Gå til innhold

Flere igjen her inne???


maizi

Anbefalte innlegg

Hadde termin for åtte dager siden, men ingenting skjer. Er også helt umoden:((((

Blir ikke satt i gang før over helgn så stor fare for at det blir novemberbaby:((

 

Sutre, klage, hehe

 

Flere som er lei??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lei lei lei lei leilei lei lei lei lei lei........

 

Ja er 6 dager siden termin i dag... Riktignok vært skikkelig sammentrekninger i magen i dag, samt slimpropp/tegning - men det er nok pga jordmor tøyde i går. Har du også fått den behandlingen- heter vel egentlig stripping (?)?

Men det kan nok hende det blir en november baby her også...

Ikke så mange igjen av oss her inne nå lenger tror jeg.

 

Formen fin ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er. Termin på lørdag, men alle har sagt jeg var heldig om jeg kom meg til uke 37, og at jeg nok måtte regne med prematur fødsel, føles det som om jeg har vært klar veeeeeldig lenge. Har hatt masse kynnere regelmessig siden før helgen i timesvis hver kveld og natt, men stopper opp hver gang. Og nå er det ingenting. Blir nesten litt deppa av dette her, vil så gjerne bli ferdig med dette svangerskapet og få møte lillegutt sånn at jeg kan begynne å fungere igjen. Har så dårlig samvittighet overfor datteren min og mannen min, selv om jeg vet at det jo ikke er min feil. Men GLEDER meg til det er over! Får håpe det blir oktoberbabyer på oss alle sammen, selv om jeg tviler for mitt vedkommende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føyer meg inn i rekkene av de som begynner å bli lei og utålmodig. Selv om jeg ikke har termin før på lørdag. Jeg har trodd, følt og fått tegn på at gutten skal komme lenge nå...., men akk...., han lar vente på seg gitt!!

 

Lurer på hva som skremmer ham fra å komme ut? Svineinfluensa? Finanskrise? Miljøkrise? Beats me! Han ligger nemlig riktig vei, med hodet godt plantet langt ned i bekken. Så langt ned at det kjennes ut som han detter ut når jeg reiser meg;) Thihi.

 

Lykke til til alle som fortsatt venter! Uansett: det er ikke mange dager før vi er nødt til å føde alle sammen!! Hva er vel ca 14 dager når man har ventet i 9mnd? (Ok, vet det føles lenge, men........)

 

Til bergen81: er du bosatt i Bergen og skal føde på Haukeland? I så fall kan det jo hende at vi treffes?! Jeg holder en knapp på storken, men det kan jo bli føden....??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Jeg er her jeg også. 5 dager på overtid. Barn nr. 3 og jeg har aldri gått over tiden før og begynte å vente 10 dager fø termin.

Har mens murringer og knallharde kynnere hver eneste dag og jeg roper "ulv ulv" til samboer jevnt og trutt men så dabber det hele av, sånn har det vært i snart 3 uker nå :-)

Men, kanskje i dag, kanskje ikke.

 

Lykke til alle sammen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ja, satser på Storken jeg også, det er i allefall planen. Har hørt mye positivt om å føde der, så håper det kan la seg gjøre. Men det spørs jo helt om han har tenkt å komme ut av seg selv eller ikke. Hehe, har jo enda mange dager å gjøre det på, men kjenner at resignasjonen og pessimismen begynner å få overtaket. Synes nesten jeg har mindre tegn nå enn for noen dager siden. Han har lagt langt nede i bekkenet i to-tre uker nå, og jeg har hatt vonde kynnere siden uke 20, så føler egentlig at jeg burde født alt..

 

Kanskje vi får gleden av å føde i kor i løpet av helgen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 dager på overtid her.. Har de 2 siste døgnene hatt vonde kynnere, våknet av dem på natten og sånn, så jeg tror hele tiden at noe er på gang, men så blir det borte...

Begynner å bli skikkelig frustrert jeg. Har en datter på 16 mnd fra før, så jeg har hele tiden fått høre at med så tette svangerskap vil nok nestemann komme i god tid før termin. Sist ble jeg satt i gang 9 dager over termin, håper å slippe det denne gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og se at det er flere som venter:)

Jeg er i fin form,men gruer meg mer og mer til fødsel for hver dag som nærmer seg. Har stooor baby og vil ha han ut, nåååååå.....

Skal på ny overtidskontroll i morgen, men de gjør nok ingenting da heller.

Skal forresten også på KK, så da kan det være at jeg ser et par av dere:)

 

Du som nesten var like mye over termin som meg: Hvilket opplegg har de for deg fremover??

 

Lykke til alle sammen, ikke lenge igjen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1 uke på overtid i dag, og opplegget videre er at jeg ringer jordmor på mandag hvis det ikke har skjedd noe ennå. Hun vill da ta en sjekk og bestille time på sykehuset til den 4.november for overtidskontroll. Og det håper jeg vil si at jeg blir satt igang den 4.november hvis det ikke har skjedd noe ennå

 

Min mor ble satt igang begge gangene, så sjansen er jo ganske stor for at jeg også må det. Og da kommer jeg til å takke ja til det om en uke, men håper virkelig at det skjer noe før!

 

Hvilket opplegg har de for deg videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bra at du kjenner murringer, det må vel bety at noe skjer???

Skal som sagt på kontroll i morgen. Og om de har kapasistet og om jeg møter på en forståelsesfull lege så mulig at de setter inn ballongkateter for å starte modningsprosessen. Men jeg måtte ikke ha for store forhåpninger sa legen. Så jeg blir vel sendt hjem i morgen også:(

Isåfall vil de sette kateter mandag også inn tirsdag for tabletter. Da er jeg 14 dager over termin og babyen min var 4,3 kg til termin.... Auuuuu sier jeg bare.....

 

Er såpass umoden at de kan ikke strippe eller noe, så det blir vel full pakke med både induksjon og igangsetting denne gangen også. Men bare jeg blir ferdig snart så er jeg fornøyd.

 

Har du født før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg håper murring betyr noe, men synes det har murret lenge nå...

Ble du satt igang sist gang også? Startet de like tidlig med "behandling" da også?

 

Jordmor snakket om overtidstime på dagen 14 dager etter termin, men håper da at det er snakk om fødsel kan settes igang og ikke bare samtale.

 

Jeg er morden og ble derfor strippet, men eneste resultat er veldig mye veldig slimete utflod. Men det betyr vel at livmoren jobber,,, håper jeg.

 

Er førstegangs, så vet veldig lite hva jeg går til. Men begynner å glede meg nå til at man kan begynne på siste etappe av graviditeten.

 

4,3 kg til termin,,, hørtes ikke veldig godt ut, men siden du har født før så går det kanskje greiere. Var din første også stor?

Vesla her lå ann til 3,6 til termin, så er vel rundt 3,8 kanskje nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg fødte ble jeg ironisk nok satt i gang pga lite barn og manglende fostervann, i uke 39. Så helt nytt for meg dette med stort barn og overtid:)

HAr ekstra oppfølging denne gangen pga dårlig morkakefunksjon sist. de er spesielt obs nå på slutten og skal derfor gå annenhver dag og sjekke at baby har det bra.

 

Vi er nok mammaer begge to i løpet av neste uke. Kanskje tilogmed i løpet av helgen. Herlighet, er jo spennende. Lengter så utrolig masse etter å få holde gutten min og komme hjem og starte det nye livet vårt:))

 

Hvor skal du føde?

Jeg føder på KK og trodde det var det eneste sykehuset i landet som lot de gravide gå 14 dager over termin før de gjorde noe??

 

Krysser fingrene for at jeg treffer på en lege i morgen som syntes det er på tide at lillegull kommer ut etterhvert!!!

Så håper jeg du får rier i løpet av natten så du får hilst på din lille så fort som mulig!!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått med deg i dag? Fått vite noe mer angående igangsetting?

 

Leste i annet innlegg at du har blitt strippet. Jeg ble det hos jordmor på tirsdag, men det eneste som skjedde var at det kom veldig mye veldig slimete utflod etterpå. Noe sterkere kynnere, men i dag er det ingenting igjen.... hem....

Jordmor sa at strippingen kunne sette igang fødselen den kvelden, eller kun hjelpe til med prosessen. Synes du det var vondt?

 

Tror nok at det ligger ann til at det blir november baby her altså,, hvis det ikke er rolig før stormen :o)

Men som du skriver så burde vi ha nurkene ute i løpet av neste uke!

 

Jeg skal føde i Drammen, og der lar de en gå 14 dager over ultralydtermin. Mensterminen min er 2 dager før, så det blir en del dager over. Trodde 14 dager var det vanlige? Leste akkurat i bladet GRAVID om et sykehus som hadde 11 dager, men fikk inntrykk av at 14 dager var det normale. Men det kan hende jeg misforstod.

 

Spennende dager imøte iallefall :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du!

Vært på kontroll i dag ja og barnet har det bra. Derfor velger de å vente med å sette meg i gang. Men som du har fått med deg så¨strippet legen meg. Blør litt nå etterpå, og har en del kynnere men det har jeg til vanlig også. Så merker egentlig ingenting. Var ikke direkte vondt, men ubehagelig kanskje.

 

Fikk beskjed i dag at så lenge alt står bra til med både mor og barn så kan man gå 14-17 dager over.... syntes dette er veldig lenge jeg da.

En som tipset meg om at ananas skal være effektivt for modning, kan jo ikke skade å prøve:) nå skal alt prøves, hehe

 

Ja om vi skal få oktoberbabyer så må det snart skje noe, tiden renner snart ut........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Hvordan er ståa hos deg? Fungerer strippinga og ananasen?

 

17 dager over hørtes mye ut... Får håpe det skjer noe i helga, eller at du blir satt igang på mandag.

 

Jeg har hatt en del kraftige kynnere i natt og mensmurring, men fortsatt ikke mer.... Så det blir nok en november baby :o)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Har kjent lite eller ingenting etter strippingen. Men isted kom jammen slimproppen. Hadde ikke sånn sist, men er ikke i tvil om hva det var. Murrer litt i rygg og mage, og det har jeg ikke hatt før. Men leser jo om de her inne som mister slimpropp og går med murringer i ukesvis uten at noe skjer så har ikke de store forhåpningene. Men når man er 42 fullgåtte uker så får man vel ha lov å håpe:)

 

Ananasen var ihvertfall god, så får vi håpe den har en tilleggseffekt:)

 

Begynner å tro at det er et innbilt svangerskap, hehe

 

Vi får krysse fingrene for magevondt i kveld og baby i natt for oss begge!!!! Alt kan skje ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA jeg har også vært inne på tanken innbilt svangerskap i dag, bare lagt på meg mye, med mye levende luft i magen hehe

 

Jeg trodde slimproppen min gikk for noen uker siden, men etter strippingen på tirsdag så fant jeg ut at den ikke hadde gått, men gikk da - uten tvil for å si det slik.

 

Spennende å se om det skjer noe mer hos deg i kveld!

 

Hos meg murrer det mer enn vanlig rundt hofter og rygg, så det er vel lov å håpe på at det kan bety noe.

 

Ja, alt kan skje, så jeg sender litt fødestøv din vei også :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får holde hverandre oppdatert! Og for sikkerhetsskyld så får du litt fødestøv tilbake;)

 

Så satser vi på at vi våkner med skikkelig vonde rier i natt!

 

Må jo være vår tur snart, altfor mange som sniker i køen her, hehe

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvordan går det med deg?

 

Våknet her med veldig utflod som har vart utover dagen, så egentlig litt usikker på om det kan være forstervann. Ser det ann litt.

Ellers er det sterke kynnere, men ikke så mye mer :o(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅÅÅ spennende... Krysse fingrene for at det snart sier spæsj og du ikke er i tvil om vannavgang...også rier da...

 

Lykke til Draumsyn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, krysser fingrene for at det virkelig er fødsel på gang!!

 

Svarte deg i den andre tråden, maizi, heier masse på deg også, synes det er på HØY tid med litt føding for oss alle nå altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er fødselen igang - vannet er gått og jeg har vært på føden i ettermiddag:o)

 

På føden ble det bekreftet at det er vannet som er gått. De sjekket at alt er bra med baby og meg, og vi skal møte opp igjen kl.08.00 i morgen. Hvis det ikke starter noe i kveld/natt vil de starte med å gi meg modningspiller i morgen. Og da blir jeg på sykehuset til vesla har kommet til verden. Jordmor sa vi måtte være innstilt på å ha tålmodighet.... skal bli noen spennende dager fremfor oss :o)

 

Sender mye fødestøv til dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, heldiggris! Masse, masse lykke til, håper du får en flott fødsel! Så utrolig spennende, håper på at vi andre kommer etter veldig snart! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra Draumsyn!!! Snart er du i mål!!! Hvile deg masse nå før riene virkelig setter inn. Lykke til, så gleder jeg meg til å lese fødehistorien din om noen dager:)

 

Bergen81:

Takk for all sympati!! Syntes litt synd i meg selv nå ja:) Skal på 3. overtidskontroll i morgen og tror jeg skal hyle og skrike litt. Nå må noe skje snart!

Hvor mye er du over?

Regner med du også skal føde på KK pga nicket ditt, så håper bare du slipper å gå like mye over som meg, de er ganske restriktive på KK.

 

Ønsker deg masse lykke til og håper du snart er i mål du også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare to dager over, så sånn sett er det ikke synd i meg;-) Men alle leger og jordmødre har fortalt meg at jeg kommer til å føde for tidlig, det var lenge opplest og vedtatt at det ble prematur fødsel, men mot alle odds sitter jeg altså her over terminen. Så har ventet på fødsel ganske lenge kan man si. Er selvsagt sjeleglad for at det ikke ble prematur baby på oss, men det har såklart slitt på både tålmodighet og humør og gå sånn i uvisshet så lenge. Og formen er elendig.

Skal også på KK, ja, håper jeg slipper å bli satt i gang. Får satse på at noe skjer for deg i løpet av natten, hører jo at noen skryter sånn av denne fullmånen..

 

Lykke til på kontroll i morgen, kom gjerne med en oppdatering! Selv om jeg håper du slipper å komme hjem for å skrive oppdatering, men heller kan få møte babyen:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...