jaaa, tenk nå bare, hunder stammer fra ulver og dingoer

Hun: Åja, jeg tenkte det var kaniner....

 

jeg tror den der virkelig satte standarden for mitt syn på henne, dum som et nek....

 

ei anna jeg kjenner ble lurt trill rundt av kjæresten da hun så et merkelig byggverk og lurte på hva det var. Det var vel igrunnen en silo eller noe sånt, slags fabrikk, jeg aner igrunnen ikke hva det er. Men et ganske høyt, rundt bygg ihvertfall, med en stige på utsiden, og noe som ligna på en liten fjøs på toppen. Dette utnytta kjæresten hennes til de grader, og forklarte at dette var en sauefjøs, og sauene måtte på klatrekurs før de kunne klatre opp stigen til fjøsen på toppen. Hun trodde det selvfølgelig, og hun er igrunnen ikke noe bymus, så det er helt utrolig at hun kunne gå fem på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok tid før jeg forstod at man kan bruke VISA-kortet til selvbetjening ved bensinpumpa, og bare kjøre videre etterpå. Var for vanskelig å begripe at man kunne gjøre det uten at en ansatt stod ved siden av.

 

U2 uttalte jeg lenge som "U to", og trodde at det var ei anna gruppe som het "You Two". Det var naturligvis mange ting man ikke forstod som barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe tingeling87...! Jeg digga også den sangen på den tiden. Men jeg fikk fortalt hva det betydde av storesøstra mi. Eller jeg visste hvertfall at det hadde med sex å gjøre. Spilte denne høyt å jomet med. Plutselig sa mamma til meg: " Jeg hører hvilken sang du har på".... (jeg ble kjemepeflau) Å så begynte hun å synge "oh honey, honey,honey,honey...." Jeg bare nikket å smilte. (heldigvis var ikke hun en kløpper i engelsk) Jeg tror jeg stoppet å spille den mens mamma var hjemme etter da hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er virkelig ikke god i engelsk. Helt frem til 10 klasse trodde jeg at "Du" på engelsk ikke ble skrevet "you" men "yo".

Dette hadde resten av klassen kjempeunderholdning av, og ingen fortalte meg at jeg skreiv feil.

Da jeg gikk i 9 klasse motet jeg meg virkelig opp for å sende valentinsbrev til drømmeprinsen min. Der stod det følgende: " I love yo Simen". Så det var vel ingen tvil om hvem som hadde sendt dette brevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...