Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Og dette fikk jeg først vite for en liten stund siden Han ''stod'' fram etter at jeg fant noen meldinger i innboksen hans ¨på facebook. Må si jeg føler meg ganske lurt. Han har visst dette hele tiden uten å ha sagt noe som helst til meg. Det er tydligvis flere som har visst dette. Er ganske såret:( og det skjønner ikke han. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke. Tenk om han vil prøve ut med menn, tenk om han allerede har gjort det før vi ble sammen. Trodde mer om forholdet vårt, trodde at vi fortalte hverandre alt jeg. Nå vet ikke jeg hva jeg skal tro lenger:(
tante grusom master of law Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 Hva spiller det for rolle? Det er vel det samme om han finner ut at han vil gå fra deg og bli sammen med en annen, enten om det er en annen mann eller en kvinne? Hva gjør det om han har vært med menn FØR deg? Trodde du han var jomfru?
Gjest Tale30 Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 Jeg syns også dette høres uproblematisk ut. Synd at han har følt at han ikke kan fortelle det til deg, men det er ikke noen økt fare for at han skal bedra deg emd noen andre bare fordi han er bifil.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 Jeg har ingenting i mot folk som er det, men ALDRI om jeg ville vært sammen med en bifil. ÆSj
Gjest Tale30 Skrevet 17. august 2009 #5 Skrevet 17. august 2009 Jeg syns også dette høres uproblematisk ut. Synd at han har følt at han ikke kan fortelle det til deg, men det er ikke noen økt fare for at han skal bedra deg med noen andre bare fordi han er bifil.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #6 Skrevet 17. august 2009 Hi her! Jeg er mest såret over at han har valgt å ikke fortelle dette til meg. Vi har vært sammen i fire år og har vært forlovet i tre av dem. En eller annen gang kunne det kanskje passet å si:Hei kjære, jeg er forresten bifil. Har ingenting imot bifile eller homofile. Skulle bare ønske jeg visste dette, synes faktisk at det er en ting man gjerne forteller kjæresten sin.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #7 Skrevet 17. august 2009 Jeg hadde også vært skuffet over ikke å bli betrodd dette, spesielt siden flere andre vet om det. Selv om det ikke trenger å være et problem, hadde jeg nok engstet meg dersom han ikke har fått "levd ut" sin tiltrekning mot menn. Hvis han har eksperimentert før han møtte deg, så er det vel greit, han har jo tatt et valg. Men jeg hadde nok tenkt at hvis han ikke har gjort det, så vil kanskje nyskjerrigheten ta overhånd en dag...? Nei, jeg vet ikke. Håper han kan åpne seg litt mer for deg slik at dette "problemet" kan forsvinne ut av verden:)
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #8 Skrevet 17. august 2009 Ok så burde han vært ærlig med deg å fortalt en slik ting om seg selv fordi det er del av hvem han er. Men hva spiller det for rolle om han har vært med menn før dere ble sammen? Det forandrer da ikke hvem han er. Det er heller ikke større sjangse for at han er utro fordi han er bifil. Mannen min er bifil, før meg var han i et langt forhold til en mann, før der noen korte forhold til en kvinne. Jeg ser ikke om hans ex er mann eller kvinne spiller noen rolle, han er fortsatt den personen jeg ble glad i.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #9 Skrevet 17. august 2009 Det hadde ikke jeg taklet. Han har løyet for deg så langt, og jeg hadde ikke kommet til å stole på han. Han kan falle for fristelsen til å være sammen med homser, og dra med seg hiv-smitte hjem til deg. Vær varsom.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #10 Skrevet 17. august 2009 Hei HI! Det finnes mange biseksuelle og bifile gutter der ute. Jeg kjenner mange og har et generellt inntrykk av at dette er noe de skjuler veldig godt. Og det er forståelig mtp hvor tabu dette emnet er. Jeg har også inntrykk av at de fleste biseksuelle guttene er trofast mot sine jentekjærester. Jeg går ut fra at samboeren din er biseksuell og ikke bifil? Biseksuell er kun sex, mens bifil er forelskelse og forhold med samme kjønn. Jeg forstår at du føler at han har holdt noe skjult for deg, men samtidig skjønner jeg at han har skjult dette så godt som han kan. Det betyr ikke at han ikke har tillit til deg, men at han er så redd for at det skal komme ut. Prøv å være empatisk ovenfor han, men det er jo ikke noe gale i å fortelle hvordan du føler det heller. Håper at det ordner seg for dere, lykke til. :-)
___ Skrevet 17. august 2009 #11 Skrevet 17. august 2009 På en måte bør du vel heller føle deg spessielt utvalgt. De fleste menn velger seg en partner blandt kvinnene. Din kjæreste har valgt deg forran alle kvinner og alle menn.
Småtorsk Skrevet 17. august 2009 #12 Skrevet 17. august 2009 I alle dager, dette virker lite gjennomtenkt. 1.) Man er ikke utro selv om man er bi. 2.) Utro folk som ikke bruker kondom kan dra med seg HIV hjem UANSETT om de er homser eller hetero. HIV er ikke en homofilt overførbar sykdom, det er en seksuelt overførbar sykdom.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #13 Skrevet 17. august 2009 Du mangler en vesentlig del som menn har.....spørs om han klarer seg uten... Kanskje dere bør diskutere hva dere syns er utroskap og ikke. Hvor går grensen... Hadde ikke klart å være i sammen med en bifil !!!!
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #14 Skrevet 18. august 2009 Tusen takk alle sammen for flotte svar!!! Jeg kommer nok ikke til å slå opp pga dette, nei... Han har ikke prøvd ut noe med menn før sier han. Kun klining, men aldri noen form for sex. Og jeg har sagt til han at dersom han vil gjøre dette, må han ikke regne med min støtte. Dette skjønner han og sier at det holder massevis med meg, hehe. Bra det da! Så da regner jeg med at det ordner seg:) Takk igjen HI
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #15 Skrevet 18. august 2009 Veldig mange tror jeg også er bifil, men da tar de feil. Jeg er nemlig biseksuell. Og det er stor forskjell, som mange ikke alltid tenker over. Spør han om dette, det kan gjøre ting litt lettere kansje Jeg kunne aldri vert i forhold til en annen kvinne, men jeg har ikke problem med å ha sex med en annen kvinne.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #16 Skrevet 18. august 2009 Han burde jo ha delt dette med deg for lenge siden, at han blir forelsket i begge kjønn. Men sånn i det daglige så er det jo ikke noe problem? Nå er han sammen med deg og dermed er det du som gjelder. Om han en dag skulle bli forelsket i noen andre så blir jo konsekvensen for forholdet deres det samme uansett hvilket kjønn "den andre" ville være. Og om han ønsker å "prøve ut med menn" så likestiller jeg det med å være utro (med mindre man har et åpent forhold da...) og igjen, kjønn spiller ingen rolle; er man utro så er man utro... Men jeg forstår at du kunne ønske at han hadde vært åpen med deg om dette... Har dere vært sammen lenge? Kanskje han ikke ville dele dette med deg fordi han var redd for reaksjonen din og fordi han ikke ville miste deg. Men uansett, jeg mener han har gjort en stor feil med å ikke stole nok på deg til å fortelle mer om seg selv. Likevel, en må få lov til å ha noen personlige hemmeligheter. Ikke at det er det samme, men en del kvinner som har tatt abort tidligere (kan jo være mange grunner) ønsker ikke å dele dette med den nåværende.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #17 Skrevet 18. august 2009 Jeg synes IKKE dette er uproblematisk og hadde IKKE syntes det var greit å vite at mannen min hadde hatt tissen sin i masse mannerumper. Èn ting er å regne med at mannen sikler på andre damer, men at han kanskje sikler på MENN i tillegg er ikke greit for meg ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #18 Skrevet 18. august 2009 hva med folk som kunne vært i ett forhold med samme kjønn,men ikke hatt sex da? og om han får lyst å prøve ut menn,kan du jo tilby deg å bli med. på en trekant!!! det er absolutt å anbefale
Småtorsk Skrevet 18. august 2009 #19 Skrevet 18. august 2009 Hverken bifile eller biseksuelle er mer utro en andre folk. Han har valgt deg, den personen du er, og det er ikke mer grunn for han til å være utro med en mann en for en heterofil mann å være utro med ei dame som med større pupper en kona. Skjønner det er sårende at han har holdt på hemmeligheten så lenge. Men kan du takle det, så trenger du ikke bekymre deg om utroskap. I hvertfall ikke mer en den gjengse dame med heteromann!
Patetica fåkksi Skrevet 18. august 2009 #20 Skrevet 18. august 2009 Én ting er at HI er skuffet over at han ikke hadde sagt noe om dette før. Tillit, kommunikasjon, skjønner den. Men kanskje han ikke hadde sagt noe fordi han fryktet den reaksjonen mange av dere ekstremt trangsynte Skravlerne i anonymfrakk viser? Herregud som det oser av uvitenhet her.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #21 Skrevet 18. august 2009 Ja, signerer deg, patetica Bare så på mange av de svarene du har fått HI, hvordan kan samboeren din vite om du ville reagert slik som de mest trengsynte/uvitende her? Godt å høre at det ordner seg for dere da :-)
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 18. august 2009 #22 Skrevet 18. august 2009 Var det jeg også tenkte. Ikke rart han har vært redd for å si det så mye trangsynte og fordomsfulle folk det finnes her i verden!
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #23 Skrevet 18. august 2009 HERREGUD! det er da ikke snakk om å være trangsynt og fordomsfull! Saken her er jo at vedkommende er såret over å ikke bli fortalt dette! Det skjønner jeg jo jævlig godt! Etter 4 år bør man kanskje ha fortalt det! Og er det kjærlighet, aksepterer man jo noe sånt! Poenger er at dette er en opplysning man som kjæreste/forlovede bør få vite!!!!!
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 18. august 2009 #24 Skrevet 18. august 2009 Nå var det vel ikke snakk om at HI var fordomsfull heller, men at visse svar på denne tråden viser at det finnes mye homofobi i dette landet. Og når man møter disse fordommene hele tiden og stadig hører "Homser er så eeeekle! Ææææsj, kjøre møkk liksom" - så vil man kanskje helst holde det for seg selv. Kjenner flere som ikke vil komme ut av skapet som bifile, fordi de skammer seg. Kjenner også bifile menn som ikke vil betro sine kjærester der, fordi de er redd damen skal bli forskrekka og syns det er ekkelt, bli sjalu osv osv osv.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #25 Skrevet 18. august 2009 Det trenger ikke være ekkelt nei. Men hva gjorde du i innboksen han på Facebook:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå