*Stinemor* Skrevet 7. november 2009 #1 Skrevet 7. november 2009 Er det noen her som har opplevd flimring for øynene under graviditeten?
stinis1973 Skrevet 7. november 2009 #2 Skrevet 7. november 2009 Til stine fra stine..... jeg har ikke hatt flimmer for øyne men en skygge som er kommet og vil forbli... skal ikke skremme deg altså dette fenomenet mitt var blodpropp på netthinnen. PS er under behandling med blod fotynnende osv... før jeg oppdaget det leste jeg endel fordi jeg hadde en periode veldig lavt blodtrykk og det kan gi sympt som "flimmer" Kontakt kegen din å sjekk dette, ca bare dette LYKKE TIL
snurretassa Skrevet 7. november 2009 #3 Skrevet 7. november 2009 Hei, jeg hadde dette da jeg var ca 12 uker gravid. Det forsvant da jeg la meg på sofaen og lukket øynene i fem mnd. Legen trodde først jeg hadde fått migrene, men da hun kjente på musklene i nakke og rygg sendte hun meg til fysio. Jeg hadde også høyt blodtrykk. Jeg var fryktelig stiv og anspent, så hodet fikk ikke nok blod (eller noe sånt). Det kan også være symptom på svangerskapsforgiftning, så sjekk det ut! Men trenger ikke være noe alvorlig, tror det er ganske vanlig når man er gravid.
snurretassa Skrevet 7. november 2009 #4 Skrevet 7. november 2009 Ha ha, jeg trengte heldigvis ikke slappe av i fem MND før det forsvant... Fem minutter holdt :-)
comeback Skrevet 8. november 2009 #5 Skrevet 8. november 2009 Hei, jeg har hatt noe som kalles øyemigrene- det ligner på såkalt aura som man også kan ha med vanlig migrene. Det kan oppleves som prikker eller stjerner som vibrerer- som en bue i siden av synsfeltet- mulig plassering er forskjellig fra person til person. Hos meg varer et "anfall" ca en halvtime. i tillegg til flimmer får jeg følelsen av litt tunnellsyn og anelse blind flekk. Jeg hadde dette en god del i tenårene, og det er vanlig at det kan komme oftere under graviditet pga hormoner. Jeg hadde det en god del mer i et tidligere svangerskap. Første gangene jeg hadde det ble jeg skremt, og utrolig nok kunne ingen si hva det var. Senere har jeg funnet ut at det er øyemigrene. Det skal ikke være noe å bekymre seg for. Noen får hodepine etterpå, og det er da migrene med aura, men hos meg er det ikke forbundet med påfølgende hodepine, og det er da altså bare øyemigrene.
SophieH Skrevet 9. november 2009 #6 Skrevet 9. november 2009 Jeg har opplevd flimring hvis jeg har reist meg opp av senga for raskt om morgenen (prøver å gjøre det så kjapt som mulig, siden jeg har det iskaldt på soverommet... ). Men det er bare et par sekunder med svimmelfølelse og flimring, det går over veldig raskt, trenger ikke å legge meg ned eller noe, bare stå i ro til jeg har funnet balansen igjen. Jeg er ikke bekymret for dette, siden det går fort over og ikke skjer i andre situasjoner. Men det er klart, du bør se an i hvilke situasjoner flimringen oppstår og hvor lenge den varer osv. Hvis du er bekymret, snakk med legen din. Bedre en gang for mye enn en gang for lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå