♥ gammel [p]røver ♥ venter 2! Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Uff, jeg er selvfølgelig skikkelig deppa og ble hjemme fra jobb i dag... Jeg hadde som tidligere nevnt bitte litt brun utflod fredag for 1 1/2 uke siden, men det sluttet etter få dager. Fikk litt brun utflod igjen søndag kveld. I går (6+1) fikk jeg UL på sykehuset da jeg var så bekymret pga litt lav stigning i hcg fra 438 til 889 på 3 dager og siden jeg har mistet (MA 2) ganger tidligere, senest i begynnelsen av juni i år. På UL så legen kun fostersekk, men ingen fosteranlegg så da mente hun (og Klinikk Hausken da jeg ringte dem etterpå) at fosteret har sluttet å utvlikle seg... Tok ny hcg prøve samtidig og den hadde økt til 1848 (fra 889 på torsdag), så det er jo alt for lav økning. Det er likevel fortvilende når en har økning, men det var visst helt normalt selv om utviklingen av fosteret har stoppet opp siden morkaken kanskje fortsatte utviklingen litt til allikevel... Skal visst ta ny blodprøve i mrg, men jeg skjønner ikke helt vitsen... Jeg vil helst ikke ha utskrapning for det var etter utskrapning (pga av MA) for nesten 4 år siden at jeg ikke har klart en eneste gang å bli gravid på egen hånd... Før det ble jeg gravid på 1. og 2. forsøk + et "uhell" hvor vi egentlig ikke prøvde som endte i MA... Mine hcg tall: 4+0 = 40 4+3 = 78 5+0 = 438 5+3 = 889 6+1 = 1948 Nå er det skikkelig vanskelig å være positiv og hva er sjansen for at jeg blir gravid på 3. IVF forsøk når jeg ble gravid på de to første (men mistet...)? Jeg fikk ca 25% sjanse pr forsøk, så nå føler jeg at jeg har brukt opp min kvote og vel så det... Jeg håper jeg orker å komme sterkere tilbake og bli gravid igjen! I så fall skal jeg IKKE hcg teste, det var en falsk trygghet... LYKKE TIL alle andre prøvere!!!
kaffeplante Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 huff da så inderlig triste greier....men kan de se om eggposen er tom eller ikke så tidlig da??? håper virkelig du lykkes på 3.forsøket da,-det fortjener du virkelig:) ønsker deg masse lykke til...vær lei deg og frustrert ei stund...så kommer du tilbake meg nytt pågangsmot snart igjen:) tvitvi sender deg masse varme klemmer:):)
nr 2 gull i magen-juli 12 Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 Kjære gammel [p]røver. Det var veldig veldig leit å høre! Det skulle jo ikke skje! Har selv erfart at fostersekken var intakt og normal, men ingen foster inni.. Helt forferdelig dette. Ta en pause fra dette, er sikkert en lur ting. Men en ting skal du ha, du blir jo lett befruktet da! Veldig mange må ha x antall forsøk før spiren sitter. Lykke til videre.
Søskenhåp adopterer Skrevet 14. oktober 2009 #4 Skrevet 14. oktober 2009 Ååå, det var leit. Men jeg ante det litt uten at jeg ville si det, jeg hadde og lav hcg for 2 forsøk siden men den dobla seg fint på alle blodprøver, men det endte i MA. Hadde også slutta utvikle seg hos meg. Vi får kose oss med de barna vi har, for du hadde vel 2 fra før?? Det som kommer etter tenker jeg nå er en bonus.
håpefull *er mamma* Skrevet 14. oktober 2009 #5 Skrevet 14. oktober 2009 Så trist GP. Må være fryktelig frustrerende. Håper du finner styrke og kommer deg gjennom dette, HVIS du ikke er gravid. For jeg regner med at det er en liten viss sjanse for at du faktisk fortsatt kan være det, siden du skal ta en bl.pr. til. Noen ganger skjer det uforklarlige ting, så jeg fortsetter å heie på deg, jeg;-) På Porsgrunn sa det at gjennomsnittet på antall forsøk, ligger på 2, ett eller annet tall, for å lykkes. Så jeg vil si du fortsatt har sjanser!!!
MK73 Skrevet 14. oktober 2009 #6 Skrevet 14. oktober 2009 Det var trist å høre, gammel prøver :-( Jeg skjønner hva du mener.. Jeg har også blitt gravid på de to forrige forsøkene mine, men mistet alle tre spirene. Jeg våger nesten ikke håpe på at jeg skal bli gravid igjen nå, spesielt gitt at jeg først hadde 4 forsøk uten tegn til graviditet. ..men håpe må vi jo! Når det skjer såpass tidlig som dette kan du fint få medisinsk abort, som er mye mer skånsomt mot kroppen (om enn tøffere for psyken). Jeg hadde det sist gang, og jeg mistet en gang mellom 8 og 10 uker på vei. De fleste sykehus vil anbefale deg medisinsk abort når det har gått galt såpass tidlig. Tenker på deg.
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 14. oktober 2009 #7 Skrevet 14. oktober 2009 Veldig, veldig trist - håper du finner styrke og overskudd til nytt forsøk. Klem
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 18. oktober 2009 #8 Skrevet 18. oktober 2009 Trist å lese... Vondt med den berg og dalbanen... Jeg testet positivt i sommer og trøster meg med at finner vi et babyegg så sitter det... Vi gamlingene må tydeligvis lete litt (8. søskenforsøk nå...)
Astra71 - tvillingmor Skrevet 18. oktober 2009 #9 Skrevet 18. oktober 2009 Veldig leit å høre, Gamle (p)røver! Føler så inderlig med deg. Jeg forstår godt at du er sliten og frustert akkurat nå. Du får bare sørge ferdig, så vil du antageligvis klare å løfte blikket å se framover om ikke så lenge. Det er rart med det, men vi kommer oss som regel videre, selv om det er tøffe tak i dette gamet. Det er kanskje ikke så lett for deg å se det positive i forsøkene dine akkurat nå, men det er jo faktisk ganske spesielt å ha klart å bli gravid på begge de to første forsøkene! Det er det nok ikke mange som klarer. Og som legen min sier: Den som under forsøkene blir gravid, men mister, ender som regel opp med baby til slutt! Jeg fikk positiv test på mitt andre forsøk, men mistet med det samme. Det var dette som gjorde legen min optimistisk på våre vegne. Og det er vel dermed også gode sjanser for at du er i den priviligerte gruppen som mest sannsynlig vil lykkes etter hvert! Klem fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå