Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Kan man lage sveler? Pannekaker? Lapper? Eller hva? Hvor mye koster de?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Sveler, flatbrød, lefser, lapper. Ja, det som kan stekes der. fisk, kjøtt, grønnsaker. Det meste kan lages:) Jeg har fått min i gave, men tror den kostet rundt en 1000-lapp:)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Er den verdt det? Bruker du den ofte?
Elinlita Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Man kan lage flattbrød, sveler, pannakaker, lapper (nam,nam). Du får kjpøt en ny for 1700-2500. Kommer an på hvor stor.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 Jeg bruker den ikke så ofte som jeg kunne, kanskje, men er glad for at jeg har den:) Vi er så få i huset her:) Hjemmelagde flatbrød er bare snop da:) Og da trenger en takke. Jeg har ikke prøvd så mye annet enn flatbrød og lefser. Men jeg syns sånt er viktig å lage for de neste generasjonene, slik at tradisjonen ikke dør ut med min generasjon. Jeg har fått skryt for mine lefser og flatbrød av "kjennere";)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #6 Skrevet 2. november 2009 De du legger rett på stekeplata koster ca 1000 kr, de elektriske det dobbelte.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #7 Skrevet 3. november 2009 Har sett en på tilbud nå til 900-1000 kr. Kjempegøy å steke pannekaker på takke til alle ungene ute. Det går raskt, og en slipper å være inne på kjøkkenet.Det gjorde min mor. Derfor har jeg lyst på det.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #8 Skrevet 3. november 2009 Har sett en på tilbud nå til 900-1000 kr. Kjempegøy å steke pannekaker på takke til alle ungene ute. Det går raskt, og en slipper å være inne på kjøkkenet.Det gjorde min mor. Derfor har jeg lyst på det.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #9 Skrevet 3. november 2009 Har sett en på tilbud nå til 900-1000 kr. Kjempegøy å steke pannekaker på takke til alle ungene ute. Det går raskt, og en slipper å være inne på kjøkkenet.Det gjorde min mor. Derfor har jeg lyst på det.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #10 Skrevet 3. november 2009 Strengt tatt så kan man steke det meste på en takke, men praktisk er det ikke. Pappa kjøpte en takkelignende sak for noen år siden. Det er ingen takke, men samme prinsipp. Den har blitt brukt til å steke pølser og andre ting som ikke er så vanskelig å lage ute. Ypperlig å ha på bordet så alt holder seg varmt. Jeg skal prøve å oppdrive min bestemors gamle, håper min søster har den i kjelleren enda. Den har ikke vært brukt siden sist jeg stekte lefser på den. Og det kommer nok ikke til å bli stekt annet enn lefser der. evt lage flatbrød på.
soleia Skrevet 3. november 2009 #11 Skrevet 3. november 2009 Med mi takke fylgde det med eit oppskrifthefte, der det stod oppskrift på svensk tynnbrød med rugmjøl. Desse liknar på polarbrød og er populære her i heimen. Oppskrifta er med lyst rugmjøl, men me likar faktisk best å ha i litt sammalt rug. Eg bakar og gode tjukklefser etter oppskrift frå oldemor. I tillegg til tradisjonsmat som lefser, potetkaker, flatbrød og pannekaker kan ein lage feks nanbrød og tortillalefser på takke. Dette har eg ikkje prøvd enno. Åhh.. no vart eg inspirert til å ta fram att takka som har stått parkert ei stund.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #12 Skrevet 3. november 2009 Jeg baker lefse, potetlompe, flatbrød, tykklefse, kakelefse, ( søtere lefse til å bruke med sukker og kanel). Bruker min takke hver gang en i familien går tom for noe av det jeg steker på den. Min er elektrisk og kostet 1000 kr på tilbud,
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #13 Skrevet 3. november 2009 Bestemor laget alltid verdens beste potetlomper hver høst... Ellers kan du bruke den til alt fra å steke store mengder kjøttkaker for nedfrysing, til lapper og alt annet som er nevnt over her:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå