Gå til innhold

Hva har du ikke visst, som alle andre tilsynelatende vet?


Gjest

Anbefalte innlegg

Selv visste jeg ikke hva kondomer var før jeg gikk i 4 klasse. Hver gang noen nevnte "kondomer" kniste jeg tappert med, livredd for å bli gjennomskuet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg visste ikke at man skylte nykokte egg i kaldt vann fordi de skulle slutte å koke inni før jeg var ca. 20 år.

Jeg hadde alltid bare gjort det fordi mamma gjør det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde man la dem i kaldt vann for at skallet skulle løsne lettere til jeg var 29. Altså til nå. Hehe...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ante ikke at kuer ble insiminert av dyrlegen.. :P Trodde de løp lykkelige rundt på et jorde, og hadde seg bak en busk med en eller annen okse.. Haha.. Fikk helt sjokk når samboeren min som er fra gård fortalte dette. Var vel en 18år da.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan jo hende at det også er en effekt, men hvis du f.eks. skal ha bløtkokt egg, og ikke legger dem i kaldt vann, så vil de etterhvert bli hardkokt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å tro at noen kuer gjør det.. :P Haha, men de vanlige melkekuene rundt om i norske fjøs blir insiminert..

 

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var den aller første setningen svigermor sa til meg: Æ har akkurat vært i fjøsen å inseminert ei ku! (mens hun tok meg i handa og hilste... uuuusj...)

 

Kommer ikke på noe om meg selv - noe er det - kommer bare ikke på. Har en venninne som tror alt mulig rart. En venninne trodde at det var vanlig at mennesker spiste morkaka etter fødselen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I andre gym hadde vi en novellelesning på engelsk som handlet om et ektepar hvor hun gjorde alt og han bare dovnet seg. Etterpå skulle vi skrive en analyse av novellen, hvorpå jeg hånet forfatteren litt og sa at ærlig talt, jeg var ganske sikker på at det ikke fantes noen slik dame som fant seg i en slik oppførsel fra mannens side. Det var helt plent umulig for meg å forestille meg. (Læreren min skrev i kommentaren at hun var redd dette var en trist virkelighet for mang en kvinne, men jeg trodde ikke noe på henne)

 

....før jeg ble slik selv...kommer aldri til å glemme den novellen! Could have been me, in a near future...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, har nettopp oppdaga at det er mange (?) som faktisk gjør det, spiser morkaka. Den blir kokt, tørket og lagt i kapsler. Så spiser man den sakte men sikkert....dyra gjør jo det, og det skal være meget bra for amming og barseltid generelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mye jeg har blitt fortalt men alltid tenkt at det var kødd.

 

Bl.a at griser har korketrekkertiss. Den lo jeg godt av mange ganger helt til jeg faktisk så en.

 

Samme som den gangen jeg skratta høyt da søstra mi satte på Atom Heart Mother av Pink Floyd, et album som hadde gått meg hus forbi selv om jeg er ihuga Pink Floyd-fan. Albumet begynner med sangen med samme tittel og den starter med et orkester, senere gitarsolo, så et stort kor m.m. Jeg lo hver gang for jeg tenkte at det var jo litt av en spøk. Pink Floyd, *skratte skratte*. Helt til jeg så coveret.

 

Og jeg visste ikke hva en kuruke var for noe. Jeg turte jo ikke spørre noen heller, så jeg kom med denne:

Meg: "Odd Kjell er passe teit da, han veit ikke hva en kuruke er!"

Venn: "Haha"

Meg: "Jeg skal late som om jeg er Odd Kjell også er du meg også forklarer du hva det er og jeg skal vise deg reaksjonen hans.."

 

Le Patetique.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA, hysterisk!! Det visste ikke jeg heller... har aldri tenkt over det..

 

Dette er jo mer uintelligent fra min side, men jeg var vel 28 når det gikk opp for meg at frisyren "hanekam" heter det fordi den ser ut som en... ja.. hanekam...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg, men andre:

 

På barneskolen var det en gutt i 5. klasse som hadde vært i en container bak matbutikken og funnet flere esker med tamponger. Kult! tenkte han, og pyntet sykkelen sin med dem og syklet av gårde. Litt kljipt at vi andre visste hva det var...;p

 

Venninna mi stoppet plutselig opp en dag vi gikk tur, og utbrøt

-ÅH, er det DERFOR de kaller dem krydderjentene?!?

-Hm?

-Krydderjentene, altså SPICEgirls!

-Eh, ja.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting til, jeg var godt i 20 årene når det gikk opp for meg at ordet "bootleg" ifm. bukser er fordi benet på buksen er så vid at det går over skoen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...