Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå 34 uker på vei og er sykemeldt 100% da jordmor er redd babyen kommer før termin. Lurer på om det kan være lurt å registere seg på føden allerede nå eller er det for tidlig? Noen andre som allerede har registrert seg?

Skrevet

registrese seg?

dette har ikke jeg hørt noe om. jeg skal bare ringe føden når det skjer noe så komme ned. men jeg skal føde ¨på SØF spørs sikker hvor du skal føde oxo...

Skrevet

åh, trodde dette var vanlig på alle føde avd, kanskje ikke. :)

Husker jeg gjorde det da jeg fikk min første men husker ikke når. Jordmor sa på sist kontroll at jeg burde gjøre det også denne gangen, men husker ikke i hvilken uke hun sa.

Tror ikke man må registrere seg, men syns det var greit sist jeg fødte for da var alt klart når vi kom. Hadde armbånd klart til meg og babyen og alt var lagt inn så slapp masse spørsmål og rier samtidig. :)

Skrevet

hvor skal du føde da?

jeg har ikke hørt noe om dette. her søker vi heller ikke om plass som jeg vet en gjør andre steder...

Skrevet

jeg har aldri hørt om å registrere seg... jeg bor i Bergen. gjorde ikke det første gangen jeg fødte, da bare fikk de helsekortet og ingen flere spørsmål ang hvem jeg var eller noe sånt... bare i forhold til fødeønsker osv.

Skrevet

jeh trudde det samme som stephanie_ sier her at en bare leverer helsekorte og forteller litt hva en føler rund fødselen vis en ikke har skrevet det ned på ett papir fra før av...

Skrevet

Aldri hørt om har født både på Aker og Helgeland Sykehuset............

Skrevet

På Bærum hadde vi journalskriving før fødselen. De registrerte spesielle ønsker osv. Snakket litt om fødselen. Kunne få omvisning om man ikke hadde vært der før også.

De har visst nok sluttet med det nå, om man ikke spesielt ber om det. Tok nok for mye tid og ressurser..

Gjort det med de fire første, men denne gangen hr jeg ikke fått tilbudet. Greit nok, føler jeg ikke trenger det nå. Fint første gang da.

Skrevet

Her fikk jeg utlevert et skjema på første kontrollen som skulle fylles ut å sendes til sykehuset(Bodø). I forrige svangerskap tok vi dette skjemaet med oss på journalskriving/omvisning på fødeavdelingen, men det har de sluttet med nå.

Jeg har ikke knøvlet meg til å sende inn skjemaet ennå. Er 37+4 i dag...

Skrevet

Eg skal føde på St.Olavs (Trondheim), og har fått beskjed om å henvende seg når vi er igang med fødselen. Ringe først, og sei at vi kjem, og så berre dra dit, med helsekort og fødebag, mann og rier. Har vore der på både omvisning og ultralyd, men ingen form for registrering i forkant nei.

Men på den andre side... no kom eg på at dei behaldt skjemaet eg dreiv og fylte ut i forbindelse med ultralyden..hm. Samtidig veit eg at jordmor på helsestasjonen sa at det var kjempeviktig at eg tok med alle papira mine når eg drar dit, sidan dei i utgangspunktet ikkje veit noko om meg før eg dukkar opp og er i gang.

Skrevet

Sånn jeg skjønnte det er det den korte lappen på helsekortet for gravide som er den som skal sendes inn til sykehuset.

Gamle legen min i Bodø hadde ikke gjort det, men jordmoren min her på østlandet (flyttet), sa det var noe man burde gjøre.. så når jeg var hos legen sist sa jeg fra og han fylte ut den..

Leverte den på sykehuset når jeg var der da det er kort tid igjen..

Og noen dager senere fikk jeg et brev fra A.hus der de ønsket meg velkommen som fødepasient ved sykehuset :)

Var det kanskje det du mente med å registrere deg?

Skrevet

Jeg måtte levere et sånt ark med informasjon om meg og litt hvordan svangerskapet har vært og hva jeg kunne tenke meg under fødsel, leverte det bare når jeg var der til akupunktur. skulle leveres 1-2mnd før termin. vet ikke om det er det samme du mener?

Skrevet

Her møter vi bare opp når tiden er inne og tar med helsekort. Via helsetjenesten lege/ jordmor har de vel sånn høvelig kontroll på hvor mange de kan vente inn pr mnd tror jeg.

Skrevet

Du trenger ikke registrere deg på forhånd!!!

Det er fritt sykehusvalg i Norge, og bor du i nærheten av flere sykehus / fødeklinikker er det nok med å bestemme seg idet dere setter dere i bilen (når riene er i gang). Men husk å ta med alle papirer!!

Unntaket er hvis du venter flerlinger / har komplikasjoner.

Lykke til!!!

Skrevet

Her har vi sendt inn registreringspapir (Skien). Fint rosa skjema med info om mor og far. Sammen med det kunne vi sende eventuelle ønsker for fødselen. Bortsett fra det tror jeg ikke sykehuset har noe særlig info utenom ulresultater. Er vel derfor helsekortet blir så viktig. :)

Skrevet

Her i Stavanger (SUS) er det journalskriving en måned før termindato. De skriver opp en del opplysninger, registrerer en etc. Man kan også komme med ønsker for fødsel, fødeplan o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...