Philipa Skrevet 22. august 2009 #1 Skrevet 22. august 2009 Sønnen min har kastet opp over hele saueskinnet. Lurte på om jeg kan vaske den i vaskemaskinen? Eller blir den helt ødelagt?
Frøken*Fryd har blitt veggpryd Skrevet 22. august 2009 #2 Skrevet 22. august 2009 Det er nok best å vaske det for hånd med litt milo. Har ikke prøvd å vaske mitt i vaskemaskin, vil ikke anbefale det.
Brillefint - Jadda! Skrevet 22. august 2009 #3 Skrevet 22. august 2009 Jeg har vasket 3 skinn i maskin. Det ene krympet VELDIG. Det andre krympet pittelitt. Og det tredje (et ikea saueskinn langhåret) gikk det kjempefint med - må børstes med kam etter vask og blir da like fint som nytt.
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 22. august 2009 #4 Skrevet 22. august 2009 jeg har 2 stk jeg har tatt i maskinen med milo, gikk kjempefint )
noninona Skrevet 22. august 2009 #5 Skrevet 22. august 2009 Hei jeg har vasket mitt i vaskemaskin på ullprogram med milo to ganger. Det har gått bra begge gangene :-) Viktig seom nevn tå gre det flere ganger mens det tørker.
Ranveig R Skrevet 22. august 2009 #6 Skrevet 22. august 2009 Har vaska Nøstebarnskinna til begge ungane i maskin fleire gongar. Vaskar på 30* ullprogram (skyller av det verste av tiss/oppkast først sjølvsagt) med Nøstebarn sitt ullvaskemiddel. Børstar skinnet når det har tørka, bruker ein (rein) kattebørste ) Ingen problem.
Lykke X 4 Skrevet 22. august 2009 #7 Skrevet 22. august 2009 Ikke meningen å kuppe Men blir selve skinnet, ikke pelsen, like myk igjen, eller blir det stivere? Etter å ha vasket det i maskinen...
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 22. august 2009 #8 Skrevet 22. august 2009 Jeg fikk beskjed på Barnas hus, at jeg kunne vaske det på ullprogram i maskinen. Har gjort det flere ganger, og det blir like fint igjen =) Men det tar litt tid å tørke, og når det er tørrt, må du "myke" det opp igjen For det blir stivt. Bare klem, og grur det godt, og bruk gjerne en børste for å få det fint igjen =))
linga Skrevet 22. august 2009 #9 Skrevet 22. august 2009 Mitt både krympet og er ganske stivt enda:( Så tror det kommer ann på hvilket du har.
Gjest Skrevet 22. august 2009 #10 Skrevet 22. august 2009 De to jeg har vasket i maskin ble stive med en gang de ble tørre (dvs trenger noen dager tørketid), men med litt rulling og "krølling" av skinnet var de like gode som nye - og rene. Ullprogram med milo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå