Gå til innhold

Noen her som er gravid med tvillinger? Hvordan var symptomene tidlig i svangerskapet??


LivK har født

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å lure veldig selv, er 10+4, og kan kjenne toppen av livmoren ca 4 fingerbredder over symfysen - ikke vært i nærheten å kjenne noe sånt så tidlig i mine to forrige svangerskap. Magen er svær! I tillegg har jeg vært utrolig mye dårligere denne gangen mtp kvalme. Aiaiai - anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er selv gravid med tvillinger nå og må si at jeg var litt mer kvalm, men skal også sies at jeg nesten ikke var kvalm med førstemann. Magen vet jeg ikke om er sånn veldig mye større enda, har lang rygg så tok litt tid før skikkelig gravidmage viste seg sist og og har ikke målt symfyse-fundus enda..

 

Er vel bare en måte å finne ut om det er tvillinger inne i der og det er UL, Du er jo gravid med tredjemann så er jo normalt med større mage enn sist vil jeg tro..? Men hvem vet? Hold oss oppdaterte du! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg er også gravid med tvillinger og i uker 7 tenkte jeg dette må være tvillinger... Jeg var mye mer kvalm, det var noen dager mannen min måtte komme fra jobb for å ta seg av dattern vår... Ellers viste magen veldig fort ja... Hva sier følelsen din da? Det kan jo være to, ta det opp med legen din og se om du kan få en tidlig ultralyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til første legetime i morgen, og har ikke tenkt å gå derfra uten rekvisisjon på ultralyd, nei, (hehe - lurer litt på hvordan jeg skal få det til). Jeg må si at magefølelsen er veldig varierende, det er mest andre som nevner det hele tiden - og da sår de jo en liten tanke i meg... I tillegg til disse (heller vage) symptomene, da. Helt ærlig så tror jeg nok at jeg blir lettet hvis det viser seg at det bor bare en liten astronaut inni der, men vi tar da imot flere hvis det viser seg at det er sånn:) Men da trenger vi større hus! Blir spennende, dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ha tvillinger, men hadde ingen "ekstra" symptomer som indikerte et tvillingsvangerskap. Dette er mitt 2. svangerskap.

 

Sjokket på tidlig ul ble derfor gedigent :-)

 

Uansett - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss, dere skremmer meg litt nå...

Jeg er 17 uker, men allerede i 8-9 uke måtte jeg gi opp å holde det hemmelig ettersom den lille kulemagen var på god vei.

Kvalmen kom før jeg kunne teste meg engang, og jeg kjenner enormt mye romstering i magen.

 

Har ul om to uker. Har ikke fundert på tvillinger før, men kanskje jeg skal forberede meg på det? :)

(Mannen min ønsker seg forresten veldig tvillinger, han syntes det hadde vært så deilig å slippe å bestemme seg for en evt tredjemann, hehe )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 15+2 på vei med tvillinger, og ble 100% sykemeldt på fredag, har slitt med kvalme siden uke 7 og det har bare blitt værre! Så tror nok kvalmen er værre med tvillinger, det sa legen iallefall. Magen er ikke stor pga. jeg har vært så kvalm - men nå begynner den å komme seg;)

 

Lykke til - ta en tidlig UL om du er veldig nysgjerrig - jeg tok en i uke 10:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde overhodet ingen symptomer i mitt tvilling-svangerskap, magen var "liten" og det var ingen som så at jeg var gravid før rundt uke 19. som sagt INGEN symptomer. Nå er jeg gravid på ny med "bare" en, har hatt stort sett alle symptomer siden uke 6....og magen har vært synlig siden da... Så her var det iallefall ikke slik... Men ser jo at det har stemmt på mange=) du får bestille tidlig ul for å sjekke! Kjekkt om d skulle være to!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, og takk for alle svar! Utrolig hyggelig med tilbakemeldinger :)

 

Har vært hos legen idag, og har fått henvisning til tidlig ul. Han kjente på livmoren, den var ikke spesielt stor - så det er nok mer at jeg føler meg så stor pga tidligere svangerskap, kanskje. Nå kjenner jeg meg litt tullete som har tenkt så mye på tvillinger, men jeg skylder på de rundt meg som ikke vil slippe tak i ideen!

 

Fikk høre hjertelyden, og da kom det så mange tårer at jeg ble helt flau! Utrolig vakkert :) Er virkelig på tuppa denne gangen, skulle ikke tro at jeg hadde gjort det før, hehe - men det kan hende det er fordi det ikke var planlagt. Nå bare gleder jeg meg til å få se den lille, og det er tipp topp om det er to der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...