Gå til innhold

Da er jeg tøyd og fått svineinfluensa vaksine, bare å vente nå


Draumsyn

Anbefalte innlegg

Er i dag 5 dager siden ultralydtermin og jeg ble tøyd hos jordmor. Noe som overraskende ikke gjorde noe vondt. Og hun tok på hode til vesla :o)

 

Jeg hadde egentlig ikke planer om å ta svineinfluensavaksinen siden jeg er for at kroppen ordner opp selv, men jordmor anbefalte å ta den selv om fødsel kan være nære.

Ble overbevist om å ta den da jordmor sa at tar jeg den nå så vil babyen opparbeide imunitet for influensaen og være bedre rustet. Og vi vil da slippe å bekymre oss når alle har lyst til å ta en titt på den lille utover vinteren.

Vaksinen er jo en død versjon av viruset som man skaper imunitet for som overføres til babyen.

Så da spørs det når hun kommer og hvor mye imunitet hun vil få....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har blitt anbefalt av min lege å ikke ta vaksinen da man ikke vet noe om bivirkninger, for meg eller fosteret.

Og det er vel egentlig sånn at dersom man har svekket immunforsvar eller er i risikosonen, som f.eks nyfødte, så kan man bli syk av vaksinen...

 

Det er jo det samme med denne vaksinen som med vanlig influensa vaksine, man kan bli syk av vaksinen..

 

Tar ihvertfall ikke sjansen på å ta den.. Og er veldig glad for at det er valgfritt så man kan gjøre som man vil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...