Gå til innhold

Hvor lang tid tar ting etter man blir strippet, og hva er det egentlig?


emilpågang?

Anbefalte innlegg

God morgen til dere.

 

Idag er termin, og jeg har vært moden en stund. Så nå skal jeg til jordmor, hun har sagt at hun skal hjelpe meg litt igang. Vet ikke helt hva det innebærer, men regner med at det kanskje er stripping som er på tapeten?

Noen av dere som har erfaring med det, og vet hvor lang tid ting tar sånn ca etter en stripping?

Lurer egentlig på om jeg lekker litt fostervann allerede. Igår kom det MYE slim ( sorry detaljer) og nå kommer det mer, bare veldig mye mer tynt flytende.... Veldig spent på hva som kan skje idag kjenner jeg. Har veldig lyst til at dette skal være en dag å føde på!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

Jeg ble 'strippet' ved overtidskontroll u41+6 sist. Jeg hadde ca 1cm åpning, og legen snek inn en finger og løsnet hinner fra hverandre, såvidt jeg forsto. Dette var på ettermiddagen, i to-tiden. Fikk regelmessige modningsrier 05 morgenen etter.

 

Vet ikke om dette er representativt - englebarnet var ytterst motvillig til å komme ut i mitt tilfelle. Kan godt hende det har mer effekt hvis man er litt mer i gang enn jeg var.

 

Ellers kan jeg nevne at da mitt vann gikk, var det som å ta hull på en ballong. Mannen min som satt ved siden av sengen kunne høre at det sa 'poff' :) Motsatt var det ei i barselgruppen som sildret litt forsiktig i flere dager, og skjønte ikke at det var vannet som hadde gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen regel på dette. Jeg hadde to centimeters åpning, og jordmor røsket godt inni der, tok babyen på hodet sa hun. Fikk beskjed om å ta meg en tur og dra hjem. Hun trodde det ville skje i løpet av natten, eller hvertfall innen lørdag. Håper så inderlig at hun har rett!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått med 2-3 cm åpning i halvannen uke nå, blitt strippet 3 ganger og sitter nå fortsatt her med få anelser ;) så er vel veldig inviduellt det der også gitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...