Gå til innhold

???*¨*?.¸¸?¸¸.?*¨*???? (Nicket....) Søker deg... får ikke sendt PM


*Lykkelita*2barnsmor

Anbefalte innlegg

Hei... skulle sende deg en oppskrift på ammeinnlegg, men får ikke sendt PM... så prøver skravlesidene jeg.. og håper du får dette...

 

Her kommer oppskrift :-) Jeg anbefaler deg å prøve deg litt frem ifht tykkelse osv. Jeg har strikket både med tynt og tykt garn, og venninna mi bruker begge typene.

Oppskriften er fra "Myk start" og er som følger:

 

Garn: tykt eller tynt ullgarn, helst med lanolin. Garnforbruket avhenger av hvor store du lager de, og garnet du velger.

Pinner: se garnets bandreole

 

Du begynner på tuppen og strikker rundt. Legg opp seks masker og frodel dem på 3 strømpepinner. Strikk 1 omg rett. Strikk så en maske i hver maske på neste omgang, = 12 masker.

 

Alle pinnene videre strikkes slik:

Strikk 1 maske, øk 1 maske ved å plukke opp tråden mellom maskene og strikk den vridd. Strikk rett ut pinnen.

Slik strikker du til innlegget er ønsket størrelse. Fell av. Fest trådene.

(Så et forslag fra meg. Jeg fant ut at det ble penest og at de ligger best inntil brystet dersom man strikker en rillekant før man feller av. Altså en omgang vrang, en rett en vrang (omganger altså) til man har f.eks 3 riller. Da krøller ikke kanten seg inn igjen)

Dypp innlegget i vann og strekk det ut i fasong. Krøll gjerne en vaskeklut sammen og legg den inni mens innlegget tørker, slik får det god fasong. Innlegget skal ikke være flatt, men ha en liten spiss. Dette gjør at det ligger fint i bh-en.

 

Lykke til! Spør om du lurer på noe underveis. :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...