Gå til innhold

bekkenløsning tidlig i svangerskapet?


Gjest

Anbefalte innlegg

hei,jeg lurer på om det er normalt og få bekkenløsning tidlig i svangerskapet?

jeg er 4+0 idag,og jeg er tredjegangsfødende.

håper noen av dere vet,og kan svare meg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel mer vanlig enn man tror!

Med førstemann var jeg 100%sykemeldt fra uke 17, og ble ikke bra (fikk ikke rett behandling) før han var ca 4 mnd!!

 

Denne gang merker jeg littegrann nå allerede, så er spent på hvordan det utvikler seg.

 

Ta kontakt med lege og få henvisning til fysioterapaut/kiropraktor ol. vet det er mange som har vært ødelagt pga bekkenet med første, men sprek som en fole med neste takket være tidlig behandling og riktige øvelser!

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar=)

jeg kjenner en lynende smerte fra hoften og nedover foten av og til,jeg hadde dette problemet i de andre svangerskapene og men ikke så tidlig som nå.

trur jeg skal ta kontakt med legen i morgen,er det flere som sliter med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt bekkenplager med begge dei to første - men eg har hatt mest bekkenlåsning. Problemet har vore hofter og bakk i korsryggen med låsningar. Har hatt mykje vondt om eg har gått og stått for mykje. Er no 4+6 om eg ikkje tar for mykje feil og kjenner det litt om eg er uforsiktig med tunge løft og dårlege sittestillingar. Har og kjent til bekkenproblema under menstruasjon. Nokon får bakkenproblem tidleg, noken seint og noken ikkje i det heile.

 

Med førstemann var eg i delvis jobb fram til fem veker før fødsel, med nummer to blei eg sjukemeld fire månader ut i svangerskapet. Er spent på korleis det vil gå med sistemann...:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skriver meg på denne dessverre. bekkene skranter her også, venter nr 3. men det skal sies at jeg kom meg aldri etter bekkenløsningen med de andre 2. så jeg hadde jo bekkenløsning før jeg ble gravid igjen nå. men kjenner at den er kommet mye kraftigere fram nå ja. så det blir time til fysioterapauten snarest ja. og så trene trene og trene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å slite jeg også, og er bare 4+5 i dag. :( Sist begynte det i uke 12 og jeg ble 100% sykemeldt fra uke 20. Lurer på hvor lenge jeg holder denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff ja det virker desverre som om dette er mer vanlig enn de fleste tror. Selv hadde jeg litt bekkenløsning i slutten av svangerskapet med førstemann. Med andremann fikk jeg det rundt uke 5 og 2 uker senere ble jeg 100 % sykemeldt, noe jeg desverre var resten av svangerskapet. Ble lagt inn på sykehuset i uke 36 pga bekkenløsning med gangvansker og fødselen ble satt i gang en uke senere. Nå 5 1/2 år senere er jeg gravid med nr. 3, er nå 5+3 og kjenner desverre smertene i bekkenet igjen, heldigvis starter jeg opp med varmt vannsbassengtrening på torsdag og det håper jeg virkelig kan hjelpe.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skikkelig sympati med dere alle sammen!

Jeg var dårlig fra uke 5 i sist svangerskap, satt i rullestol de siste 2 mnd.. var helt forferdelig! ble også satt i gang 2 uker for tidlig pga det...

 

Visste ikke da at det gikk ann å gå til behandling.. men gjorde det etter fødselen, og er nesten helt bra;) det er 19 mnd siden... nå er jeg gravid igjen og kjenner ingenting;) men fysio og kiropraktor og akupunktur hjelper;)

 

og alle rådene fra bestemor;) om å knipe rompeballene sammen når man går, gå litt hver dag om det er mulig og ikke sitte lenge av gangen(heller ligge), og gå med beina samlet;) viktig med masse blodsirkulasjon så ikke det blir stivt;) om det er bekkenlåsning eller bekkenløsning vet jeg ikke..

 

masse lykke til, og håper det er flere som begynner til behandling, for det kan kan masse å si;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

For meg var bekkenløsning/bekkenlåsning det første symptomet, før jeg visste at jeg var gravid! På siden min: http://marbellamamma...-bekkenlosning/ har jeg skrevet om hvordan kiropraktor kunne hjelpe og hvordan bekkenløsningen ble bedre. Håper det kan hjelpe deg - jeg var kjempedårlig og ble mye bedre! laugh.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...