Gå til innhold

5 døgn med rier- ingen bebis &%#%#%&


Linsy&snart 2prinsesser

Anbefalte innlegg

Lette rier fulgt av litt vannavgang lørdag kveld.. Dro glad og fornøyd på sykehuset søndag morgen, etter å ha telt minutter ned til 4min mellomrom på sterkere og sterkere rier hele natten. Stor var skuffelsen da det var dårlig med åpning og vi ble sendt hjem igjen etter et par- tre timer... :(

 

Nå har vi vært til vurdering 4 ganger, fremdeles vonde, sterke rier 24 timer i døgnet, men med dårlig fremgang... Og ingen igangsetting pga full fødeavd! Iflg legen vi møtte i dag hadde alle det mye verre enn meg..det sa hun etter at jeg har gått 5 netter uten søvn og satt og gråt av smerte..

 

Jeg blir snart gal!!!!!!!

 

Men tulla har det visst bra..

Er det andre som har det eller har hatt det slik??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, håper riene begynner å virke som de skal snart. Hadde det slik forrige gang, men ikke så lenge som deg. Jeg fikk heldigvis bli på sykehuset, men sov omtrent 2 timer på tre døgn pga. sterke rier som ikke gjorde noen nytte, og var allerede utslitt da fødselen endelig kom i gang. Lykke til, og håper du snart har jenta di i armene! Masse gode ønsker fra meg. Jeg fikk ihvertfall verdens nydeligste datter ut av det :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UFF dette var jo ikke noe hyggelig!!!

Jeg var sikker på at du hadde født og alt var lykkeboden med deg nå.

Hos meg er det mens murringer som går over til svake rier, jeg får trua, så gir det seg igjen. Våkner hver morgen super skuffet for at ikke noe skjedde i natt heller. Begynt å bli rastløs\ vedlig våken på nettene, så jeg sitter oppe flere timer uten sjangs til å sove. Både jordmor og akupunktør tror fødselen er rett rundt hjørnet.......Men, jeg er her jeg :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her jeg óg....

Sov i to timer og så måtte jeg opp igjen pga vonde rier %¤%¤%#&(&%

 

Jordmor som jeg har gått til for modning med akupunktur, mente jeg hadde begynnede fødepuls fredag forrige uke.. Tror hun tok feil av fødepuls og riepuls... :((

Jeg har sovet sånn ca 10 timer til sammen den siste uka, og det de sier på Riksen er gå hjem pg ta en dusj og få masse hvile (!!!!!!?????) Hvile hvordan?? Jeg ønsker ikke annet enn å få sove... Men hvordan, that´s the million dollar question!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Toril...

Vet jeg får verdens største belønning :) Men kan ikke julaften komme litt tidligere i år?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så frustrerende. Forstår ikke at de kan ta imot deg og hvertfall om ikke annet hjelpe deg med å få sovet litt, slik at du kan samle krefter til at det skjer noe!!! Forstår din frustrasjon, og dine tårer.

Jeg har ikke så ille som du, er bare skikkelig rastløs, og vil at det skal skje. Skal til akupunktur igjen kl 12 idag Fredag. Er bryllup på lørdag, men vil heller føde. Har så mye vann i kroppen nå og er så mye kvalm, så jeg tviler på at jeg klarer å kose meg i bryllup. Men, det er vel det jeg må begynne å belage meg på :-(

 

Du har all min sympati, håper virkelig at du får ting igang snart. Da sees vi kanskje på riksen likevel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

om vannet er gått,slik som hi mener det har...skal ikke babyen ut etter 1 døgn da???

kan jo ikke være der inne uten fostervannet.....går ikke med rier i 5 dager hvis det ikke er vann der inne;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært diskutert om man skal vente 1 eller opp til 3 døgn for å sette igang etter vannavgang, men jeg spurte på riksen igår og de har policy som sier et døgn. Så det er neppe vannet som har gåttskikkelig. Synes synd på deg Linsy som har hatt det sånn så lenge, håper ikke du har fortsatt med hopping og sånn, som du kanskje har sett er det mange som har advart mot dette, det er absolutt ikke bra for verken deg eller bebis og kan jo få morkaken til å løsne, forårsake blødninger og en laaaang fødsel. Håper det snart går veien for deg, sender deg gode tanker:)

 

Jeg forstår at du blir sint når legen sender deg hjem gang på gang, men de vet nok hva de snakker om. Men, ikke noe ok måte å si det, de kunne kanskje tatt et kurs i å håndtere pasienter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte og omsorg.. :)

 

Fikk smertestillende og sovetabl for natten, og beskjed om å ta ett glass vin (!) for å få hvile og sove.. Har fått sovet litt og hatt en del timer med roligere farvann ;)

 

Første jordmor vi snakket med sa det var den ytterste vannposen som hadde gått (???). Ikke har jeg visst det var to... Og ja, de har policy på igangsetting 24 timer etter vannavgang.

 

Har dere hørt om at det er en ekstra kammer med fostervann? Men jordmor var en voksen dame og virket som hun visste hva hun snakket om og at hun hadde lang erfaring.

 

Håper ikke dette ble mye syting og klaging, men er så trøtt, sliten og lei nå.. Og med smerter på toppen er jeg ikke veldig sjarmerende om dagen..

Får nesten legge til at samtlige vi har møtt på Riksen er kjempehyggelige og flinke! Med unntak av den ene kvinnelige legen..

Ingen regel uten unntak ;)

 

God natt, jenter! Og tvi, tvi for fullmåne i morgen om ikke det skjer noe før...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Linsy.

 

Sitter du våken du også nå?

Her ble det plutselig helt stille, akkurat som babyen er i mindre bevegelse, og jeg har mindre vondter :-(

Har en skikkelig mens vondt i kroppen\ryggen\rumpen, men ingen tegn til rier :-(

Nå setter jeg all min lit til fullmånen altså!!!

Aldri hørt om "2 vannposer", har de ikke snakket om å sette deg igang snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her jeg, ja...

Nei ingen igangsetting pga full fødeavd med "pasienter som har det mye verre enn meg" sitert fru innvandrer lege.. OG hun hadde hatt det riktig ille med sine to svangerskap for hun hadde hatt bekkenløsning og hadde masse trapper uten heis! Så hun var jo helt isolert stakkars (?).

Vi norske måtte bare slutte å syte, for vi hadde det så bra (!!!???)

 

Hadde skikkelig vondt i ryggen i kveld jeg, også!! Klarte nesten ikke å gå ut på badet.. Jeg gikk dobbelt!

 

Både fastlegen og jordmor på helsestasjonen ville ha meg satt i gang, men b**chen på Riksen sa nei!

 

Så her sitter jeg, tralalalalei! Tjohei!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved full vannavgang er det vanlig og sette i gang fødselen om det ikke skjer noe i løpet at 1 døgn. Å gå mer enn 2 døgn er farlig om medisinsk uforsvarlig. JM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du Linsy, nå blir jeg skikkelig forbanna på dine vegne. Syntes du skal KREVE å bli lagt inn!!!! Og få gjerne jordmoren eller legen til å være enig med deg i et skriv el noe?!

 

Dette er jo fader meg ikke mulig!!!!

 

Møkka JM du har møtt altså, hun skulle hatt seg en på trynet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det merkeligste jeg har hørt om noengang!! Hvis grunnen er at det er fullt på riksen, bør de ikke da finne plass på et annet sykehus? Jeg vet jo at du ønsket deg riksen, men vil tro det er bedre å få plass på et annet sykehus enn å gå ukesvis med rier.. 3. oktober er jo en fin dag å komme på :) Stryk på magen og be henne komme ut! Sender deg mye fødestøv og lykke lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj for en sytepave du er linsy. skylder du på legens etniske bakgrunn at du ikke får føde tidligere enn det er behov for?

 

hadde det virkelig vært en risiko for babin ville de satt deg igang. slutt å lyve.

 

hadde ikke fru innvandrer legen vært der ville du hatt en enda lengere ventetid. du fortjener å ha det jævlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke noen fortjener å ha det vondt.

 

Men når det er sagt er jeg enig at det er mye syting her, og det til tross for at det i utgangspunktet ikke er noe galt med mor eller barn.

Det å dra inn at legen er innvandrer og vri det til noe negativt, synes jeg sier mye om generelle holdninger som ikke hører hjemme her.

 

Helt ærlig er det vel bare én grunn til at du sitter i den situasjonen du gjør nå. Du startet med svært ufornuftige 'tiltak' for å få babyen ut lenge før termin - noe som tydeligvis kun har resultert i stress for deg selv og babyen, for tidlig vannavgang, falske rier etc. Jeg har noe forståelse for alle som føler slik med deg her inne, men jeg holder min sympati tilbake for de som faktisk fortjener det i form av at de opplever et (uoppfordret) farefullt svangerskap, sykt foster, risikabel fødsel eller lignende.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at man ikke skal unne folk å ha det vondt, men Linsy, her synes jeg du har laget en vridd fremstilling. Greit at du sikkert har det vond, men det har alle gravide når det nærmer seg, Og Fru innvandrer lege har jo rett, de som faktisk er i fødsel og som okkuperer fødestuene, de HAR jo mer vondt enn deg, og du kan jo ikke kaste dem ut så du får føde FØR termin bare fordi du har bestemt deg for det hele svangerskapet!!!! Så egoistisk kan du da ikke være. Tenk deg litt om.

Rimelig usaklig å dra inn at legen er innvandrer, det er da ikke noen som helst grunn til å tro at hun er en dårligere lege fordi om hun ikke er norsk?? Hva er det som tilsier at norske leger er så mye bedre enn andre? Og hun har jo et poeng, norske fødekvinner ER heldigere enn andrre, vi blir behandlet superbra, og hadde du faktisk vært i fødsel ville de jo tatt kjempegodt vare på deg. Jeg har selv født på riksen, du er kjempeheldig som har fått plass der, men vent nå til det faktisk er din tur.

 

Når det er sagt, Linsy, så er jeg en av de som støttet deg tidligere da du var ute i hardt vær pga krasse innlegg om blant annet KS, for jeg synes du hadde mye fornuftlige ting å si, MEN disse ville kjerringrådene du ikke bare har gjort selv men anbefalt andre her inne å prøve - attpåtil flere uker før termin - det er fullstendig bak mål. Du har jo uten tvil bidratt til at du er i denne situasjonen, hva med å slutte å være så desperat og heller slappe av så den stakkars babyen din får slappet av litt og kanskje få lyst til å komme ut selv?? Gravide blir gjerne litt smågale, men jeg synes du har gått altfor langt, og det er faktisk mange som reagerer på det du har gjort.

 

Ønsker deg uansett lykke til, og håper du forstår at du må roe deg ned og hvis du tror du har det så grusomt kan du vente til de ordentlige riene og smertene kommer og spare klagingen til da.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjul dritten deres bak anonymknappen, for da er dere skikkelilig tøffe!!!!

 

Hva vet dere om hva jeg har tatt i bruk av kjerringråd og i hvilken grad???

Jeg har tatt modningsakupunktur 5 ganger ( noe som faktisk er lite, begynte også i uke 36, én uke etter anbefalt, jeg har spist kompe, sterk mat, kanel på grøten, drukket 2-3 kopper bringerbærbladte om dagen de siste dagene og tatt klyster da riene var som sterkest. Jo, også har jeg stått på badet og hoppet 100 x små hopp totalt 4 ganger... Alt dette "farlige" har jeg gjort for å få fremgang i vonde og slitsomme Maserier/modningsrier eller hva pokker de kaller det fordi jeg har gått sykemeldt siden slutten av mars, og nå har jeg faktisk så sterke rier at jeg ikke engang kan gå ut med hunden!! Og det er hele døgnet!! Ergo får jeg heller ikke sove... Så hvordan jeg har det nå, kan du/dere bare glemme å prøve å forstå. Dere er jo helt blottet for både empati og sympati virker det som..

 

Legen som kom inn kunne like så gjerne vært norsk, MEN når hun setter seg ned med en overlegen holdning og måler meg opp og ned mens jeg sitter med VONDE rier og gråter, og så sier at vi NORSKE kvinner (jeg har forresten blondt hår og blå øyne...) ikke har noe å syte over og at ALLE andre hadde det verre enn meg den dagen, uten å ha sett i journalen min engang(!!!) Hvordan kan hun vite det? Fastlegen min, jm på helsestasjonen og jm på Riksen mente jeg burde innlegges,men ikke denne legen.. Jeg har desverre en del spesifikke medisinske grunner som burde vektlegges også.. (se profilen min..)

 

Denne kvinnelige legen tålte jeg ikke, og både mamma som var med OG mannen min var direkte sjokkerte over oppførselen hennes..

Hva har de andre pasientenes fødsler eller hennes egne fødsler med min å gjøre???? Smerte er individuelt og alle fødsler er unike..

Legen var overlegen, undertrykkende mot norske kvinner og lite profesjonell da hun ikke så på papirene mine engang.

 

Sjekk fakta neste gang du/ dere uttaler deg/dere!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjokkert over at du\dere annonyme kan gå så hardt ut mot Linsy. Støtter Linsy helt og holdent. Hva vet dere om hennes situasjon, og hennes smerter?? Blir for dumt å tro at dere kjenner hennes situasjon bare ved å ha lest et par av innleggene hennes her. Jeg er sjokkert over at det er mulig å være så ufine!!! Trodde dette var et forum hvor vi gravide kan chatte med hverandre for å finne støtte og hjelp. Ikke et sted hvor man " angiper" hverandre og er så ufine, mot hverandre i en så sårbar situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Linsy!!!! Håper du møter den forståelsen gravide trenger når du først får komme skikkelig i gang og blir tatt i mot på Riksen. Tvi-tvi. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støtten, emilpågang og tolill :))

 

Ble skikkelig lei meg av det andre som var postet her... Vet jo at jeg syter og klager og at jeg ikke er grei å ha i hus om dagen heller... Men er så frustrert og utslitt at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Og dette skal jo være ett fristed hvor vi kan få støtte og lufte tanker og følelser. Om man vil krangle, provosere eller diskutere kan man jo gå på en eller annen debatt..

 

Det gjorde godt å lese det dere skrev :)

 

Håper dere slipper å gå med langvarige rier slik som meg..

 

Men i morgen skal jeg ringe fastlegen og jordmoren på helsestasjonen for å høre hva de kan gjøre, det er helt sikkert!

Ønsker dere en god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Linsy.

 

Forstår at du blir lei deg at alt det som ble postet her av annonyme. Syntes det var skikkelig unødvendig!! Vi har lov til å klage litt og være lei. Er utrolig lei, syter og klager selv, og jeg har idet ikke vondt.

Jeg forstår din frustrasjon over situasjonen veldig godt, hadde vært helt på felgen selv!!!

Lykke til så mye hos lege el jordmor idag, håper du får større forståelse der, og at du snart kan få bli lagt inn, og født!!!

 

Hold oss oppdatert da.

 

Lykke til og klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha - det virker som det blir en debatt samme hva du skriver Linsey! Det spørs om kanskje noen av de anonyme enten har ønsket keisersnitt eller er storrøykere så de er av dine motstandere fra de andre debattene :) Men du er sterk frøken, så du klarer å sortere ut hvem du orker å bry deg med! Håper det snart skjer noe nå!!! Jeg fikk beskjed om at hvis den første fasen går fort kan den siste ta lengre tid og motsatt, og det må jo nesten bety at den lille jenta di vil komme som et skudd når hun først bestemmer seg for å komme ut!! Nok en gang LYKKE TIL!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...